/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjolletobak??
Fra : Nordsted1
Vist : 1679 gange
105 point
Dato : 19-07-10 13:47

Jeg kom hjem fra ferie og fandt denne "plante" hos kaninerne.... sig mig lige engang, er de begyndt at dyrke fjolletobak, eller hva er det for en plante???

http://peecee.dk/upload/view/258263

http://peecee.dk/upload/view/258262

Og ikke nok med det, så havde jeg glædet mig til at få en kartoffelmad, af hjemmeavlede nye kartofler, men nu ka' jeg da ikke nænne at grave dem op.... jeg har fået camouflagekaniner

http://peecee.dk/upload/view/258261 (se lige bort fra brændenælderne)

http://peecee.dk/upload/view/258260

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-07-10 13:55

Ja, det ligner ret godt fjolletobak.
Den kan være kommet, hvis du har fodret fugle med en blandet frømasse.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-07-10 14:03

Det er helt klart en hampeplante, men der er nok ikke så meget fjolletobak potentiale i den, hvis de stammer fra kaninernes piller/frøblanding......

Søde kartoffelkaniner du har !

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-07-10 14:07

Hvad med en kaninsteg med nye kartofler og nu bliver du sur over det forslag, men kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-07-10 14:16

- tror den lokale sheriff gerne vil ha' en alvorlig snak med din overgartner!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:19

Citat
men der er nok ikke så meget fjolletobak potentiale i den, hvis de stammer fra kaninernes piller/frøblanding......

Hvorfor ik??

Citat
tror den lokale sheriff gerne vil ha' en alvorlig snak med din overgartner!!!

Det er mig der er overgartneren!!... Tror du de vil have en aflægger??

The1best gå ud og pas din have (hvis du har en)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-10 14:22

Nordsted.
Det er "fjolletobak" du har.
Men hvis du har nok af det så har du ikke edderkopper

Med hensyn til kaninsteg med nye kartofler så kan du da godt få en opskrift

Værre er det her

Vores nye asociale naboer er rejst fra 3 hunde . De er ikke blevet luftet og har ikke fårt frisk vand eller mad siden lørdag morgen.

Vi har meldt dem til polistrisserne nu og de har haft kontakt til ejerne.

Politiet har så meddelt os de har været i kontakt med ejerene og de siger de er påvej hjem nu

FANDENS til dyrplageri har jeg aldrig været ude for før.
De stakler hyler og gøer hele dagen.
Men hvad kan man gøre andet end at anmelde det.
Utroligt at politiet ikke gider køre ud når man ringer.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-07-10 14:34

piaskov...ja den er ski da ret slem, hvordan kan de dog finde på den slags, og det værste af det er nok at de kun får en påtale for det

Nordsted1 ok, tøffer ud og passer min have og gederne, de skal i øvrigt slagtes i morgen

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 115 point
Dato : 19-07-10 14:35

Citat
men der er nok ikke så meget fjolletobak potentiale i den, hvis de stammer fra kaninernes piller/frøblanding......

Hvorfor ik??

Jeg kan huske en debat her på kandu, hvor brugeren dova giver dette svar i spørgsmålet der hedder Hamp - Hash

Citat
Kommentar
Fra : [Er ikke online] dova [Tre en halv stjerne]

Dato : 20-08-09 14:08
Det kommer an på.....

For hvis det er en foderhamp Cannabis Sativa (ligner "de ægte" til forveksling), får du ikke noget ud af det.

Hampfrø kan købes i enhver dyrehandel eller foderstof for ca 20,- /kilo, og der kommer nogen store flotte planter ud af det.
Men kan ikke bruges til andet end dyrefoder.

[Hahahahaha]

http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Hamp

Du skal ha' den ægte "hashplante" Cannabis indica

http://da.wikipedia.org/wiki/Cannabis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:35

Jeg ville spørge strisserne om det var ok, at smadre en rude og hente de hunde NU!!! Eller i det mindste give dem vand/mad og en luftetur. Hvem siger de naboer er lige rundt om hjørnet??

Min datter fandt en "turisthund" og gik rundt i området for at finde en ejer - uden held - hun tog hunden med hjem, og ringede til politiet om at hente den--- de ville de ikke, så om hun ikke nok kunne tage sig af den til næste morgen kl. 7 , så ringede hun til Falck, men de måtte ikke hente den, det skulle politiet tage sig af--- den blev først hentet efter 15 timer, af en ikke særlig hundevenlig dame fra et internat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:36

PS... jeg ville melde de hundeejere til dyreværnet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:38

Christa.N... tak for info... jeg lader den stå, den er da dekorativ

the1best... morder

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-07-10 14:41

Nordsted1 nu skal man jo ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus

Det vil så sige at du slet ikke spiser kød, fisk, eller anden leven ting???????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:43

Citat
Det vil så sige at du slet ikke spiser kød, fisk, eller anden leven ting???????

