/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
overtakseret sms
Fra : sleepflowerpige
Vist : 337 gange
20 point
Dato : 26-07-10 15:47

Jeg føler mig lidt dum. Der var en konkurrence på tv( tror det var tv2) hvor man kunne finde en tur over og se Liverpool- arsenal ved at sende en sms til 1220 og så ville man få nogle spøgsmål man skulle besvare. Da jeg får sms'en tilbage står der at spørgsmålene er gratis og svarene koster alm sms takst. men da jeg tjekker min mobilsaldo har de trukket 45 kr. For de 2 sms'er jeg har sendt!
Er der nogen af jer der kender til den konkurrence og ved hvor man kan få fat på reglerne, for jeg kan ikke finde det nogle steder og vil se hvad der står med småt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 15:54

Det er ikke lige til at finde taksterne, når jeg ikke ved hvilken konkurrence der var tale om

Når jeg læser her på siden, kan prisen svinge fra 1 til 5 kr. + alm. sms takst

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=sms+takst%2Btv2+konkurrence&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=10bf6a5b67fe6f8d

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-07-10 15:58

Priserne kan svinge helt op til flere hundrede kroner, så det er den konkrete konkurrence man skal have fat i, og hvis der i den modtagne sms står at både spørgsmål og svar er gratis, så har udbyder et problem.

Er det total 45 kroner, eller 45 kroner pr spørgsmål du er blevet opkrævet?

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 26-07-10 16:02

Det er total 45 kroner, men jeg har kun sendt 2 sms'er tilbage. Der står ikke i sms'en hvem der har konkurrencen, den hedder kun liverpool arsenal konkurrencen. Så det giver jo ikke meget mening

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-07-10 16:18

Du kan kontakte:

http://www.marketit.dk/

Det er ikke dem der står for konkurrencen, men det er dem der ejer 1220 tjenesten, og derfor ved de også hvem der har lavet konkurrencen, og muligvis også vilkårene.

Jeg vil understrege, at udbyderen af sms tjenesten ikke nødvendigvis har noget med selve konkurrencen at gøre, de stiller blot platformen til rådighed

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 26-07-10 17:42

Du skal bare betale hvad det koster at sende de skide SMS'er.
De kan koste lige fra 1 til flere hundrede kroner. der er ingen begrænsning.

Så lad dog være med at sende alle de SMS'er, det koster, men teleselskaberne skal jo også leve.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-07-10 15:22

HUGO.

Prisen på de overtakserede sms'er tilfalder ikke teleselskaberne men udbyderne, altså dem der afvikler konkurrencen.

De køber adgangen til et firecifret nummer (f.eks 1220) det koster ca 1500 kroner pr. år, og så køber de et antal udgående sms'er, og hvis de køber lad os sige 10.000 af dem, så får de dem for 4 øre pr. stk.

Så er der en håndteringsafgift på de indkomne beskeder på ca 12 øre, og resten, det vil sige op til flere hundrede kroner pr. sms tilfalder udbyderen,