/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Rettigheder når politiet tager fejl!
Fra : Peder99
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 21-07-10 20:11

Hej.

Er der noget der ved hvilke rettigheder man har, hvis man bliver stoppet af politiet og de påstår man har kørt og snakket i mobil telefon selvom det ikke passer?

Jeg mener jo selv man kan nægte og bevidse det med udgående/indgående opkald, men ellers er det jo hans ord imod mit!

Peder (en meget irriteret billist!.....Det er fandme provokerende!!!!)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-07-10 20:12

glem det politiet har ret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 20:18

Citat
Rettigheder når politiet tager fejl

De samme som når alle andre tager fejl.....

Lad domstolene afgøre det (politiet bestemmer ikke noget)....

Og vær klar til at betale hvad det koster

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-07-10 20:34

idioten (politimanden) mente stadig han havde ret selvom min telefon lå på bagsædet i en taske!

Desuden var han totalt nedladende!.....Tror det tager nogle år inden jeg kan holde ud at se på en politimand igen!

Hvor ligger bevisbyrden?....Skal han ikke bevise at jeg har gjort det han siger eller er hans ord nok?

Peder

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-07-10 20:38

Telefonen kan jo godt tage din opmærksomhed væk fra vejen selvom du ikke laver et opkald.
Lad os sige du sidder og skriver noget på din telefon. Det kan du jo godt gøre mens du kører og der vil jo ikke være mulighed for at bevise at du sad og skrev eller bevise at du ikke sad og skrev.

Men ja hvis du ikke har brugt din telefon mens du kører også nu får en bøde for det så ville jeg da oså blive pissed. Hader selv at blive beskyldt for noget jeg ikke har gjort.

Men altså sad du og brugte din telefon mens du kørte bil ?
Fordi det kan jo være nok til at tage din opmærksomhed hvad enten du har gang i et opkald eller ej.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-07-10 20:52

Nej den lå i en taske på bagsædet!

Havde måske hånden oppe omkring hovedet, men kan ikke lige huske det!

Men skal politiet ikke kunne bevise at jeg har brugt telefonen?

Han var jo bare en magtliderlig klaphat der ikke var til at tale til fornuft!

Peder

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-07-10 20:57

Tag den til retten, hvis du mener at have bevisbyrde for, at politibetjenten tager fejl.

Men ellers, så vægter en politimands ord højere i en retssag, da man tager udgangspunkt i, at betjenten ikke har en grund til at komme med falske anklager imod dig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-10 21:01

Det vil sige at bare man klør sig i øret kan man blive snuppet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-10 21:07

Tja - desværre er vi her i DK kommet dertil hvor politiet måske er ved at få en dårlig moral.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-07-10 21:08

Det er jo latterligt!

Manden havde åbenbart en dårlig dag eller kan ikke lide min type.

Det koster så mig!.....Fedt

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-10 21:18

I første omgang skal du klage.

Direkte til betjenten, og få ham til at nedskrive det i rapporten over hændelsen.

Du kan skrive en mail til politi@politi.dk og skrive hele hændelses forløber og ordvekslingen ned, så godt som du husker den.

Betjenten kan have et forklaringsproblem, hvis han ikke har nedskrevet at du gjorde indsigelse mod anklagen. Så derfor ksal du også anode om at få en kopi af rapporten, så du også har hans argumentation hans iagtagelse.

Jeg har sendt klage via ovennævnte mailadresse, og fik 3 mail som svar på henvendelsen, alle 3 med undskyldninger... for forkert sagsbehandling.

vh Ben

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-07-10 21:19

Citat
Nej den lå i en taske på bagsædet!

Ja så kan jeg sku godt forstår du bliver sur men lad være med at hidse dig op fordi du er oppe imod et system og ikke et menneske som sådan. Så hvis du hidser dig op er det kun dig selv det går ud over.

Jeg har også af og til set en bilist med hånden oppe omkring øret hvor det ser ud som om personen snakke i telefon også personen ikke gør det.

