/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glasvæv
Fra : sfl17
Vist : 3857 gange
40 point
Dato : 15-08-10 16:12

Hvordan fjerner man glasvæv fra en væg af gasbeton?
Vævet er malet og ret tykt, spørgsmålet er, om man kan undgå at dampe det af, da der sidder en skimmelsvampskade under den ...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 16:31

Citat
om man kan undgå at dampe det af, da der sidder en skimmelsvampskade under den ...

Vil du bevare skimmelsvamp ?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-08-10 16:34

Glasvævet skal af, og så skal en fagmand fjerne skimlen derefter med noet speciel rens.
Man må ikke bruge afdampningsmaskiner (våd fugt), når der er skimmel (simpelt og korrekt, hvis man spørger en fagmand..)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 16:43

vrøvl, skimmelsvamp vasker du selv af med rodalon.

Mon ikke der er en der vil tjene penge på din uvidenhed.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-08-10 17:17

Vævet skal af, hvis du har skimmelsvamp. Det er enormt svært at få ned, men hårdt arbejde med en spartel og knofedt er vejen frem.

Afhængig af, hvilken maling, vævet er malet med så kan man nogle gange godt dampe af, hvis der ikke er skimmel. Man skal blot dampe en del længere end ved alm. tapet. Evt. skal du ridse i vævet først, så dampen kan trænge ind. Det gode ved at fjerne væv er at man trods alt kan hive store stykker ned ad gangen - meeen, det er stadig HÅRDT arbejde

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-08-10 17:45

Nu kender du jo ikke noget til selve skaden (som jeg øvrigt ikke spurgte om), så gå efter bolden, ikke manden, Teil.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-08-10 18:15

du kan isolere skimmelsvampen ved at putte lidt gips ovenpå - så går det væk af sig selv.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-08-10 18:17

Det var en repræsentant fra Danske Gipsgrossister!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 18:37

og jeg har aktier i rodalon

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 40 point
Dato : 15-08-10 21:26

Vi har fjernet glasvæv fra et helt badeværelse. Og det var bare med en spartel og så skrabe og rive af - først lige skære med en hobbykniv, i lange skrå baner så stykkerne ikke bliver uoverskulelige.

Men som sagt andet steds, det er hårdt arbejde , men så er det heller ikke værre.

Der ryger puds med af, som regel, og det betyder jo, at der et større arbejde der venter.

Det trevler naturligvis, men det er til at overskue.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-08-10 22:16

Så skal du bare smørre gips på det nu.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 15-08-10 22:37

Hvis du har skimmel på væggen skal du allerførst finde ud af hvor fugtigheden der får skimmelen til at opstå kommer fra. hvis du kan fjerne årsagen til fugt er det absolut den bedste løsning.

Skimmel kan også forekomme på beton/puds også er du ligevidt.

Hvis skaden er udbedret, fjernes belægningerne med rodalon.

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 30-08-10 13:53

Tak for svaret smuller54.