/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Nethastighed
Fra : dova
Vist : 1850 gange
200 point
Dato : 29-06-10 15:50

Nu er jeg på herrens mark.

Tidligere kunne man på TDC's hjemmeside se et skema hvor resultatet fra nethastighedstesten samme sted fra, blev sammenholdt med det abonnement man betaler for.
Altså en omregning af tallene

Det skema er der tilsyneladende ikke mere.

Så er der en venlig sjæl, der lige kan hjælpe med lidt omregning her:

Mit abonnement hedder 4032/512.

Jeg er med på, at det første tal er download og det tal bag skråstregen er upload.

MEN, resultatet fra testen viser følgende tal målt i Mbit: 0,77 download/0,03 upload

Hvad betyder de tal hvis man skal omregne dem til det der fremgår af abonnementet.

Min computer er langsom. Og jeg tror det måske har noget med hastigheden på min netforbindelse at gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-10 15:59

Citat
Mit abonnement hedder 4032/512.

Citat
resultatet fra testen viser følgende tal målt i Mbit: 0,77 download/0,03 upload

De BURDE være ens Tilnærmelsesvis......

Prøv her

http://www.speedtest.net/

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-06-10 16:25
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-10 16:35

Jeg har en 4096/256 der måler den 3,49 / 0.20
så din burde ligge på 3,50 / 0,40 Mbit

Test din hastighed
http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-10 16:37

Tak for linkene

Refi, det viste samme resultat..

Modersvilje, har set den side, men det jeg gerne ville vide er:

Er 4032 det samme som ca 4 Mbit?
Og er /512 det samme som ca 0,5 Mbit?

Og hvis det er det, vil det så sige, at min nethastighed er mere end 4 gange langsommere end det jeg betaler for, at jeg altså reelt kun har "770/30"-forbindelse ???

Det må sgu være varmen...det der kan jeg bare ikke lige gennemskue, tror jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-10 16:39

Hov Klaudi, du kom lige indenom

Jamen det er jo der jeg testede og fik de tal som fremgår af det første indlæg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-10 16:44

Citat
Er 4032 det samme som ca 4 Mbit?
Og er /512 det samme som ca 0,5 Mbit?

Ja

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-06-10 16:58

4 MB ned/512 KB op. Fra disse tal skal du trække ca. 20% for at få den reelle trafiktid. Hvis du ikke har det, klager du HØJT...

Jeg kører med 10 ned og 1 op = 8,8 MB / 0,85 MB ned, og det er fint...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-10 17:01

Citat
Refi, det viste samme resultat..

Ergo modtager du LANGT MINDRE end du betaler for....

Om skylden er TDC´s, må du så snakke med dem om.....

Prøv evt. med en anden PC først - DIREKTE forbundet med kabel

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-06-10 17:03

Citat
Og er /512 det samme som ca 0,5 Mbit?

NOPE
Det er 51,2KB

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-10 17:59

Tabel som viser, hvilken hastighed du kan forvente.
http://www.korupportalen.dk/websider/tdctester.htm

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 29-06-10 20:23

Citat
NOPE
Det er 51,2KB

512KB er det samme som 0,5MB

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-06-10 20:31

Hvis du har trådløs forbindelse får du kun det, du betaler for, hvis du bor i nærheden af en sendemast og der ikke er forhindringer undervejs. Med forhindringer mener jeg høje træer el. huse, bakketoppe og den slags. Er der det, kan du vinke farvel til den lovede ned- og ophastighed.

Kabelforbindelsen er bedst og sikrest, hvis altså der ikke er nogen, som kommer til at grave lidt for tæt på....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-10 21:07

Hvor langt ude på bøhlandet bor du? hvis du bor langt fra en central, er det langt fra sikkert de kan leverer det lovede :|

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-10 21:08

Du huskede vel også at lukke ned for alt nettrafik du måtte have kørende, før du kørte testen?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-10 22:10

Der kan være andre årsager til at din netforbindelse er langsom....

Har du en anden PC du kan teste forbindelsen med - så er det en god ide at gøre det inden du giver udbyder skylden.

Her under er et microsoft svar på en PC fejl der kan gøre PC langsom...

Den har min kollega lige har og bokse med i nogle dage til han fandt dette svar:

http://support.microsoft.com/kb/299357/

vh Ben

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-10 23:03

Hvor om alt er, så er der flere faktorer der sætter den reelle hastighed.
Først og fremmest, så er det den trafik der er på det globale netværk.
Den målte hastighed op imod din udbyder, kan vises på to forskellige måder. Hos nogen, den reelle hastighed hvor overhead er fratrukket, medens hos andre er det ncl. overhead.

