/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mellemørebetændelse & tinnitus
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 4917 gange
25 point
Dato : 20-07-10 02:08

Hej alle kandu-brugere!

Jeg er en 20 årig ung mand, der efter en forkølelse har pådraget mig en omgang mellemørebetændelse. Problemet er at jeg har fået tinnitus af det, og det er nu ca. en uge siden, det startede (i starten var der smerter, dog er de der ikke mere).
Jeg havde som lille problemer med ørerne og fik dræn i på et tidspunkt.

Jeg har taget nogle piller imod betændelsen (Flemoxin), hvilket jeg skal gøre en uge. Har taget dem i 4 dage og tinnitussen er stadig ikke forsvundet. Hørenedsættelse er der stadig, men øret føles ikke "tungt" mere, så der er fremgang at spore. Men hvor lang tid kan dette vare ved? Burde jeg ikke efter 4 dage have fået tinnitussen fjernet? Jeg starter i militæret d. 1/2 2011, og til session var der ingen tegn på høreskader etc.

For at opsummere er mit spørgsmål om nogen af jer ved, hvor længe der går før denne tinnitus forsvinder og jeg genvinder min fulde hørelse?

På forhånd tak

Nicklas Green Bræmhøj

ps: har søgt på nettet efter hvor lang tid det muligvis tager, men der er ingen brugbare svar!

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 20-07-10 02:09

og hvornår jeg genvinder min fulde hørelse*

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 25 point
Dato : 20-07-10 08:08

Jeg tror ikke på at du har fået tinnitus, men nedsat hørelse med mislyde pga betændelsen

Hvor lang tid det tager før det forsvinder kan jeg ikke svarer dig på, men tag også nogle næstedråber, og lav også pusteøvelser --- du skal lade som om du skal pudse næse -- men hold dig for næsen, så luften ligesom bliver pustet ud af ørerne, det kan gøre ondt, men skader ikke, tværtimod

Og jow, du får din fulde hørelse igen... hvis det fortsætter, så få en tid hos øre/næse/halslægen

Go' bedring

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-10 12:29

Nordsted har ret, det er en behandling du får og den virker over flere dage, det vil sige at den også virker nogle dage efter du har stoppet med pillerne, så mon ikke du har normal hørelse i næste uge.

God bedring.

Kommentar
Fra : AnjaSøren

Dato : 21-07-10 07:02

Når jeg har det er ikke til konsentre sig men det plejer for mig at det gå op til 14 dage efter behanlingen,
det forsvinder igen og det skønt når " tinnitusen " er væk.

God bedring

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 21-07-10 23:53

Mange tak.

Har ikke kunne "puste" proppen ud, men det har jeg gjort nu og dermed er hørelsen NÆSTEn tilbage på fuld styrke. Og tak for de mange gode indlæg!

mvh

Nicklas

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 21-07-10 23:55

Men dog så tror jeg, jeg har den serøse mellemørebetændelse, så ved ikke om pillerne virker, eller om jeg simpelthen skal have trommehinden sprunget ved en læge :)

Kommentar
Fra : AnjaSøren

Dato : 22-07-10 06:22

Deles er det god ide at få den sprunget man får så derlig ro i ørene og det er jo hellere ikke alting pencelin virker på ved jeg selv.
men jeg har efterhånd fået spruget det så mange gange både fra naturens side og lægens hvilket gøre at jeg tit får ondt i ørene selvom jeg ikke har betænlse i det og mine øre væsker altid,
når jeg få alergi som nu så har jeg "tinitusen" og en kedelig summen at høre på så musiken køre heletiden meget lavt så tænker på at høre det.
Men doktor mand siger at det er de rifter jeg har der gøre det da det er et meger følsom sted.
så når jeg er færdig med behalingen lader jeg øre slappe af en uges tid til pinceline er ude af kroppen . det skal blive ok igen det skal bare have td det kan jo være du skal have en omgang til.
go´´bedringen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-10 06:38

Man skal først punkterer trommehinden som sidste udvej, det giver ar, og nedsat hørelse, hvis den springes for meget (resultatet kan blive en ny trommehinde)

Anja, du må få gjort noget alvorligt med din allergi, så du ikke får ødelagt dine ører.... få en henvisning til en ordentlig allergispecialist

Kommentar
Fra : AnjaSøren

Dato : 22-07-10 07:33

Tak men ellers tak jeg er færdig med at rende de hos dem det gider jeg ikke mere.
Det var pænt af dig at tænke på mig

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 29-07-10 04:41

Nu har jeg hverken allergi eller noget som helst, så det problem, tror og håber jeg, ikke jeg får :)

Kommentar
Fra : JulieSorensen

Dato : 02-06-11 17:48

Hej Nicklas.

Har samme symptomer dom dig.
Fik du din hørelse igen, og gik tinnitussen væk?