Så hvis jeg var dig ville jeg bare blive ved med at holde fast på at det har du ikke gjort også fortælle det til det som det vedkommer. Altså politiet og hvem du ellers får brev fra.
Men lad være med at tænke over det i din hverdag det er bare sådan nogen latterlige ting der sker og ja politiet tager også fejl.
Men lad være med at lade det ødelægge dit humor.

Der har været meget i medierne med de her parkeringsvagter som tager røven på folk og at der vist er mange som betaler bøden selvom de ikke har gjort noget forkert bare for at slippe for et langtrukket forløb.
Personligt vil jeg ikke betale sådan en bøde hvis jeg ikke har gjort det. Det kan så godt være man kommer i fængsel hvis man ikke gør det, det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 21:29

Citat
Manden havde åbenbart en dårlig dag eller kan ikke lide min type.

Kanske betjenten alligevel var en "klog" mand

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-07-10 21:36

Til Benjamin:

Tak for det indlæg!

Det er selvfølgeligt stadig ærgerligt er det stadig er op til politiet om de vil undskylde eller om de laver en fejl som at glemme indsigelsen i rapporten der skal afgøre om man får en retfærdig behandling.

Jeg vil prøve at skrive til den email!

Godkendelse af svar
Fra : Peder99

Dato : 21-07-10 21:37

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-07-10 21:44

Jeg vil lige minde om, at det altid er godt at formulere sig pænt ydmygt og i god tone.

Dette gælder også ved henvendelse til Politiet.

Og så være helt ærlig om hændelsesforløb og dine egne ordvalg.

Især når dette drejer sig om troværdighed.

Held og lykke med sagen.
Vh Ben

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-07-10 22:18

Du har sikkert siddet og barberet dig og derfor har betjenten troet du talte i mobiltelefon. Bild mig ikke ind, at politiet (var der kun i betjent???) stopper dig, som sidder med hænderne på rattet og mobiltelefonen i en taske på bagsædet af bilen, og påstår at du har kørt bil og talt i mobil samtidig. Nada..... Hvorfor i alverden skulle han dog det?????

Dit forsøg på bevis, med at man kan se på din mobil om der er ud eller indgående opkald på tidspunktet hvor du bliver stoppet, er ikke 2 potter pis værd. Du kan jo have slettet dette efter betjenten er kørt. Det skulle have været tjekket på stedet.

Er sandheden i virkeligheden ikke, at du er pisseindebrændt over at være blevet taget i mobilsnak mens du kørte og nu forsøger at klemme dig uden om LOOOOL

Hvis dette er tilfældet (hvad jeg tror det er) synes jeg det er fedt at du får en huskekage hi hi Så kan du lære det....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-07-10 02:21

Sagen er jo enkel.

Da du blev standset og præsenteret for sigtelsen, spurgte betjenten dig om du ville vedkende dig forholdet.

Dette sagde du naturligvis nej til, og dermed skal sagen afgøres i retten, hvor du medbringer en udskrift over dine opkald omkring tidspunktet, og derfra er det politiet der har bevisbyrden.

Der er ikke grund til at klage på nuværende tidspunkt, det er jo derfor vi har domstolene

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 23-07-10 19:47

Til Klumme.

Du lyder som en der keder sig!

Der er ingen grund til du blander dig i noget du ikke har en fornuftig kommentar til!

Det er kommentarer som den du kommer med der ødelægger online services som denne, hvor man hjælper andre og ikke kommer med "smarte" bemærkninger!

og nej jeg baberede mig ikke og snakkede ikke i mobil telefon!

Man skulle tro du var en fortørnet politibetjent der tager dette indlæg personligt!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-10 21:34

LOOL Og man skulle tro, at du er en færdselsforbryder, der forsøger at komme uden om en berettiget bøde. Betal hvad du skylder....lær af det og tænk dig bedre om næste gang