/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Praktik i USA
Fra : zyberchief
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 19-08-10 20:50

Hej allesammen

Som en del af min uddannelse, skal jeg et halvt år i praktik i udlandet, og jeg vil i den forbindelse meget gerne til mulighedernes land, USA. (Har allerede været 5 måneder down under på et work-and-holiday visum)

Jeg studerer til Business Development Engineer på AU-HIH, som er en 4½ år lang uddannelse med fokus på innovation. Vi lærer i bund og grund alt, en afdelings- eller virksomhedsleder har brug for, og jeg har lavet udviklingsprojekter for både smedevirksomheder og energihandelsselskaber.

Er der nogen, der kender nogen, der har brug for en skarp, dansk, ung mand i staterne, eller ved I, hvor jeg kan opsøge et godt praktikophold, så giv mig endelig et vink.

Jeg glæder mig virkelig til at komme af sted!

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-08-10 21:53

Din studievejleder må kunne hjælpe med at finde nogle kontakter

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-08-10 20:05
Kommentar
Fra : sipule

Dato : 03-09-10 15:16

hmm.. det lyder i hvert fald vildt spændende. du har god grund til at glæde dig :)

altså jeg ved jo ikke helt præcist hvad for en praktik plads du søger, om det er med fokus på noget specielt eller om det er lige meget? ..og så om det skal være i en bestemt stat?

Jeg boede i USA fra 2008-2009 hos en værtsfamilie i Pennsylvania. Min værtsmor arbejder for firmaet "Hershey's" der er den største chokoladeproducent i Nordamerika.
De producere en lang række forskellige produkter (også ikke-chokoladeholdige produkter), som du kan læse mere om på deres hjemmeside.
Jeg var med min værtsmor på arbejde en dag og ble vist rundt, og det var fedt dér. Sjovt sted.
De har også en innovativ afdeling, hvor alt det kreative arbejde foregår. Der hvor idéer til slikket og reklamerne for det bliver "udformet".

Jeg ved ikke om de optager praktikanter der, men det kunne jeg forestille mig. Det er en kæmpe virksomhed.
Hvis det er sådan noget du er interesseret i, kunne jeg høre min værtsmor om de overhovedet optager praktikanter.

Håber du kan bruge svaret :)

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 03-09-10 17:05

hej sipule

Det lyder da bare som det FEDESTE sted at komme i praktik, og det ville være kanon, hvis du vil spørge din værtsmor. Jeg kunne forestille mig, at produktudviklingen hos Hershey er noget anderledes, end hvad jeg har prøvet før, men det kunne jo også være udvikling af ny indpakning eller innovation af deres gaveartiker.

Jeg bliver tit spurgt (uden for kandu.dk), hvilken stat jeg helst vil til, men jeg har faktisk ingen præferencer, for jeg tror sgu USA har noget at byde på over alt! Så Pensylvania vil være fin.

Og med mit studie i strategi kunne jeg måske bruge min danske/europæiske baggrund til at hjælpe virksomheden ind på et nyt marked herovre? Bare en idé:)