Jeg spiser kun de dyr jeg synes er dumme

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-07-10 14:44

Citat
Men hvis du har nok af det så har du ikke edderkopper

Det bliver det nye standart svar fra det hampedyrkende folk, det er den fedeste undskyldning jeg har hørt (griner stadig)

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-07-10 14:45

Nordsted1

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-10 14:53

Citat
det er den fedeste undskyldning jeg har hørt (griner stadig)

DET PASSER ALTSÅ.
Har du sået dem rundt i kanten af dit drivhus...så er der INGEN edderkopper derinde.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-07-10 15:05

Citat
DET PASSER ALTSÅ.
Har du sået dem rundt i kanten af dit drivhus...så er der INGEN edderkopper derinde.

og så skal vi bare sige til betjentene: VI VIL INGEN EDDERKOPPER HA HA HA HA HA

Ja ja piaskov mens jeg tørrer tårerne bort, har jeg liige et spørgsmål: det skal da være den ægte hampeplante ik' og skal man puste røgen fra fjolletobakken i hovederne på edderkopperne ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-10 16:38

Fjolletobak er et afrodisium, sådan har det ihvertfald virket på mig

Der sker vel så bare det at edderkopperne yngler mere, og ydermere at hunnerne bliver så skæve at de ikke æder den stakkels mand når de er færdige med akten.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-07-10 16:46

Flere indsendere har ret: der er ikke meget fniseri i selv de mest forkælede hunplanter af hampefrø fra dyrehandlen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-10 18:37

Sidste nyt fra strædet.
Politiet HAR været her efter jeg igen ringede og sagde jeg ville bryde ind og befri de stakkels hunde.
MEN DE IDIOTER var simpelthen så frække ...da hundene begyndte at gø fordi der blev taget i døren vendte den ene betjent sig om og spurgte mig om jeg "dog virkelig troede de led nød" de kære dyr ???????????????????????

Jeg måtte så lige tage en meget sur maske på og spørge ham og hvad han selv syntes ??
Hvis nu han egen "unge" havde været lukket inde uden adgang til mad, vand og frisk luft i 3 døgn . Om han ikke så lige troede at "ungen" ville gi' lyd fra sig i glæde over at der var udsigt til en redning ??
Hvorom alt er så skred de igen da de fik set på den post der sad i brevsprækken....NÅÅÅ det er dem..sagde de.
Hvis ikke der er sket noget inden kl. 20.30 så ringer i bare igen

BLEV MOR HER SÅ LIGE TOSSET ????????????

Endelig efter 1½ time dukkede der nogle "venner" op der vidste hvor der var en nøgle til døren.
Hundene var simpelthen så glade og MEGET tørstige og sultne.
DE ER FRI NU.
Men sq ikke pga. politiet.

Åhhh hvor det glædede mit hjerte da en af hundene sprang op af mig...selv om den ikke kender mig.
Jeg begyndte sq at

Ja ja jeg ved det...jeg er en tudeprinsesse når det er sådan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 19:46

Godt du reagerede Piaskov.... jeg ved ikke hvad der går af politiet, de var jo trods alt komme til adressen??

Nu er det anden gang på kort tid, jeg hører at politiet ikke hjælper hundene, hva' pokker sker der lige??

Oki, kaninerne dyrker så ikke fjolletobak, men åbenbart en særlig god og olieholdig gang fuglefrø
Det ville nu heller ikke tage sig så godt ud, hvis de var på hamp

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 20:41

Citat
Oki, kaninerne dyrker så ikke fjolletobak, men åbenbart en særlig god og olieholdig gang fuglefrø

det ville også være langt ude i hampen

få dem hellere på knæhøj karse, det er vist bedre for deres helbred.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 20:55

Som du dog kan smuller-54

Karse gider de sgu da heller ikke æde

Jeg havde lige en alvorlig samtale med dem idag... hvem ejer persillen??

Jeg vandt,(idag) så jeg fik røget markrel med nye kartofler (ikke mine egne) og persillesovs

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-10 21:36

Citat
så jeg fik røget markrel med nye kartofler

GODT det ikke endte med røget kanin med nye kartofler

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-10 21:47

Makrel røget med fjolletobak ?

Lyder ikke helt dumt.......hvor er vores madekspert Krumme ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 22:27

Citat
hvor er vores madekspert Krumme

ude og fange makrel, for han kan helt sikkert ikke li at spise kanin

Sig mig lige engang, er i helt pjattede med at spise kaniner eller sys i at mine ser specielt lækre ud (tror bedre jeg kan li tanken om at lave dem om til hjemmesko--- når de dør af alder)

På ferien i udlandet, skulle jeg sådan passe på med hvad jeg kom i indkøbskurven, for de laver da godt nok kanin om til alt muligt... og farven på kødet ligner kalkun/kylling

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-10 22:43

Citat
er i helt pjattede med at spise kaniner eller sys i at mine ser specielt lækre ud

Ja da....de er jo godt fedet op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 23:08

Citat
Ja da....de er jo godt fedet op

De er overhovedet ikke fede De har bare en flot kraftig pels, dvs lige nu er de ikke så flotte, de fælder

De kan slet ikke blive fede, de motionerer jo alt det de har lyst til, og det er meget... specielt tøzerumpen fiser rundt, når hun ikke lige tager en slapper imellem kartoffelplanterne

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 19-07-10 23:25

Måske er der nogle gode råd på denne side

http://www.fjolletobak.com/

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-10 07:06

Tak for svaret Christa.N. Så lærte jeg noget igen igår... jeg vidste nemlig ikke at der var flere arter, dvs jeg havde tænkt på at det måtte være et fuglefrø der havde sået sig selv, men kunne ikke få det til at passe sammen med at fuglene fik hampefrø - altså de sjove

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-07-10 09:46

Selv tak, vil lige understrege at jeg ikke er ekspert i hampeplanter, men blot kunne huske den gamle tråd (altså de væsentlige ting her i livet)