/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opkald fra udland til Danmark
Fra : hotmaildude
Vist : 730 gange
300 point
Dato : 06-07-10 21:29

Hvis man ringer fra udlandet til Danmark fra en dansk mobil (Telia), vil modtageren kunne se at der ringes fra udlandet?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 06-07-10 21:33

Kort og godt nej...men du betaler for gildet hvis du ringer op.
Omvendt vil du betale hvis der bliver ringet til dig fra DK ...der betaler vedkommende kun til landegrænsen og du for resten af gildet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 21:36

Citat
Omvendt vil du betale hvis der bliver ringet til dig fra DK

Og der skulle ikke stå ...omvendt...men at du også betaler hvis der bliver ringet til dig når du er i udlandet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-07-10 22:37

Nej man kan ikke se at du ringer fra udlandet, men du kan se det på din telefonregning....... gå ind på din udbyders hjemmeside - der kan du se prisen på opkald og samtaler fra din mobil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-10 22:46

Ca. 3-4 kr. i min.
Den Danske telefon kan heller ikke se, at du modtager i udlandet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-10 07:16

Som tidligere nævnt, så kan modtageren ikke hvor (land) der bliver ringet fra.

Men din telefonregning kan blive meget stor. Du skrev jo, at din udbyder er Telia. Her kan du se hvor meget du selv skal betale

http://telia.dk/mobil/kundeservice/udland/priser/zoner/

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 07-07-10 11:02

Tak for svaret piaskov.