/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømforsyning VirkerIkkeUden Computeren
Fra : er_lige_meget
Vist : 1076 gange
100 point
Dato : 27-07-10 19:43

Strømforsyning virker ikke uden Computeren. Skulle overskriften lyde, men der var ikke plads til mellemrum.

Nå men mit spørgsmål lyder, om der er et eller andet der skal til, for at en strømforsyning fra en computer kan virke?
Har tagen en ud fra en ældre pc da jeg skal bruge den til et projekt, har også testet den inden jeg tog den ud, og det gik fint. Men efter den er kommet ud virker den ik mere. Så tænkte at den måske skal have et signal fra en computer for at kunne starte. Og om man så kan gøre et eller andet for at få den til at starte uden en pc? Ellers er jeg nok kommet til at ødelægge den!!!

På forhånd TAK !

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-10 20:23

Se mit svar her :

http://www.kandu.dk/Spg148932.aspx#1715826

Se her 20 polet PSU stik :

http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_Supply

eller 24 polet PSU stik :

http://www.hardwarebook.info/ATX_v2.2_Power_Supply

Hvis du kobler ALLE strømstik fra bundkort, harddiske,drev etc.
og så forbinder "Green Power Supply On (active low)" til stel (en af de sorte ledninger),
vil strømforsyningen gå igang og køre så længe forbindelsen er der.
Hvis den altså er iorden.
Møllen i strømforsyningen skal gerne køre.

220 volt skal selvfølgelig være tilsluttet.

Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : er_lige_meget

Dato : 27-07-10 20:40

Tak for hurtigt svar Gambrinus. Det virker nu!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-07-10 21:18

For at være sikker på en stabil 5 V / 12V udgangsspønding, bør disse ikke køre ubelastet.
Gambrinus