/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med trådløs tastatur
Fra : majbritt05
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 06-05-03 19:16

Hejsa

Jeg har fået et sæt med trådløs mus og tråsløs tastatur. Jeg har installert sættet med den tilhørende software - under programmer vises både installationen for mus og tastatur. Problemet er nu at selvom det skulle være installeret så virker tastaturet ikke Musen virker fint. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 06-05-03 20:02

hej majbritt05 kan det være at battterierne er for gammel jeg vil got at set måske er nyt med det kan godt være at det er det elles sidder er en knap bag på tastatur prøv det først

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-05-03 20:05

Hej
ja, det tænkte vi også , men det synes heller ikke at virke

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 06-05-03 20:12

hvor ligger sender den skulle gerne ikke lægge for lang væk fra tastaturet men jeg har ikke selv haft det problem da jeg køre xp den finder den selv

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-05-03 20:14

den ligger cirka en 30 - 40 cm væk fra tastaturet. Men det gør musen også.

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 06-05-03 20:22

prøv at ligge sender lidt nærmer tastaturet og se om det virker eller ved jeg det nok ikke desværre men held og lykke med at finder ud af det

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-03 20:40

Finns der ikke en knap under tastaturen som du ska trycka på

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 20:46

Modtager/tastatur/mus skal have samme (frekvens) stilling 1 ell. 2 sidder måske ved batterier på tastatur/mus.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 20:47

vender batterierne rigtigt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 21:04

Når du har ændret eller prøvet et eller andet skal maskinen ikke genstartes MEN slukkes helt og startes før du ved om det virker.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-03 21:10

Jeg er ret sikker på det bobbels og emesen er inde på er hvad sagen drejer sig om.
Der sidder uden tvivl en lille omskifter under tastaturet, hvor er står 1 og 2 - samt er en lille "plet" som man kan trykke på vt. med en kuglepen...også på musen er der en "plet" til at skifte kanal med.
Du skal så trykke på senderen så den blinker (vildt) og søger. Finder den ikke en kanal, trykker du så på "kanal omskifter".
Jeg ved det kan være ret kringlet, sådan at musen virker, men ikke tastaturet - eller omvendt, men der er ikke andet at gøre end fortsætte nogle gange, så skal det nok lykkes at få dem til at arbejde sammen! Hav evt. Word åben så du kan kontrollere om både mus og tastatur virker samtidig.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 06-05-03 21:27

Her er et billede af min mus, hvor du kan se kanal omskifteren ved den røde pil
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/mus.jpg
og på tastaturet sidder den sikkert under det ene støtteben, hvor der sikkert også er en 2 kanals knap, så er det med skiftevis at trykke på senderen og disse kanalomskiftere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 21:31

Det kalder jeg foto-service
Emesen.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-03 21:53

fik et nyt idag også og jag hade det samma problem tog ud kablerna og begyndte om igen det ska gå i rette räkkeföljden

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 07-05-03 09:15

hmmmm..... det må jeg prøve, jeg synes dog ikke at jeg umiddelbart kan se den lille plet. der er en større knap som skal ændre på frekvensen.

jeg har netop hørt at man kun kan få to trådløse som ren faktisk duer ordentlig - kan det passe?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-03 17:34

De mest almindelige trådløse har kun to mulighedder for ændre frekvens og derfor kan der ikke "køre" tre lige op ad hinanden. Dog kan min egen logitech kun "køre" alene. Den lille reset knap ligger nede i et lille hul med kun plads til at en kuglepennespids kan aktivere den. Den bedste afprøvning er efter nedlukning og start af maskinen. Din modtager skal normalt blinke når du trykker på tastaturet eller musen.
Emesen.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 08-05-03 18:30

På mitt tastatur er den under den ene knap du kan rejse for att göre tastaturen mere i vinkel.
Fik du ingen bruksanvisning med?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-05-03 19:41

Ved de 2 trådløse jeg har (har haft), skal man trykke på senderen (eller nogle kalder den modtageren), så blinker den kraftigt og - nå rman nu skifter kanal på tastatur eller mus vil den enhed virke, problemet er så at den anden måske ikke virker. Det gør man nogle gange og finder en kanal hvor begge enheder arbejder.
På det tastatur jeg har nu er der desuden en knap med 2 (kanal) indstillinger... foruden den efterhånden meget omtalte "plet" der kan skifte mellem 250 muligheder.

Det med "modtageren" blinker når man bruger mus osv. er mega svag, men trykker man på modtageren skal den blinke meget kraftigt og når man så skifter kanal falder den til ro, så virker i hvert fald een enhed, derfor er det væsentligt at have Word åben så man kan kontrollere om begge dele virker.

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 26-05-03 09:25

Tak for svaret lillemig.