/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Fyring og genansættelse
Fra : SpasserToad
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 25-08-10 09:23

Hej

Jeg går på kokkeskolen Nordsjælland og har lige oplevet at min lærer er blevet fyret pga en gammel sag.

Sagen var en anklage for vold på en Italiens tur som var vores sudietur. Nogle elever havde lånt en bil af en af de ansatte på hotellet for at køre over på den anden side af garda søen for at købe hash, de kom først hjem halv tre om natten og lærerene var selvfølgelig urolige. Den ene elev havde tempramant og spakede døren ind til en af lærerne som også er blevet fyret. Vi mener alle det var i selvforsvar at eleven blev lagt ned på gulvet og holdt fast. Eleven burde være den anklagede.

Det er nu flere måneder siden det fandt sted. Det var i starten af april 2010.

Men der har været bowling tur i mandags med ledelse og lærere og de to lærer har fået spidende kommentare for den tur hele aftenen og de havde alkohol i blodet, så den endte jo ikke med at give hinanden hånden og sige undskyld, de var oppe i en verbal kamp.

De to lærer er virkelig skolens ånd. Det er dem der får os igennem. Der er flere eksempler på mit hold. Flere er startet forfra flere gange og de siger at det er vores lærers skyld de nu har gennemført. Jeg er selv en af dem.

Jeg har tænkt på at vi kunne i samlet flok boycute undervisningen og lave underskrift indsamlinger og begrundelser på hvorfor de skal fortsætte på skolen. Hvis der kun kommer negativ respons fra ledelsen, ville det så hjælpe at kontakte pressen?

Hjælp! De lærer er vores motivation til vores uddannelse!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-10 09:32

Jeg synes i skal starte med at skrive til skolebestyrelsen... dette indlæg kan godt bruges, men det vil være bedst hvis der kommer flere detaljer

Få så mange underskrifter som muligt

Kan i ikke komme i dialog med skolen, så kan i gå videre med "sagen" men prøv nu med ledelsen først

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 09:36

Kommentar
Fra : SpasserToad

Dato : 25-08-10 09:48

Stor hjælp Teil. Tak

Nordsted1, ja, men vil det hjælpe? Hvis vi fik negativ respons fra ledelsen. Ville det så hjælpe at kontakte pressen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-10 10:11

Jeg kan ikke love at det vil hjælpe, men det er altid en god ide, at hører en sag fra to sider, måske der er noget i ikke ved??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 10:16

Citat
Hvis vi fik negativ respons fra ledelsen. Ville det så hjælpe at kontakte pressen?

Nej

Kommentar
Fra : SpasserToad

Dato : 25-08-10 10:18

Jeg er den der snakker bedst med dem begge. Og de ved jeg er sur og jeg vil gøre alt for at få dem tilbage på skolen. (:

Så hvis de har undladt at fortælle mig noget vigtigt er det ikke smart af dem. De må jo fortælle mig alt nu. De er jo ikke mine lærer mere. Men de ved jeg kæmper..
Det er det mindste jeg kan gøre. De har kæmpet så meget for mig.

Kommentar
Fra : SpasserToad

Dato : 25-08-10 10:21

Teil, hvad ville du gøre i min sitation så?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-08-10 11:45

Hvis jeg var i din situation ville jeg ikke spørge Teil.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-08-10 11:48

Er du sikker på at din lærer er fyret kun pga denne sag?
Har episoden udviklet sig til voldssag?
Er du sikker på at læreren er interesseret i at fortsætte?
Der er højst sandsynligt et fagforening på siden til at bistå læreren såfremt skolen ikke har ret i sin vurdering.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-10 12:50

Hvis han er offentligt ansat kan det være ualmindelig svært både for kolleger og andre at påvirke afgørelsen.
Det er set før hvor f.eks en børnehaveleder er blevet fyret under vilde protester fra både forældre og kolleger hvor den ramte blot har begået en fodfejl overfor kommunen.