/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk viker ikk.. hjælp!.
Fra : Hansen4life
Vist : 469 gange
210 point
Dato : 04-09-10 14:22

Hej allesammen..
Jeg har en Ekstern; Verbatim 640 gb. som her for et par dage siden sagde da jeg satte den ind i computeren hvor der stod at jeg skulle formatere den før jeg kunne bruge den, men det ville jeg helst ikke have da jeg har en masse ting på den som jeg helst vil gemme. men da der ikke var nogen anden udvej satte jeg den til det, men 5 min senere stod der at harddisken ikke kunne formateres. jeg kan ikke åbne disken.
- hvad kan der være i vejen?

Tak på forhånd
- Hansen4life

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-10 16:07

Du har muligvis taget den ud uden først at afbryde den nede ved uret.

Start > højreklik på computer > vælg administrer > og så diskhåndtering.

Kan du se din eksterne harddisk sikkert ud for DISK 1 og hvad står der i de farvede felter.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-09-10 22:27

Citat
men 5 min senere stod der at harddisken ikke kunne formateres. jeg kan ikke åbne disken.
- hvad kan der være i vejen?

så havde DU prøvet det
-------
prøv lige chkdsk/ f
eller andre gode foreslag der kommer
--
har den virket før?
så prøv at gendanne dit system
SIDST JEG GJORDE DET.....
mistede jeg data/ genskabt på 3 hardiske
JEG ikke ønskede skulle lave restore på
så BACKUP_ først
OG det _ selvom der var gendannelses punkter
og ikke mindst = system gendannelsen
overhovedet ikke var slået til

hvad med bare at smide den DIREKTE ind
på din maskine/ som slave_ måske du er fri for problemer
Verbatim 640 gb
DER skal meget til, for at ødelægge en partition
ellers lyt til E.C, han kender lidt til til DET
SKULLE MAN JO TRO

vi andre kommer bare med en kommentar
der muligvis kan bruges

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-09-10 22:30

KAN DU IKKE BARE genskabe DIN BOOT (MBR - RECORD)

drenge-røve tager aldrig back-up
U_P_S

det gør bare NAS og andet- når det hele er væk

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 06-09-10 19:12

Når jeg kommer ind i Diskhåndtering, men den står ved Disk 2. Der er ingen Disk 1 overhovedet. Der står at den er Online, i orden (Primær Partition) hvis det skulle hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-10 19:37

Kig lige på denne som måske ligner din diskhåndtering.

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-09/5ade52b5.jpg

Vi skal først have din eksterne harddisk til at vise sig i diskhåndtering før vi kan gå ind og læse på den.

Evt. kan en ubuntu Live CD så læse den.

Annuller spørgsmålet
Fra : Hansen4life

Dato : 03-10-10 12:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål