/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
driver
Fra : kivi
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 12-08-10 09:01

da jeg ikke kan bruge mine dvd drev og derfor ikke bruge min windows 7 cd vil jeg høre om der nogen som ved hvor jeg kan driver til dem det kunne værre at jeg så kunne få dem til at virke igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-10 09:10

Dit styresystem burde selv kunne finde driver til et DVD-drev....

Hvis ikke må du ind på drevproducentens hjemmeside....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-10 09:35

Men selve programmet til at styre brændingen skal du installere eller bruge den indbyggede i win7

Den lette udgave fra Nero som følger med brænderen kan muligvis bruges.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-08-10 10:13

Hvis drevet er kaput hvad der ikke sjældent sker, eller en løs forbindelse hjælper en driver ikke.

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-10 21:01

Har engang været udsat for at det har været et operativsystem som var gået i smadder og som havde på en eller anden måde fået fjernet den lille indbyggede driver som selv skal kunne finde ud af om det er et drev til at læse medier med... og uanset om jeg prøvede at installere driver eller prøvede med et USB driver så ville den ikke finde det.

Den eneste løsning var at geninstallere operativsystemet og det kan godt være lidt svært når man ikke kan få drevet til at virke... men jeg fik så kopierede filerne fra dvd'en over på en usb og bootede så fra den af og fik det løst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-10 21:31

Hvis drevet (og bios) ikke er defekt skal du kunne starte op på en boot-CD (skal stå som første boot)

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-10 07:40

takker alle for deres forsøg på at hjælpe mig men som zith siger ser det ikke ud til at være andre udveje en starte forfra desværre men skulle der være nogen som finder en løsning hører jeg gerne om det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-10 10:04

Har du prøvet at boote med en bootCD ( win XP / win Vista / win7)

Kan din computer det.??????????????????????????????

Vi kan kun hjælpe til selvhjælp...........................du må prøve noget af det vi siger og så melde tilbage hvad der så sker.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-10 08:14

jeg har stort set prøvet alt hvad der er kommet af råd men uden det ønskede resultat, så den fik kniven og jeg startede forfra surt sjow men blive ved med at prøve uden det ønskede resultat synes jeg ikke om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-10 11:56

OK - det var trist.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-08-10 12:08

men jeg har spurgt i øst og vest om der var en som kunne give en forklaring på hvorfor eller hvad jeg har gjort forkert selv på eksperten var der ingen som kunne svare mig

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-08-10 17:55

Tak for svaret zith.