/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Flytbar skillevæg
Fra : tararam
Vist : 2708 gange
400 point
Dato : 22-06-10 20:02

Hvor er det muligt at se udgaver af flytbare skillevægge. (værelse adskiller )
Jeg skal til at opføre en del dobbelt værelser ved siden af hinanden. Min idé er at det skal være muligt at fjerne de to midterste skillevægge, imellem 3 dobbelt værelser så det istedet er et længere rum.
Men væggene skal jo også være pæne og nogenlunde lydisoleret når de anvendes. Ej heller for tunge. Findes det ? Eller skal de bygges i moduler.
Og ja, jeg har tilladelse til byggeriet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-06-10 20:24
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-10 20:40

- Jeg tror ikke værelsesbrugerne syntes det er sjovt med en papirvæg.

Det skal nok laves med brandhæmmende materiale på begge sider af isoleringen.

En idé er at lave modulelementer formet så de fra modsat side dækker ind over hinanden.

Her er modulet som er nemt at montere/afmontere:
.....:::::::::::::::::.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-06-10 23:03

Citat
Her er modulet som er nemt at montere/afmontere:

jamen jeg glæder mig til at se dit forslag

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-06-10 23:08

Der findes et utal af forskellige løsninger, fra diverse firmaer.

Der er mange kontor løsninger, som du måske kunne bruge.

Jeg er imidlertid i tvivl om, hvor tit du har brug for at fjerne de skillevægge. Hvis det er sådan noget med fra dag til dag er det jo noget helt andet end, at "det har jeg brug for i år" eks.