Så er der lige denne med måden at tallene vises, på lige fod med visning af et lagermedies kapasitet. Her er der nogen der bruger den reelle værdi med 1024 bit til 1 Kb, medens andre runder af med 1000 bit til 1 Kb.

Alt i alt lever vi i en blandet landhandel, hvor den kloge narre den mindre kloge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-10 23:41

Altså jeg har ikke trådløs forbindelse.

Hastighed er testet både gennem router og med direkte netkabel.

Der er forsøgt med to andre computere koblet til (også med kabel)

Overhead er opgivet til ca 15 % som skal fratrækkes de tal jeg nævnte tidligere.

Jeg bor ikke særlig langt fra centralen.

Der kørte ikke anden netaktivitet på maskinerne under hastighedstestene.

Jeg har testet hastigheden siden, resultatet svinger utroligt meget.

Det højeste jeg har fået målt i dag er 1,84 Mbit/0,13Mbit, men det var kun kort tid.

Men mest ligger det og krabler rundt på det niveau jeg lagde ud med.

Problemet har været der tidligere.

Og hver gang fastholder TDC, at de ikke har kunnet se uregelmæssigheder.

Min computer er udstyret med et godt antivirusprogram.

Den er testet og fundet fra for virus, spyware, malware, rootkits, trojans o.s.v.

Hvordan kan det snart være andet end udbyders problem, og hvad gør man når de ikke vil erkende problemet..

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-07-10 11:12

Citat
512KB er det samme som 0,5MB

IKKE når det gælder upload´s hastigheder.
DU skal af med kassen_ for at få den hastighed /0,5mb,
og slet ikke sammen med en 4032/ down

Citat
Tabel som viser, hvilken hastighed du kan forvente.

http://www.korupportalen.dk/websider/tdctester.htm

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 02-07-10 12:49

Jeg fik af en "klog" mand at vide at hvor hurtig ens computer åbner websider, billeder mm - har meget at gøre med - ja også ens opload hastighed. Der skulle nemlig gå masser af informationer den anden vej også hver gang man downloader. Jeg skiftede således en 15mb/500kb ud med en 4mb/4mb og aldrig har jeg haft hurtigere internet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-07-10 15:24

Citat
og hvad gør man når de ikke vil erkende problemet..

Forlang en tekniker ud at måle.....

Det bevirker så desværre at du SELV hænger på regningen hvis det er DIT udstyr der fejler....

Men som du fremstiller sagen, har jeg svært ved at se problemet skulle ligge der....

PS. Viser det sig du får ret ville jeg "kræve" en større kompensation for en hastighedsbetaling du ikke modtager og måske ikke har modtaget længe

"Medierne" plejer nok at skulle kunne få dem til at "makke ret"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-10 17:11

Nå, kom i tanke om, at jeg hellere må komme med en update her.

Et par dage efter jeg skrev i tråden her, blev besøg af en tekniker meget aktuel, for da forsvandt min netforbindelse helt.

Jeg ringede til fejlmeldingen.
Fik at vide, at de kunne måle at forbindelsen var ok helt frem til mit hus, så det måtte være mit modem der var gået i stykker.

Teknikeren kom med et nyt modem i hånden, for han regnede med det skulle skiftes ud.

Men se det virkede bare ikke at bytte det ud.

Så ringede han et eller andet sted hen og fik at vide at der faktisk fra centralen slet ikke var forbindelse ud til mit hus og at fejlen altså lå derinde.

Hvordan %43#?xxx kan de skiderikker så påstå et par timer tidligere , at deres "målinger" viser, at forbindelsen er ok helt frem til mit netstik/modem, når der ingen forbindelse var fra centralen 3½ km væk...
Måske det virker på samme måde, med deres "målinger" de gange jeg har klaget over nethastigheden

Nå, men skidtet kom til at virke. upåklageligt.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-10 14:02

Sådan er det bare, man siger et eller andet, som kan promovere deres produkt. Så man kan ikke stole på deres rosenrøde ord.

Når hastigheden variere ved test, selv om man kun har en maskine tilsluttet, så er det mest sandsynligt, at variationerne kommer fra selve nettets belastning. Udbyderens server har jo også en MAX hastighed den kan afvikle med, så hvis der er mange på nettet, så er det, at du må dele hastighed med de andre.

Så det skvaller som DISKEN_revised kom med den 29-06-10 17:03, tyder på at han ikke helt har styr på tingene.

Citat
Og er /512 det samme som ca 0,5 Mbit?
NOPE
Det er 51,2KB

Han kender åbentbart ikke forskel på Mb og MB!
Der går nemlig 8 Mb til 1 MB

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 25-08-10 19:36

Tak for svaret severino.