/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
driver til win 7 usb
Fra : anuarak
Vist : 853 gange
300 point
Dato : 29-07-10 10:56

Her sidder jeg med det Canon MVX25i og en computer der ikke har firewire - jeg mangler en driver til win 7 og eventuel Zoom Browser EX til samme . har søgt på nettet og ikke fundet nogen løsning.
Er der noden KANDUer der kan hjælpe med en GOD læsning.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-07-10 11:01
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 29-07-10 11:07

hej stouenberg

dit link henviser til en opdatering af usb - ja så godt, men hjælper det når min computer ikke engang gendkender tilkoblingen af kameraet via usb? skal updateringen ikke se at det er nøvendigt med en opdatering -- ja undskyld min tungnemhed angående usbenheder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-10 11:07

Det camera har vist ikke firewire tilslutning. Det er også ved at udgå efter at de nyere usb er kommet op i hastighed.

zoombrowser ligger på den originale cd, som følger med kameraet. Den fås ikke på anden måde.
Hvis din er borte kan du veel låne af en anden med et canon camera.

win7 behøver løse drivere til usb, men der skal måske installeres program fa canon for at overførslen vil køre. Det er på cd en.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-10 11:09

Jeg ser nu at dit camera ikke genkendes af computeren.

Installer først programmer fra canon cd før du tilslutter camera.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 29-07-10 11:12

hej transor

Jo kameraet har firewire tilslutning og virker med win xp (bruger wincreator-2) - problemet er nok at jeg IKKE kan finde min cd med software til kameraet- hvis nogen har en sådan en, vil jeg gerne låne en kopi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 11:55

Desværre på Canons side står der: Not supported
så hvis du skal have bare en minimum af chance for at få den tilsluttet din Windows 7 computer, så skal du søge på en side hvor brugerne selv sidder og skriver drivere til gammel hardware.
Eller måske kan du installere din gamle software som kompatibel med en tidligere Windows, det er ikke noget jeg har erfaring med.
Hvordan er filmen lagret på din cancorder? Er det på et kort som kan tages ud og du kan bruge en kortlæser?

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 29-07-10 12:03

hej ovn --
Jeg har en gammel coputer med win xp og firewire -- der virker kameret godt nok, men vil gerne kunne overføre mine film (som optages på bånd) til min bærbare - alene på grund af den er hurtigere til redigering og er koblet på min nas - mediestremer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 29-07-10 12:15

Behold din XP computer og brug den sammen med kameraet, bagefter kan du nemt flytte eller kopiere filmene over på den nye computer og redigere med mere.
Du kan bruge netværk
Du kan bruge CD/DVD
Du kan bruge en usb flash drev, de er blevet ret billige
til at overføre, mulighederne er mange men desværre ikke direkte til Windows 7

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 29-07-10 16:30

Tak for svaret o.v.n.. - der er ikke meget hjælp til problemet, men du gjorde ligesom de andre et forsøg.
Det undre mig at der ikke er mange der står i samme situation -- jeg kender 3 der har skiftet til w7 med problemer - det er ligesom om at canon-firmaet ØNSKER at man skal skifte deres produkter ud til nye modeller - når der kommer en ny version af os -- kanske linus kunne være en løsning?.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 16:53

Selv tak - support standser på et eller andet tidspunkt med al hardware, jeg ved ikke om Canon er mere dovne end andre men selvfølgelig vil de gerne at du køber et nyt kamera
Citat
kanske linus kunne være en løsning?
det kunne komme an på en prøve, men der er ingen garanti for at Linux kan genkende dit kamera

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 29-07-10 17:25

Ovn
Det der gør mig mest ondt er at man køber det bedste der er på marked -- bruger det, men det er en begrænset tid man har til rådighed - og så smider man noget ud der virker perfekt . Nå det er som med vidiobånd konta DVD -- og nu kommer flash diske og overtager det hele. Man må følge med udviklingen -- nye kamera med HD opløsning -- måske skulle man købe et.
Ha en forsat god dag og tak for indslagene
Anuarak