/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvordan bruges Weber Smokey Joe Gold?
Fra : WEBlance
Vist : 4107 gange
20 point
Dato : 29-08-10 17:38

Jeg har fået en Weber Smokey Joe Gold, og eftersom jeg ikke er den store grillmester og aldrig har haft en Weber før, så ved jeg ikke helt hvordan den fungerer. Grillen er ikke ny, så der er ingen brugsforvirring med til den. Spørgsmålet går ud på hvordan man bruger ventilationshullerne i siderne og på låget...?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 29-08-10 17:54

Som udgangspunkt skal ventilationshullerne altid være åbne når du griller. Når du er færdig med at grille lukker du spjældene og grillen slukker så du kan genbruge resten af kullene eller briketterne.
Du kan se meget mere om hvad sådan en fætter kan bruges til på www.grillklubben.dk eller www.weberklubben.dk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-08-10 17:54

Jeg tror du kan finde de fleste svar her:

http://www.webergrill.dk/Direkte-grillmetode-155.aspx

Jeg har læst, at den brugsanvisning der hører med til din, er den samme som til de store modeller, hvilket åbenbart har givet noget forvirring.

Du har højst sandsynligt ikke de ribber med, som skal anvendes til den inddirekte metode, men det har jeg også selv købt til min Weber, da det var en af de billige modeller.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-08-10 18:28
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 29-08-10 18:42

Man behøver ikke kulholderne til inddirekte stegning i Smoky Joe. En rigtig god måde er at lægge en almindelig mursten på kulristen så det ene veltilationshul er frit i hver ende af mustenen. Kullene lægge så i den halvdel af grillen der ikke er optaget af stenen.
Ved den metode undgår man en del af strålevarmen, og har et større stegeareal. At kødet så skal vendes en enkelt gang undervejs (Altså stadig med samme side opad, men så stegens sider skifter plads mod kul/yderside).
Du bliver hurtigt glad for din mursten. Der kan også være en lille foliebakke oven på stenen til vandbad, eller til at samle stegesky.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-10 22:08

Nu har du alle tiders julegaveide til dig selv. Jan Glæsels grillbog, der får du udførligt at vide hvordan du bruger den grill. Samt andre og mange opskrifter og brugsanvisninger.

http://www.bruglaaget.dk/
http://www.davidsenshop.dk/pl/Weber_grill_Tilbeh%C3%B8r_Weber_grillb%C3%B8ger_2237.aspx