/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hundehår
Fra : ockendon
Vist : 1335 gange
100 point
Dato : 06-05-03 08:10

Har to Pyreneerhunde, som fælder meget. Ville gerne høre fra nogen der kan karde/spinde garn af dette

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-03 17:54

Jeg har prøvet at karte og spinde af hundehår engang. Du skal have fat i et par karter, en håndten eller en spinderok, ---OG noget fåreuld, helst i nogenlunde samme farve som dine hunde. Og meget gerne en førstegangsklipning fra et får. -Sagen er, at hundehår ikke hæfter særlig godt sammen, fordi de mangler en slags modhager. Så der skal noget uld i. Men ellers er det bare at gå i gang og finde en teknik, der passer dig. Hunde (og fåre) ulden må ikke opbevares i plasticposer. Find nogle papirposer eller en papkasse at gemme den i, til du har nok uld, -eller tid. Garnet kan blive ekstremt lækkert og blødt, men det er et meget stort arbejde, ---men hyggeligt.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-05-03 12:06

Hvor kan man købe karder o.l?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-05-03 18:29

Jeg tror jeg købte mine i Fredensborg Indkøbscentral for mange år siden. Men prøv: www.kartehuset.dk

Godkendelse af svar
Fra : ockendon

Dato : 08-05-03 09:00

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Nette2001

Dato : 02-12-05 23:54

Hejsa!

Her kommer jeg så ca. 2 år for sent

Men jeg spinder faktisk både fåre-og hundeuld. Og også angora.

Du er velkommen til at skrive, hvis det stadig er aktuelt.

Du kan finde mig her ( og se, hvad det er jeg laver ).

http://garn.stormlund.dk.

M.v.h.
Nette

Kommentar
Fra : Nette2001

Dato : 02-12-05 23:55

ups!

http://garn.stormlund.dk - skal det selvfølgelig være.

M.v.h
Nette