/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvordan har din kat det, med vand og mad
Fra : spam-free
Vist : 490 gange
63 point
Dato : 04-09-10 23:22

Citat
små skægge detaljer ØNSKES

Citat
gad vide om den kan mis___forståes

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-09-10 02:44

Min kat skal have sin "stribe".
Den kan ikke spise af madskålen, og har aldrig gjort det. (Heldigvis får den tørfoder)
Maden skal lægges op i en lang række, helst med et stk. mad ad gangen, og aller bedst er det, hvis jeg skubber maden hen til katten.

Da jeg købte killingen, fik jeg at vide at den ventede med at spise til de andre katte havde spist, og så spiste den kun det der var faldet ud på gulvet - og det var virkelig en tynd kat jeg havde købt. Jeg tænkte at det skulle jeg nok få lavet om på, men ak, ve og klage, som en kat kan opdrage sit menneske. Nu, 9 år efter at jeg købte katten, får den stadigvæk sin "stribe".

For nogle år siden havde jeg en dårlig ryg, og havde svært ved at bukke mig, så jeg tænkte at katten sikkert ville spise sin mad alligevel. Men da tog jeg fejl. Efter en måned kunne jeg se og mærke at katten havde tabt sig en del. Den gjorde det samme som da den var killing - den ventede til de to andre katte havde spist, og så spiste den det der var falden ud på gulvet. Hvem har så den stærkeste vilje?? Hos mig er det katten, for jeg kunne ikke holde ud at se på at den blev tynd, så den får sin "stribe" til sin dages inde.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-09-10 02:48

............til sin dages ende

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 20:00

Skålene skal stå på samme måde altid: madskål / vandskål
- hvis de bliver byttet rundt starter balladen, indtil fejlen bliver rettet !

Og hvis vådfoderet ikke er tilfredsstillende eller skal gemmes - bliver der skrabet rundt om på gulvet - for ligesom at fortælle:"sikke noget hundeæde" eller, jeg "begraver" det lige til jeg bliver sulten igen.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-09-10 01:50

Citat
men ak, ve og klage, som en kat kan opdrage sit menneske.

+

Citat
aller bedst er det, hvis jeg skubber maden hen til katten.

Citat
Hvem har så den stærkeste vilje?? Hos mig er det katten, for jeg kunne ikke holde ud at se på at den blev tynd, så den får sin "stribe" til sin dages inde/ ende_RED:.

håber den fik et PAR GODE STRIBER........
hvis de bliver byttet rundt starter balladen, indtil fejlen bliver rettet !

Citat
Og hvis vådfoderet ikke er tilfredsstillende eller skal gemmes - bliver der skrabet rundt om på gulvet - for ligesom at fortælle:"sikke noget hundeæde" eller, jeg "begraver" det lige til jeg bliver sulten igen.

jow jo:
hvem kender ikke en kræsen (møjunge) kat
min vil al_så hellere? have døgn gammelt dåse mad
det NYE_ er det KUN sovsen/ gele´en der lige ryger og resten får lov til at ligge
til DET PASSER dyret____
og flytter jeg det * gamle*(gælder også indsamlede mus) ja, så får jeg sgu en påtale
i form af en kat der slår med halen, og vender RØV__ til mig
Citat
Skålene skal stå på samme måde altid

stakkels mennesker,
bare jeg flytter en = kattens godbid´s skål/ tallerken
bare 5 cm, så sidder den sg_ og venter?? den orker ikke selv flytte sig
og er det om aftenen, så er maden der (NÆSTEN) der endnu...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-09-10 01:54

kan så lige nævne, at min kat ? næsten har overtaget min seng __IGEN
det sker hver eneste, sen_sommer,
så skal dyret ALTID ligge = GODT ? hvad med mig...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 22-09-10 10:56

Jeg har en anden kat - der heldigvis ikke er afhængig af "en stribe". Men den kat kan jeg ikke få lov til at kæle med eller tage op, hvis katten ser at jeg har to arme!!!!

Det skal siges at den har været til dyrlæge flere gange, og så ved den at den skal fanges hvis den ser mine to fremstrakte arme. Hvis jeg bare holder den ene arm på ryggen, til jeg kommer hen til katten, kan jeg sagtens tage den op.

Det er en inde( ikke ende ) kat, og den skal have klippet den yderste spids af kløerne en gang imellem, ellers hænger den fast i tøj og gulvtæpper. Hvis jeg så siger til katten: " Skal du have klippet kløer?" så er katten pist væk. Og det er ABSOLUT ikke noget der gør ondt, for de to andre katte er fuldstændig lige glade med at få klippet kløer.

Katten får dagligt en c-vitaminpille til forebyggelse af krystaller i urinen (anbefalet af min dyrlæge). Når jeg så siger til katten: " Skal du have en pille?" så sætter den sig ned op venter på at den får sin pille. Den må bare ikke se at jeg har to arme, for så kan jeg ikke tage katten. Hvis den derimod ikke ser mine to fremstrakte arme - før jeg tager den op - kan jeg sagtens åbne munden på katten og give den pillen, helt uden besvær, det er bare at trykke ned i underkæben og så ind med den sure c-vitaminpille.

Annuller spørgsmålet
Fra : spam-free

Dato : 22-09-10 11:15

spam