/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Dilemma - Hvad skal jeg da gøre?
Fra : jysch
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 06-05-03 20:04

Jeg står i et for mig kæmpe dilemma!

Da jeg ikke kan blive boende her mere, står jeg overfor at skulle søge en ny bolig og jeg har et kæmpe problem.

Jeg bor p.t. i et hus på landet, med meget stor indhegnet have. Jeg har en dejlig og sød 7 årig langhåret gravhund og en 5 årig alm. huskat ( som kun kommer ud på terrassen i snor). Der er til daglig en person i huset med meste af tiden.

Mit dilemma består i:
Hvis jeg får en lejlighed, hvor man gerne må have dyr, kan jeg risikere at hunden bliver ked af det, de dage hvor jeg går på arbejde, og der kun kommer en og lufter ham nogle timer midt på dagen, hvor han idag er van til at kunne komme ud når han har lyst. Og det er meget svært at takle for mig, da han er som et barn for mig - han sover under min dyne og er meget forkælet, men meget sød og rar. Og hvis jeg kommer af med ham, og kun beholder katten, og gør den til indekat, er jeg bange for at han vil komme til at savne hunden, for de er meget knyttet til hinanden. Og han sover også i min seng lige ved siden af min hovedpude ofte med en pote på min kind.

Jeg er også trist ved at skulle aflive 2 dyr som er sunde og raske og intet fejler - og at give dem væk til andre skræmmer mig også ( jeg har gjort det én gang før, og måtte hente den igen, da den ikke blev passet særlig godt).

Jeg er simpelhen dybt ulykkelig+, dels over at situationen er så uholdbar at jeg er nød til at flytte og dels over mine "børns" fremtid.

Så er der nogen som kan give mig nogle gode råd - og evt. løsninger så vil jeg blive meget glad.

Tak for nogle gode indlæg - jeg nyder at læse mange af de ting som kommer ind her.

Jysch

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 06-05-03 20:17

Hej Jysch.

Selvfølgelig vil hunden savne at komme ud når den vil, men det er vel bare et spørgsmål om tilvending og tålmodighed. Desuden har hunden jo selvskab af katten.
Ang katten, hvis den er i snor når den er på terrassen, så vil jeg mene at det er en indekat, hvis den ikke er vandt til at gå ude på signe ejne potter, så er det er en indekat.

Håber du finder en god løsning for jer alle 3.. :)

Accepteret svar
Fra : Mette117

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-03 01:57

Hejsa Jysch

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se at det er det store problem, selvfølgelig skal du have dine "børn" med dig. Det er jo som Iboga siger et spørgsmål om tilvending, og de 2 skal nok finde ud af at hygge sig sammen.

De vil under alle omstændigheder bedre kunne klare at flytte fra deres trygge omgivelser med dig end uden dig. Husk at købe noget dyrelegetøj de kan hygge sig med i starten (så de ikke splitter dit nye hjem ad)

Håber at I alle 3 får det godt i "jeres" nye hjem....... Glæder mig til at høre hvad du beslutter dig til...

Mange hilsner

Mette

PS.: Jeg er helt enig med dig i at det ikke er løsningen at aflive 2 sunde dyr.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 13-05-03 23:06

Tak for svaret Mette117.