/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kobling
Fra : farmer-k
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 14-08-10 18:23

hej alle. jeg står måske til at skulle skifte kobling på min sharan fra 97, så spørger jeg, er det noget som er bøvlet ogkræver en del tid og er der nogen der ved lidt pris på sådan noget, vil helst ikke kører til aut. vw mekaniker for det koster snart kvart delen af hvad jeg gad for bilen, så er der noggen der kan give noget vejledning/ tips/råd, vil jeg være takmenlig. på forhånd tak.. fortsat go`weekend.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-10 18:46

Et aut. værksted er ikke dyrere end andre GODE mekanikere.....

Ali er billigere, men vil du vove det

I øvrigt er det vel ligegyldigt HVAD vi svarer - du annulerer vel alligevel

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 9

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-10 18:51

Det tager mellem en ½ og en 1/1 time at skifte den kobling.
Ingen problemer i det når du har prøvet det før.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 14-08-10 23:04

Du kan jo forhøre dig hos de lokale værksteder. De ved godt hvad det indebærer at skifte en kobling, så de kan hurtigt gi` et uforpligtende tilbud. Hvis du ikke selv råder over det fornødne værktøj m.v. kan du jo også overveje, om det er værd, at køre på Gør Det Selv.
Selve koblingen ligger vel et sted mellem 1.000 og 1.500 kr inkl. udrykkerleje. Resten er arbejdsløn og moms, men alt imellem 5.000 - 7.500 kr er vel et realistisk bud ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-10 12:57

Koblingsskift kræver afmontering af gearkassen og præcision ved genmontage. Man skal råde over gode værkstedsfailiterter og vær lidt trænet .

Kommentar
Fra : farmer-k

Dato : 04-10-10 21:04

til "Cortina01", jeg har ca fundet ud prisen for kobling her i danmark, og den er dyr!, den pris du gætter på, er prisen for det i tyskland, og herhjemme skal man ligge 10000 oveni, selve koblingen herhjemme er ca 11,500 og så kommer montage derefter, så jeg smutter en tur sydpå, men ellers tak..