/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Udskift af HD i acer`???
Fra : danevald
Vist : 340 gange
150 point
Dato : 06-05-03 14:08

Jeg har netop fået til opgave at skifte HD i en ACER 6100, uden først at have set den, for det første er det minitower...For det andet sidder den ene side af harddisk skruerne på et sted hvor man umuligt kan få en skruetrækker om...Og der er ikke plads til bare at lade den sidde for der er kun en hd-plads. Hvad gør jeg??? Hvordan dælen får jeg pillet den gamle ud????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 17:22

Jeg kender ikke ACER, men sidder den lige under diskettdrevet, bør du kunne tage holderen som disse to sidder i ud. Den sidder vel ikke i en skyderamme under cd-rommen, som kan komme ud når du tager fronten væk, som plejer at sidde med plastlåse. På nogle comp. er der to skruer i fronten bag forpladen.
Bare lige et par forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 06-05-03 18:57

jeg troede også jeg kunne det, men der er bare ingen skruer...pladen hvor bundkortet er sat på er nittet fast og man kan heller ikke komme til at skrue foran på computeren da også disse skruer er gemt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 19:06

Når du står foran comp. kikker på forpladen øverst i h og v side på indersiden er der en plasttap der kan vippes lidt og løsne forpladen eller er der en skrue på indersiden der holder forpladen fast. Kan forpladen skydes op eller ned.
Emesen.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 06-05-03 19:08

Jeg HAR fjernet frontpladen, men alle skruer er gemt og dem jeg kan komme til er nitter... og de er lidt svære at skrue i...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 19:10

Hvor sidder HD

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 06-05-03 19:32

under diskettedrevet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 19:37

ok diskettedrevet må sidde i en holder som er skruet fast indefra ud mod fronten. sansynligt med en skrue og "hænge" i beslag for resten. Det er den holder der skal ud, så du kan komme til de skjulte skruer.
Emesen.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 06-05-03 19:47

Deter netop denne holder, hvor skruerne sidder på "tværs" af kabinetfronten, så de er "skjult" bag jern. Så man ikke kan komme til dem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 19:56

Den holder skal kunne komme af. Men jeg har set noget lignende på fujitsu/siemens hvor det var motherbord som sad i en jernramme der skulle drejes/vippes ud til siden for at komme til og alle kort skulle ud først.(uha det var en operation med sved på panden, for det var heller ikke min comp)
Emesen.