/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
..
Fra : huelya87
Vist : 805 gange
20 point
Dato : 30-08-10 18:17

Heey.. Er der nogen der tror at man får ca 100000 kr til billån, hvis ens brutto er på 10000 kr om måneden..

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 30 point
Dato : 30-08-10 18:23

Ja seføli, hvis du har vært kunde længe i banken,og har vist dem at du er god til at spare og ikke overtrekker kontoen,og ikke står i RKI. Da får du lån, uden problemer.
alimak

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 18:34

Okaay tak, håber det er muligt :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-10 19:16

Det spurgte du om allerede i april

Spørg dog banken......

men med det "livsforløb" du har skildret her på Kandu, er chancerne IKKE store....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-08-10 19:17

Det vil helt sikkert kræve, at du har minimum 30-40.000,- til udbetaling på bilen.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 19:47

Og det kan man vel låne fra banken.. Men det er da muligt og låne så højt beløb til billån selvom man ikke har stort indtægt.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 19:49

Refi hvorfor generer det dig.. Det er sku da en hjemmeside, hvor man kan spørger om alt muligt vel.. har jeg ikk lov til at spørge..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-08-10 19:50

Nope... pump din cykel!

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 19:52

Hvad nope, pump selv din cykel.. jeg pumper den altid..

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 19:52

det er da ikke jeres fars hjemmeside vel..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 19:53

Citat
Refi hvorfor generer det dig.. Det er sku da en hjemmeside, hvor man kan spørger om alt muligt vel.. har jeg ikk lov til at spørge..

ikke ifølge mange herinde = eneret til visse brugere

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 19:58

det kræver HELT sikkert at du har haft en AKTIV lønkonto
gennem flere år + en eller anden form for opsparing
beløbet er som regel ikke det DE tager efter
men mere måden du har indbetalt DET

kan du ikke låne i banken?
kan du prøve at søge på / lån i pantebreve
eller lignende søgning.

Men de kan være rimelig pebret nu omdage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-10 19:58

Citat
Det er sku da en hjemmeside, hvor man kan spørger om alt muligt vel.. har jeg ikk lov til at spørge..

Selvfølgelig har du det....

Du fik da også et svar

Men det ville du måske IKKE have

Din bruttoindtægt er ligegyldig - det er din nettoindtægt og udgifter der er interessant for banken....
og som du selv har skildret er den vist ikke noget at råbe hurra for....

men biler kan skam også købes billigere

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-10 20:59

Hvis vi ser lidt realistisk på det: En bil til 100000 kan man højest regne med holder i 5 år, så du skal regne med at afdrage den over højest 5 år, dvs. 1666,- pr måned i afdrag alene, hertil kommer renter.
Det afgørende er ikke hvad din brutto indkomst er, men hvilket beløb du har til rådighed pr. måned, når alle andre udgifter er trukket fra. Prøv at kikke det seneste år bagud og se om du der kan finde 2000,- pr måned, eller prøv at kikke fremad, kan du undvære 2000,- pr måned de næste 5 år?
Det kan vi naturligvis ikke svare på, det kan du eller banken måske, under alle omstændigheder er det banken der skal sige ja eller nej.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-10 21:02

Du kan gå herind og finde ud af hvad det koster:
http://www.mybanker.dk/bank/nyt_laan/billaan/

De billigste lån er ca 2000,- for 100.000,- afdraget over 5 år.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 21:15

Citat
Din bruttoindtægt er ligegyldig - det er din nettoindtægt og udgifter der er interessant for banken....
CITAT]
ifølge dig.........
:-V

[CITAT]Du kan gå herind og finde ud af hvad det koster:
http://www.mybanker.dk/bank/nyt_laan/billaan/

De billigste lån er ca 2000,- for 100.000,- afdraget over 5 år.

billigere END min.....

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=haybusa&aq=f&aqi=g-s1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=d3b07c59c867b2e1

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 30-08-10 21:18

Det bedste og samtidigt den bedste tommelfingerregel er, at hvis banken siger nej, er det fordi du ikke har råd. Det såkaldte "grå" lånemarked skal du holde dig langt fra. Det kan godt være, at de er villige, men renterne er på kanten af det ublu / åger.
Så tag en snak med din bankrådgiver. Held med det....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 21:20

for ikke at glemme, når man kører over for et fodgængerfelt
SER du DET KOSTER
at betale ved kasse ????????

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 21:25

Citat
Det såkaldte "grå" lånemarked

banken ligger JO nede på HJØRNET af ALDI eller deromkring

jeg har LÅNT mange penge UD ?
med fradag__ +

så koster ALT renter___

men vil man have en SKIDE DISER/ bil
OK:

MEN hvad med ? vægt afgift og BARE en SKIDE forsikring til DET HELE
så er DU____sikker over de første 20,000 på et år
+ banklån_________ET

så JO_ jeg ville ikke låne dig penge

DU SKRIVER IKKE HVOR GAMMEL OG HVILKET KORT DU HAR...?

men du kan altid sende en ansøgning til mig////.................?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-08-10 21:28

45% rente p:a
kræver du har en GOD livsforsikring
----
bare for at være sikker

+

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 21:46

Spam-free

Det er en Audi A3 1,9 TDI jeg gerne vil have.. Jeg vil max låne 100000 kr... Det er danske bank.. jeg er 22

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-08-10 21:55

huelya87 - hvormange penge har du selv?
Jeg vil mene, at en fornuftig bank ikke vil låne dig pengene, hvis du ikke selv har minimum kr. 25.000,-.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 21:58

hmm, okay dvs jeg skal spare ca 25000 kr

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-08-10 22:06

Det har du formodentlig allerede, ellers tror jeg godt du kan glemme det.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-08-10 22:09

Ejjj jeg må altså tage en snak med banken, alt det folk skriver forvirrer mig enormt meget, men ellers mange tak for svaret..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-08-10 02:18

Det er muligt, at du kan låne pengene, men når du har betalt renter, afdrag, "vægtafgift og forsikring, kan du umuligt få råd till, atkøre i den, med mindre du bor og spiser næsten gratis.
Det mener nogle vel, at du selv burde kunne indse. Jeg tror, at det er derfor, du får nogle af de afvisende svar.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 31-08-10 11:00

Der er for mange ubekendte til, at nogen af os kan opstille et budget. Derfor er mit råd, at du tager en snak med din bankrådgiver og får kigget på dine samlede udgifter. Det er godt nok mange år siden jeg har lånt penge, men mon ikke en fornuftig rådgiver vil kræve, at der er et vist økonomisk spillerum til rådighed ? Een ting er afdrag, vægtafgift og lovpligtig forsikring, men der er også vedligehold og uforudsete udgifter. Har du "lige" råd til, hvsi f.eks. generatoren "står af" ? Måske vil det mest fornuftige være en mindre og lidt ældre bil ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-08-10 14:02

Citat
alt det folk skriver forvirrer mig enormt meget

- så må vi sguda ik' håbe du kommer ud og køre i myldretiden...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-10 08:32

Citat
Det er en Audi A3 1,9 TDI jeg gerne vil have.. Jeg vil max låne 100000 kr

Køb en ti stykker - det er en enorm billig pris

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 17-10-10 09:49

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-10-10 00:02

Tak selv