/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dobbeltdør med enkel åbning
Fra : Kortoververden
Vist : 775 gange
300 point
Dato : 10-07-10 16:27

Jeg overvejer at udskifte en dør med en dobbeltdør, men har en udfordring i. at det forekommer mig besværligt, at skulle åbne begge døre hver gang man skal igennem.

Jeg mener dog, at have set en løsning hvor begge døre svinger op når man påvirker den ene, men skal bruge noget mere end en mistanke om at det eksisterer for at overbevise konen.

Hvem kan finde løsningen til mig?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-07-10 16:38

Taler du om indvendige døre ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-10 16:48

Døren jeg har i tanken er egentlig bygget som en yderdør men skal bruges indendørs.

I stil med denne

http://www.ashantifurniture.com.au/USERIMAGES/011.JPG

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-07-10 16:54

Jeg har en dobbeltdør, mellem 2 stuer, som jeg kan låse eller lade være med at låse i den ene side.

Dvs. at når jeg åbner med håndtaget, følger begge døre med op- når jeg ikke har låst den ene side.

Låst dvs. en split, som jeg skubber ned i gulvet og op i karmen.

Er det sådan du mener ??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-10 16:56

Ikke helt, for hvad er det der gør at begge døre følger med op?

Det ses tit med lette døre, at når de ikke er låst åbner de nærmest af sig selv, men her er tale om ret tunge døre, så jeg forestiller mig en hydraulisk anordning, som gør at når den ene dør svinger op, vil mekanismen trække den anden dør med sig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-07-10 16:57

Flot dør på det link, må jeg sige.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-10 17:01

Det er jo en smagssag, men der er noget ved de døre som kravler ind under huden på en

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-07-10 18:21

jamen det findes skam. men det koster noget der ligner en bondegård. og så er det elektrisk. jeg ved ikke, om du havde tækt dig at det skulle være det. en ren mekanisk løsning er jeg ikke sikker på, der findes, men så må du jo selv til at opfinde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-10 20:26

Funktionen findes måske endnu i en af de gamle elevatorer. Det er netop en dobbelt dør som åbner begge ved påvirkning af den ene.
Det fungerer mekanisk og mekanikken sidder under elevatoren.

Det findes også elektrisk/mekanisk med to motorer som kører synkront.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-07-10 04:18

Prisen er faktisk ike det afgørende, døren skal alligevel specialbygges og fragtes hjem, så løsningen er ikke i discount klassen, men gerne et link til et produkt der kan anskaffes i DK

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-07-10 11:48

Du kan lave det elektrisk, som på sygehuse... Hvor du trækker i snoren og så åbner begge døre...

Det kan sagtens laves mekanisk, men så er enten begge døre altid mekanisk låst til hinanden, så de skavisk følger hinanden. Eller også er de udstyret med medbringer i kun en retning...

Jeg ved ikke hvem der laver det, men jeg har se begge muligheder. Det også lavet på møbler.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 11-07-10 13:33

2 stk forbindes med kabel - nederst på siden....

http://www.vvshandel.dk/shop/automatisk-doeraabner-61323c1.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-10 14:48
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-07-10 13:02

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 46
- Annullerede 73
- Slettede 0
Ialt 121

-og nu står der snart 75...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-07-10 15:03

Stouenberg.

Kan ikke rigtig se hvad min håndtering af spørgsmål kommer sagen ved, og kan heller ikke rigtig se hvad det er der skulle blive til 75.

Som alle andre forbeholder jeg mig retten til at vurdere kvaliteten af de svar der kommer, og såfremt der ikke opnås et tilfredsstillende svar på et spørgsmål før det bliver uaktuelt, så må det eneste rigtige vel være at annulere spørgsmålet, ellers var funktionen vel ikke tilstede?

For tiden er jeg ikke online hver dag, dels fordi jeg har et liv, og dels fordi bredbånd på Bali er temmelig svært at finde.

Tak for svarene indtil videre, jeg har ikke fundet den helt rigtige løsning endnu, men vender tilbage

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-07-10 16:23

Ikke noget brugbart endnu desværre, lader spørgsmålet stå

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-08-10 07:03

Tak for svaret refi.

Har valgt en helt anden løsning, men dit svar kom tættest på det jeg egentlig kiggede efter