/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundegård
Fra : wallemom
Vist : 3678 gange
500 point
Dato : 18-07-10 23:30

Vi er de heldige indehavere af to skønne hunde. Den ene er Carla. 4 år og hun kan sagtens være alene hjemme.. Den anden er Diesel , en blanding af schæfer og Amstaff og som den idiot jeg er har jeg ikke vænnet ham til at være alene hjemme ( Har gået hjemme det meste af den tid vi har haft ham) Nu er så både min mand og jeg kommet i arbejde og vi kan kun takke os selv at vi ikke har lært hunden at være alene. Nu har han spist henholdsvist bagsædet i min ex bil og er nu godt i gang med min mands bil. Det skal siges at begge hunde får MASSER af motion og kommer meget i hundeskoven hvor de får udviklet deres sociale færdigheder. Problemet er der KUN når han skal være alene !! Carla kan sagtens være alene , men de erså knytttet til hinanden at vi ikke nænner at skille dem ad. Nu har vi så fået den ide at de må være i en hundegård når vi er på job .Er der nogen herinde der har en ide om hvordan vi billigst og mest forsvarligt får fat i sådan en?? Vi forestiler os den skal stå op ad en mur på græsset ,og derskal være mulighed for at søge ly uanset og det er godt eller dårligt vejr.

Det drejer sig om at de MAX skaL opholde sig der i 6 timer når vi er på job , og derefter have de daglige lange ture og opholde sig inde i huset hos os, som de plejer!!

Gode råd modtages med KYS hånd!!!

KH Jette

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-07-10 00:04

Hej wallemom
Hvis i har hunden i bilen i 6 timer, så forstår jeg måske godt at den begynder at gnave i sæderne, det er da kedeligt at side i en bil og glo.
Hvad sker der, når i går fra hunden, når den er der hjemme ? laver den ulykker ?
Prøv at gøre jer klar til at gå, som i ville gøre til hverdag, kør væk, men bliv kun væk i 5 min. og kom så hjem smid tasken og nøglerne hils på hundene , de vil te´ sig ,som om i havde været væk HELE dagen, lav jeres køre ture gradvis længere, gerne flere på en dag, så vender hunden sig til at i kommer tilbage og lægger sig trygt til at sove.
Håber at det lykkes for jer.
Med en hundegård risikerer i bare at de står og gør dagen lang.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-07-10 00:22

http://www.roygaard-smedie.dk/default.asp?id=26628

http://www.butiklunden.dk/p24.asp

prøv at se hvad de kan gøre for jer det er det mest sikre

Husk at de skal have mindst 12 m2 pr. hund

En hundegård bør være mellem 10 og 100 m2, husk at lave lidt læ og skygge i gården. Det vil også være godt hvis man laver et let hævet område, lavet af feks. høvlede træbræder, hvor hunden kan ligge fri fra jorden og slappe af. Højden på hundegården bør nok være min. 160 cm over jorden og 20 cm under jorden = 180 cm højt hegn. Man kan bruge hegn der i galvaniserede sektioner.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-07-10 00:37

Hej
Lyder som en rigtig ide med den hundegård. Sender lige et link, så i kan få nogle ideer. Jeg synes, siden beskriver, det at have hund på en rigtig god måde, og som du også skriver, hundene får frisk luft og vigheden af at de stadig får motion og må være inde.
http://www.butiklunden.dk/p24.asp#Hundegård

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-07-10 00:45

Ok, - så først nu - mens jeg sidder og googler at du har fået linket tidligere. Har siddet og studeret flere muligheder, - men fandt dette med god beskrivelse og rimelig pris til forhold til andre steder.
Så beklager bevi54, - det var ikke for at efterabe dit links, - men fordi, at jeg havde "kandu" til at stå åben uden at tjecke, at der allerede var kommet indlæg. Sorry!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-07-10 01:18

Det kan smutte for enhver

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 19-07-10 09:45

Kære GWH!

Alt det det nævnte HAR vi prøvet inden vi så os nødsaget til at tage hundende med i bilen.....vi kom hjem til et hus med ødelagte sko, puder,,,kort sagt alt der kan tyges /bides i Jeg tror han lider af seperations angst og er vældigt "imponeret" over hvad det kan lykkes ham at ødelægge på de max 2 timer han har været alene i huset!!! Iaften skal vi ud og se på en brugt hundegård, men vi skal jo ose have fat i et hundehus så de kan komme i læ/skygge. Når vi er hjemme er han jordens dejligste hund, men han har stadig tendensen til att bide i ting der IKKE SKAL BIDES I, sådet gælder om at være over ham hele tiden

Til I andre....jeg har været inde og kigge på de dersens links,men synes 4500 erMEGET at give for at hundehus...nogen idéer til hvor det kan skaffes´brugt???

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-07-10 10:51

http://www.lowes.com/cd_Build+a+Doghouse_939249501_

til de fingernemme der kan bygge selv

http://hegnslageret.dk/hundehuse-bure-114/ her er de mindre dyre

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-07-10 00:22

Det kostede mig ca. 3000 at bygge hundegård med et hus på ca. 2 m2.
Der er gravet rionet ned og sat rionet hen over gården så der ikke kan stikkes af.
Isoleret hus med vindfang.
Hvis det skal være billigt, så lav det selv

Jeg byggede hundegård af ca. samme årsag, min ene hund lavede ravage når de var alene hjemme. Bed dog ikke ting i stykker, men hoppede op på borde og vindueskarme og væltede ting og sager ned.

Det krævede dog noget træning at få hende til at holde op med at gø i hundegården!
Til gengæld vil min anden hund ikke affinde sig med at være i hundegården, han laver så ikke ravage inde overhovedet. Men i hundegården hyler han uafbrudt når jeg kører.

Min nabos hunde skælder ud det meste af tiden i hundegården, når han ikke er hjemme.
Så en hundegård er ikke en sikker løsning.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 20-07-10 02:09

der skal tilvending til alt hvad en hund skal lære af nye ting,

Kommentar
Fra : Åen8800

Dato : 07-08-10 10:57

I Silvan kan du købe hundegårdsbyggemoduler til fornuftige priser. Så kan du selv bygge dit hundebur.