/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Valg af Is maskine?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 738 gange
56 point
Dato : 27-08-10 15:24

Hej.

Jeg har fundet nogle rigtig lækre opskrifter på sorbet og is. Men jeg har ingen is maskine.
Jeg har kigget lidt rundt men jeg ved ikke hvilken en jeg skal vælge?

Jeg har hørt at selv om de er billige er de ikke gode men selv den dyreste er dårlig til at lave is?
Så er der nogen der kender en eller noget i den stil?

Er der nogen der kan give nogle tips på en der er go og helst ikke koster en hel bundegård?

På forhånd tak :)

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 38 point
Dato : 27-08-10 15:29
Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-10 15:36

Maskiner er kun til creme is. Sorbet skal bare fryses.

Maskinen skal røre i cremen under frysningen for at den får den rigtige luftige konsistens efter frysningen, uden store mærkbare vandkrystaller.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 15:37
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-08-10 16:32

Okay? Jeg sad ellers lige og så Det søde liv på DR1 og Mette Blomsterberg's ord er:

Nu skal jeg jo ha' drejet den her sorbet i en is maskine, nogen påstår det kan lade sig gøre at lave den i en fryser, og så bare gå sådan en gang hver tredje kvarter og rører lidt i den. Det kan det også, men jeg synes ikke rigtigt det bliver rigtig godt af det, og under alle omstændigheder har man fast arbejde fast arbejde hele dagen. Jeg har en is maskine her som jeg vil hælde lagen op i og så skal den stå og dreje, og på den måde sikre det altså at jeg ikke får den der krystalliseret sorbet.

Du kan se klippet/videoen og opskriften her:
http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/sommerliv/uds_3/20100824090645.htm

Der står også i opskriften den skal i en is maskine. Jeg er ikke interesseret i om hvordan sorbet skal laves eller ej!

Jeg er kun interesseret i om der er nogen der kender en is maskine som er go? Det er det eneste!

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-08-10 16:38

Tak for svaret Stouenberg. Jeg havde selv fundet en anden side hvor jeg syntes Philips is maskine var go. Det er helt klart den jeg vælger.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-08-10 17:34

- så lidt, god weekend...

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 27-08-10 22:01

Hey,

Har selv denne:

http://www.philips.dk/c/andre-kokkenapparater/20-w-1-l-hr2304_70/prd/ som kan købes for rimelige penge.

Det smarte er, at fryseelementet kan tages ud og lægges i fryseren modsat andre, hvor hele "boksen" skal i fryseren.

Det tager ikke så store portioner men har indtil nu været okay til os (2v & 2b), men jeg overvejer at købe et ekstra fryseelement. Og jo, den laver færdig is uden at det skal i fryseren bagefter.

Desuden larmer den ikke så meget, så man kan sagtens have den kørende mens man spiser hovedretten. Så er der frisk is til dessert

Held og lykke, jeg er sikker på at du bliver glædelig overrasket over, hvor let og skønt sådan en maskine er.