/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Udlejning uden kontrakt.
Fra : Monac
Vist : 581 gange
20 point
Dato : 03-09-10 15:14

Vi har været så flinke at leje en pavillon på 100 m2 ud til min veninde, for at den kunne blive beboelig fik vi lavet el og købte badeværelses anccement m,m til den, hvor de satte tingene op mod de bordede 3½ måned uden at betale husleje, huslejen udgør kr. 5000,-- + forbrug pr. måned. Hun betalte de 5000,-- kr. ind på min konto for juni og juli

Men har fra 1. august satte lejer husleje ned til kr. 2000,-- pr. måned + hun ikke vil betale for el og vand, alene el regningen er løbet op på 13.410,05 fra 15. marts til 1. august.

El forbruget er blevet så stort fordi der er brugt el varme i 3 – 4 måneder. Trods af der er sat en brændeovn op til varmen.
Hun har brugt 2 elvarme ovne på hver 2000 watt.
Vi ved så ikke om de har kørt på fuld effekt,
Idet hendes elektriker ikke havde sat bimåleren til, det fik vi gjort d. 5. juli.
Så elvarmen er udregnet på et skøn og ud fra den ekstra regning vi er blevet opkrævet på kr. 12.486,25
Hvad kan vi gøre?
Give hende en skriftlig opsigelse med begrundelsen grund misligholdelse af vores aftale, bedes lejemålet fraflyttes øjeblikkeligt. Flytter hun ikke kan vi så få fogden til at smide hende ud?
Da der ingen lejekontrakt er på den lejede Pavillon. Det var jo en veninde som stod og manglede et sted at bo idet hun var opsagt fra sin fremlejede lejlighed.

Eller skal vi give hende 5 dage fra d. d. og så lukke for vand og el hvis hun ikke betaler eller flytter.
Det kan blive en rigtig dyr fornøjelse for os, når der snart bliver fyrings sæson igen hvis hun bruger elvarme i stedet for brændeovnen.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mona

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-09-10 15:18

- hvis der ikke er nogen kontrakt, så er det pænt af jer at give hende 5 dage... Hun befinder sig på privat grund, ud med hende...

God weekend

Annuller spørgsmålet
Fra : Monac

Dato : 03-09-10 15:20

Vi har været så flinke at leje en pavillon på 100 m2 ud til min veninde, for at den kunne blive beboelig fik vi lavet el og købte badeværelses anccement m,m til den, hvor de satte tingene op mod de boede 3½ måned uden at betale husleje, huslejen udgør kr. 5000,-- + forbrug pr. måned. Hun betalte de 5000,-- kr. ind på min konto for juni og juli

Men har fra 1. august satte lejer husleje ned til kr. 2000,-- pr. måned + hun ikke vil betale for el og vand, alene el regningen er løbet op på 13.410,05 fra 15. marts til 1. august.

El forbruget er blevet så stort fordi der er brugt el varme i 3 – 4 måneder. Trods af der er sat en brændeovn op til varmen.
Hun har brugt 2 elvarme ovne på hver 2000 watt.
Vi ved så ikke om de har kørt på fuld effekt,
Idet hendes elektriker ikke havde sat bimåleren til, det fik vi gjort d. 5. juli.
Så elvarmen er udregnet på et skøn og ud fra den ekstra regning vi er blevet opkrævet på kr. 12.486,25
Hvad kan vi gøre?
Give hende en skriftlig opsigelse med begrundelsen grund misligholdelse af vores aftale, bedes lejemålet fraflyttes øjeblikkeligt. Flytter hun ikke kan vi så få fogden til at smide hende ud?
Da der ingen lejekontrakt er på den lejede Pavillon. Det var jo en veninde som stod og manglede et sted at bo idet hun var opsagt fra sin fremlejede lejlighed.

Eller skal vi give hende 5 dage fra d. d. og så lukke for vand og el hvis hun ikke betaler eller flytter.
Det kan blive en rigtig dyr fornøjelse for os, når der snart bliver fyrings sæson igen hvis hun bruger elvarme i stedet for brændeovnen.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mona