/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Taletidskort ?
Fra : Gypige
Vist : 1110 gange
50 point
Dato : 08-07-10 10:34

Hej,

Jeg har ikke forstand på taletidskort , har altid haft abonnement, men nu er det så det, at jeg har to mobiltelefoner.

Den ene bruger jeg udelukkende som vækkeur (kan ikke bruge et almindelig vækkeur for øjeblikket, da jeg så vækker min lille datter). Jeg gider ikke, at skifte sim-kortet hver gang jeg skal i seng, for ellers kan min "vækkemobil" jo ikke virke, hvis den ikke har et sim-kort i.

Men kan det være en løsning, at jeg købet et taletidskort ? jeg bruger jo faktisk aldrig min "vækkemobil" til at tale i. Eller er der en anden løsning som er bedre ?

Håber en ved noget om det her

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 10:53

Her er hvad du skal bruge så.
Meld din tlf. til her og du får 50.kr HVER måned du også kan snakke for GRATIS.
http://m1.dk/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-07-10 11:19
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-10 11:24

Du kan købe taletids kort næsten alle steder, de står på skranken på benzintanken og hos købmanden, købs bare den billigste hvis du alligevel kun skal bruge den for at tænde vækkeuret (telefonen) beløbet som kan bruges til at tale eller SMS for bliver for gammel efter nogle måneder hos nogle kan beløbet bruges indtil et år efter køb, men det kan du være ligeglad med hvis det kun er for at tænde vækkeuret du skal bruge kortet.
Du kan også købe et SIM kort med taletid i en online butik og igen kan du bare vælge det billigste, her er en guide om taletids kort: http://taletidskortguide.dk/
Når nu din lille datter vokser op og bliver en lille pilfinger, så vær opmærksom på at en mobiltelefon kan ringe 1-1-2 helt uden SIM kort, mobiltelefoner bør ikke bruges som legetøj og hvis børnene må lege så tag batteriet ud først

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 11:28

o.v.n. ...hvorfor betale for noget du kan få gratis....man kan ikke få/købe et taletidskort uden man har simkortet også.
Og en startpakke koster da.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-10 11:33

Piaskov du burde være gammel nok til at vide: Du får absolut intet gratis - alt har en pris, sommetider bør man læse det der står med småt også

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 11:51

Citat
Piaskov du burde være gammel nok til at vide: Du får absolut intet gratis - alt har en pris, sommetider bør man læse det der står med småt også

JEG HAR RET HER DU.

Jeg har det jo selv....og de satser da på at folk bare taler løs.
Jeg har ALDRIG betalt en krone for det...tvært imod så har både leif og jeg fået ekstra 100 kr . på kontoen for at anbefale det til andre.
Du kan da bare sige til hvis du vil ha' det så skal jeg da sende dig en anbefaling så du også kan snakke for en 50 kr. om måneden.
Jeg VIL ha' ret når jeg har det

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-07-10 11:57

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 11:59

Ja der blev jeg sq sur.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 08-07-10 11:59

Der er en del mobiltelefoner der faktisk kan tændes uden et simkort i og ellers kan du da sikkert finde en der har et gammelt simkort som ikke bruges mere... tror desværre jeg har smidt mine ud...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-07-10 12:22

Hvorfor bruger du ikke bare den anden telefon med simkort, den har vel ur indbygget?
Stil den bare til vækning, det behøver du da ikke at kalde netværket for at gøre.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 08-07-10 12:27

Grunden til at jeg ikke bruger den anden telefon er, at dens vækketoner, vækker min datter, selvom jeg sætter den på lavere.

Og det gør den gamle telefons vækketone ikke.

Derfor.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-10 12:33

piaskov

Hvis du nu ikke deltog i det "pyramidespil"

Citat
Jeg har det jo selv....og de satser da på at folk bare taler løs.
Jeg har ALDRIG betalt en krone for det...tvært imod så har både leif og jeg fået ekstra 100 kr . på kontoen for at anbefale det til andre.
Du kan da bare sige til hvis du vil ha' det så skal jeg da sende dig en anbefaling så du også kan snakke for en 50 kr. om måneden.

Hvad skulle du så selv betale ?

I dette tlfælde, hvor Gypige spørger. Der er der jo ikke tale om taletid, men kun om et vækkeur.

Der er noget jeg ikke forstår Hvorfor skulle et vækkeur støje mindre end en mobiltelefon ?????

Begge dele giver da lyd fra sig, hvis man skal vækkes !!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 12:41

God humor ans

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-07-10 13:51

en Nokia telefon kan du bruge offline og dermed skal du ikek bruge sim kort .. det må være det billigste...

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 08-07-10 14:49

Det er netop en Nokia, og hvordan slår man den på Offline ?

Hilsen Gypige

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-07-10 15:04

hvis du ikke har noget sim kort i den og du tænder den spørger den om du vil starte telefonen offline .. har du kort i tag det ud... hvilken nokia er det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-10 20:59

Hos TDC har jeg et taletidskort (mobiltid) som kun koster 50 kr. om året.

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 09-07-10 14:45

Du kan gå i telenor og få et lille kort med 30kr. på. det er ikke taletids kort. det er bare et simkort. med 30 kr. på

ved at du kan i telenor og telia.. ved ikke med andre steder. :D