/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløst Internet
Fra : speedzter
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 03-07-10 08:55

Hejsa..

Jeg har lige brug for lidt hjælp til mit internet..

Er ikk lige så skide hård til det der med trådløst internet..

Jeg har en 50/5 Mbit/s forbindelse... problemet er så bare at når jeg bruger det trådløse netværk kan jeg ikke komme højere op end 16 mbit/s på en hastighedstest..

Og med kabel kan jeg komme på omkring 34, hvilket jeg egentlig heller ikke synes er for godt.. men sådan er det jo vel bare..

Jeg kører med en trendnet tew-432brp router og en trendnet tew-424ub netværks adaptor..

begge dele kører med IEEE 802.11g 54G..

Men ville det hjælpe noget at skifte det ud til noget med 802.11n 300G..?

Eller hvad skal der til for at jeg kan få den samme hastighed gennem det trådløse..?

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-07-10 09:34

Der går tit en del pakker til på det trådløse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-07-10 17:20

Med hensyn til dit trådløse netværk, så er det oftest forbindelsen fra AP i routeren til din trådløse PC, som lider under forhold der dæmper hastigheden. Det kan skyldes mange ting i dine omgivelser, så det kan være lidt svært at pege specifikt på hvor problemet er.

Generelt er din hastighed, afhængig af trafikken på nettet, lige som den måde man sælger ensådan forbindelse på. Her tænker jeg på om din ISP har medregnet den "overhead" som er i dit datasignal, hvilket nemt kan betyde en reduction på op imod 20% af hastigheden.

Dine 50/5 er jo kun teoretisk.

Annuller spørgsmålet
Fra : speedzter

Dato : 29-09-10 20:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål