/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lavt blodtryk, forstoppelse
Fra : metteogmichael
Vist : 1620 gange
75 point
Dato : 25-07-10 21:23

Hej, jeg har den seneste uge målt mit blodtryk. Det ligger hele tiden under 110 mmhg (systoliske) og det diastoliske på ca 60-69 mmhg. Det systoliske har endda en af dagene været nede under 100. Jeg har i forvejen forstoppelse, som veksler mellem diarre når jeg spiser noget fed mad og ellers konstant forstoppelse andre dage. Jeg arbejder på apotek, så har jo selv en ide om hvad det kan være. Nogle af jer der har samme symptomer?? Og nogle der har lavt stofskifte? Hvis ja, hvordan opdagede du det? jeg ringer til læge imorgen - men ville lig hører om andre kendte til det samme. Mvh m.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 22:08

Mad_ vaner..SOL/ og så meget andet, som du sikkert selv VED..
Citat
Jeg arbejder på apotek, så har jo selv en ide om hvad det kan være.

Kommentar
Fra : metteogmichael

Dato : 25-07-10 22:12

Ja men blodtrykket!!! Mad ved jeg godt. Men når jeg spiser normalt får jeg forstoppelse. Jeg har irritabel tyktarm - nothing new! Men det er alle symptomerne samlet der giver mig mistanke. Det er meget lavt bt. Især diastolisk. For lavt bt er ikke en sygdom men et symptom.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 22:28

Nu går jeg DESVÆRRE / ikke og måler mit tryk hverdag
//
så blev man sg_ da endelig vrikelig syg..
MEN
irritabel tyktarm har jeg OGSÅ, og der kommer SØVNEN ind/ vs
uro i omgivelserne/ og MAD/ drikke _ VANER.

Og BARE irritabel ? mave, kan få en Læge ud over bord_stolen = HVAD ER DET.
(havde det selv_ + for højt stofskifte_ indtil mavesækken sprang)
Tror du skulle få en undersøgelse for begyndende mavesår/ eller bare polypper.
Det kunne også være noget uskyldig som et LILLE brok..?

Ellers_ har jeg set på TV/ ??? at man kan få en (ormekur) for det problem.
Men, og alt andet, søg Læge eller smid dit spørgsmål her

http://www.netdoktor.dk/

Ved ikke om du skal oprette en ? bruger = til mails/ svar.
Men de kommer sikker med ENDNU flere og mere modbevisende svar..
Hej og godt helbred...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-07-10 22:31

Hejsa.
Som du selv er inde på skal du naturligvis tage en snak med din læge.
Men det der slår mig er at du får forstoppelse når du spiser normalt.
Er du nu sikker på du får nok væske ... her tænker jeg på vand osv.
Kaffe er en synder med hensyn til maven men det burde du vide.
Fiberrig kost er et must og du kender vel selv produktet HUSK.
Det er godt og det skal du gøre brug af.
Men ellers kan jeg da fortælle dig at en irritabel tyktarm lider mange af og i de fleste tilfælde går det over efter neogen tid.
God bedring.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-10 22:35

Jeg har haft lavt blodtryk hele mit liv og de eneste symptomer det giver er svimmelhed hvis det er for lavt og det gode er at man lever længere fordi hjertet ikke bliver overbelastet.

Så du skal være glad for de lave blodtryk. Jeg må dog indrømme at hvis mit systole tryk er under 100, så føler jeg mig svimmel. Men intet med maven. De to ting hænger ikke sammen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-07-10 00:17

Citat
de eneste symptomer det giver er svimmelhed

Citat
så hop sgu da i kanen i stedet for brokke dig over alt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-07-10 12:53

Glem dit blodtryk, det er helt normalt. Og mit er normalt selv om det tit er 98/51. Det er når jeg er søvnig.

Og DISKEN, ingen klager. Hvorfor skulle vi dog det, solen skinner og det er et herligt vejr.