/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Valg af PC'er til min søn.
Fra : fehsenfeld
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 09-08-10 16:23

Hej ,

Jeg skal have købt en pc'er til min søn på 14. Vil gerne have en med integreret skærm så den fylder så lidt som muligt. Den skal mest bruges til grafik-lette ting som skolearb. nettet osv. men må også gerne kunne bruges til at spille på og evt. lidt net-tv.

Jeg har fundet de tre forslag her, er der nogen der umiddelbart kan vurdere hvad der vil være det bedste køb - eller har nogle helt andre forslag ???

http://www.pricerunner.dk/pc/223/Desktop-Computere-Produkt-Sammenligning?c_2577397=2577397&c_2619307=2619307&c_2574835=2574835

Mvh og tak
Michael

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 09-08-10 16:30

Jeg tror at den tredje er den bedste

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-08-10 17:02

Enig kun E7500 er interessand. De andre har for dårligt operativsystem , for langsomme , eog for lidt ram.
sådan en knægt vil snart i ganng med de spændende spil, og så slår de andre computere ikke til.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-08-10 11:09

Jeps vil kun give de 2 første ret.... Det eneste der er problemet er grafikken da det ikke rigtig kan bruges til særlig meget.

men det kommer selvfølgelig også an på hvad han vil komme til at spille osv.

Men hvis han vil som så mange andre unge vil til at spille f.eks. Modern warfare2 eller Starcraft2 så er det grafikkort nok ikke godt nok.

Men ja man kan jo ikke få det hele til den pæne sum :0)

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-08-10 11:38

Evnt. kan man senere, hvis behovet melder sig, udskifte grafikkortet med et bedre.

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 10-08-10 13:36

OK. Tak for kommentarerne.

Har ikke prøvet at købe integrerede før. Er der nogen der ved om det kræver et specielt grafikkort?
Ellers har jeg nemlig et i min nuværende så jeg måske bare kan ombytte de to??

Michael

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 10-08-10 13:36

Og måske i det hele taget om de integrerede skulle være mere udsatte eller ....?

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 10-08-10 13:49

Ville denne være en del bedre???

SMKP1MD
Description ThinkCentre A58 TOPSELLER
Web Price kr3,825.00*

Processor Intel Pentium Dual-Core E5400 Processor ( 2.70GHz 800MHz 2MB )
Operating system Genuine Windows 7 Professional 32
Total memory 2 GB DDR2 SDRAM 800MHz
Hard drive 320GB
Optical device DVD Recordable
Form Factor Tower
Warranty One year parts and labour

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-10 14:10

Både og da det er en Tower og ikke integrerede, ved den har du mulighed for at opgradere og det har du ikke ved den integrerede

Jeg har heller ikke prøvet at arbejde med en integrerede før men jeg har arbejdet med nogle andre små pc'er og da kan man ikke skifte til et bedre grafikkort da der simpelthen ikke er plads og de fleste grafikkort som skal kunne lidt er nok for store til at sidde i den alligevel.

det kommer nok an på hvilket miljø du sætter den i om hvor meget skidt og støv der er.

jo tættere ting de sidder sammen jo varmere bliver de som regel også og hvis det så ikke kan få nok køling eller der sidder for meget støv så står den af hvor der som regel i en stationær er mere plads og der er mere plads til køling.

Men hvis den ikke skal fylde for meget hvad med en bærbar? man kan vist godt få en ret god bærbar idag til forholdsvis få penge.

Godkendelse af svar
Fra : fehsenfeld

Dato : 12-08-10 17:04

Tak for svaret zith.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-08-10 20:50

Held og lykke med det :0)