/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Surround sound til blu-ray afspiller
Fra : 1980
Vist : 471 gange
300 point
Dato : 13-08-10 15:35

Jeg vil gerne have noget god lyd (surround sound) til min blu-ray afspiller http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s360

Næsten alle de løsninger der findes rundt omkring er dog hjemmebiografer med afspiller til - altså dvd eller blu-ray, men jeg har jo allerede afspilleren.

Min spørgsmål er, om jeg bare skal købe en af disse hjemmebiografer (f.eks. denne http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/227750/Sony-DAVTZ230.html) og så sælge / give den medfølgende dvd-afspiller væk. Eller skal jeg have noget, der er lavet mere specifikt til blu-ray for at få den optimale lyd fra min blu-ray-afspiller?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-10 15:47

- hvis din forstærker har surround, er det vel bare at finde et højttalersæt der passer til din pengepung...

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 16:06

Citat
og så sælge / give den medfølgende dvd-afspiller væk

DVD-drevet koster 50.- kr, så lad du bare det sidde i

Alternativet er "løs" forstærker med passende højtalere

http://www.av-connection.dk/?ML=579

Sonys er såmænd udmærket og har jo det hele

Citat
Anlægget har 600 Watt, 5.1-kanals surroundlyd

Ja - der er utallige måder at "måle" på Så den slags "reklame" skal du bare glemme

Citat
Eller skal jeg have noget, der er lavet mere specifikt til blu-ray for at få den optimale lyd fra min blu-ray-afspiller?

Næh - lyden er den samme om du spiller Blu eller alm DVD/CD

BluRay har INTET med kvaliteten at gøre - skiven kan bare indeholde flere data og derfor er der mulighed for at lægge film i bedre kvalitet på skiven.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-08-10 16:50

Citat
Næh - lyden er den samme om du spiller Blu eller alm DVD/CD

Nej, lyden på blue ray er bedre.

Typisk vil man kombinere en blue-ray afspiller med en sourround receiver, check f.eks:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/
Og et sæt højtalere i passende kvalitet:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/

Som det ses kan man få det i rigtig mange prisklasser, bortset fra det helt billige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 17:00

Citat
Nej, lyden på blue ray er bedre.

Og HVAD skulle den blive bedre af - skivematerialet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-08-10 17:04

Måske refi skulle læse lidt på lektien, inden han udtaler sig? Formatet på lyden på BlueRay er bedre end på DVD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 17:54

Citat
Formatet på lyden på BlueRay er bedre end på DVD.

Og det er det FORDI der er MERE PLADS....

Læs dog hvad jeg skrev...

Lægger du samme "kvalitet" på en DVD er den NØJAGTIG lige så god - men filmer vil så kun vare 10 min. , så er der ikke mere plads

Så læs du bare videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-10 17:56

Kopierer du en DVD til en BluRay skive kan du hverken SE eller HØRE forskel

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-08-10 00:02

Uanset hvor meget tågesnak der kommer fra refi: Kvaliteten af lyden på en BlueRay er bedre en den på en DVD.

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 18-08-10 22:56

Tråden er vist løbet lidt af sporet... Men det kan jeg godt, som jeg forstår det. Men fungerer blu-ray-afspilleren ikke bare som forstærker?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-08-10 23:18

Undskyld for sidesporet.

Din blue-ray afspiller har ikke en forstærker, det har den "hjemmebiograf" du linker til, men så vidt jeg kan se, kan du ikke tage lyden fra blu-ray afspilleren og sende det til hjemmebiografen, da hjemmebiografen ikke har en egnet indgang.
Du kan sandsynligvis godt finde en "hjemmebiograf" der kan fungere sammen med din blue-ray afspiller.