/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Antal sygedage ved arbejdsskade ?
Fra : taliskoko
Vist : 1457 gange
150 point
Dato : 21-08-10 15:03

Hey,

Jeg har søgt og søgt, men synes ikke, at kan finde om sygedage ifbm. en arbejdsskade tæller i statistikken for sygedage, og evt. om det kan udløse en omsorgssamtale/sygesamtale. ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-10 15:12

Det ved din fagforenings socialrådgiver.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-10 15:22

Jeg er meget enig med teil.

De ved formodentlig også alt om din arbejdsskade. Desuden har de erfaring med den enkelte arbejdsgiver.

Noget er lovgivning, men den enkelte arbejdsgiver, kan jo sammen med TR ha`lavet en aftale om procedurer ved sygdom. Hovedformålet er jo, at sikre at den enkelte medarbejder ikke bliver udstødt af arbejdsmarkedet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-08-10 18:01

- det er tydeligt at du ikke er helt frisk:

- Ubesvarede 1
- Besvarede 113
- Annullerede 39
- Slettede 7
Ialt 160

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-08-10 01:11

Ja, det kan det godt og har du over 120 sygedage, mener jeg de har ret til at fyre dig.
Dog er der vel ingen grund til en sygesamtale, da det er en arbejdsskade. Medmindre du har flere sygedage en det "normalt" ville tage at komme over lige den skade du har fået.

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 75 point
Dato : 22-08-10 11:42

Citat
Ja, det kan det godt og har du over 120 sygedage, mener jeg de har ret til at fyre dig.

Hvor har du det fra ?

Det kommer an på den kontrakt man har indgået - det er afskaffet inden for det offentlige. Og iøvrigt- er det en § i funktionærloven, som betyder at hvis der varsles opsigelse på grund af sygdom- kan det ske med forkortet varsel.

Sygesamtalen er, og nu gentager jeg mig selv- en samtale med henblik på at få medarbejderen tilbage på arbejde så hurtigt og godt som muligt. Det er stadig ikke en tjenestelig samtale om misligeholdelse. Men det ved fagforeningen og det er i de sager de hjælper medlemmerne, hvis en arbejdsgiver skulle ha´misforstået situationen.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 16-11-10 12:34

Tak for svaret smuller54.