/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
en 50 mbit forbindelse
Fra : Hvidtiger01
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 09-08-10 21:53

Har fået en opgraderet min internetforbindelse fra 25 til 50mbit. Køre igennem en D-link n gigabit router og har testet direkte fra modemet også og der er ikke nogen forskel. Problemet er, at jeg har testet min hastighed og kan simpelthen ikke få den længere op end de max 40mbit, både direkte fra modemet og gennem routeren. I min pc sidder der et on board internetkort som er et 10/100. Er det der problemet er? og skal jeg måske op på et 10/1000?

Mvh
Hvidtiger

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-08-10 23:45

Er det da ikke rigeligt?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-08-10 23:54

ville ønske jeg havde de 1000 OP

/
50 ned/ og så klager man__? skam dig

linien kan sikkert LIGEklare det du har fået udbudt og ikke mere.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-08-10 03:24

hvis det ikke er fiber så passer det meget godt

Accepteret svar
Fra : Martinhs

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-10 12:01

Det er yderst sjældent at selvskaberne leverer 100% garanti. Men alt i alt, hvis du sprørger din leverandør vil de helt sikker sige at de leverer det de skal, for når man laver en FTP trafiktest på en enkelt session/download, fås et tal der er et gennemsnit over den tid, det har taget at transmittere filen. Når der måles over et savtak mønster, vil man naturligvis få en gennemsnitshastighed, der er lavere end tophastigheden.

Problemet med TCP er, at når der sendes pakker, så skal modtageren kvittere til afsenderen inden denne kan sende nye pakker. Så længe dette går godt vil TCP automatisk øge sendehastigheden indtil der kommer pakketab pga. policeren. Så skruer TCP ned for hastigheden og retransmitterer de pakker der er tabt, hastigheden øges igen gradvist indtil der ses nye pakketab og således går det op og ned, og der fås et savtak trafik mønster.

Derfor er de der test "sjældet" rigtig i teorien, men de måler det realistiske "hul" båndbredde du egentlig har, da der ryger alt mulig andet skrald med igennem...

Håber det gav mening :)

Godkendelse af svar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 10-08-10 13:54

Tak for svaret Martinhs.