/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifttyven arbejder hårdt
Fra : Klumme
Vist : 1808 gange
110 point
Dato : 22-06-10 01:47

Kan se at min tråd, som anskueliggør kogebogen.dk's opskrifttyveri, er blevet slettet. Men så starter vi bare igen. Ellers kan Kanduteamet jo blot smide mig ud LOOL Det er jo alligevel ikke det store man går glip af mere

Opskrifttyven fra www.kogebogen.dk - den store gastronom Per - har igen igen respektløst og ulovligt kopieret en opskrift og høster så selv radiserne som en anden har sået...Usmageligt

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=18155

http://www.madabc.dk/Helstegt+moskusoksefilet+med+morkelsauce.aspx?id=0&l=H&dbid=b9d4e11c-ed89-4e3b-bada-4b5e4732249a&t=128439350850000000

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-06-10 07:15

Hvordan kan vi nu vide, at Per ikke er den egentlige ophavsmand til opskriften??

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-06-10 07:25

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-10 07:26

Rigtigt ræssoneret. Men det er påfaldende, at så mange skulle have stjålet fra hans beholdning af opskrifter. Desuden er Per en smule ordblind, og det er derfor også påfaldende, at "de andre" i så fald ikke ville rette hans stavefejl - Folk som staver korrekt kan ikke fordrage at levere stavefejl videre. Desuden har han indrømmet, at han gør som jeg angiver....nemlig "stjæler" opskrifter med arme og ben (og dermed overtræder loven om ophavsret), idet hans mantra er kvantitet frem for kvalitet

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-06-10 07:42

Citat
gør som jeg angiver....nemlig "stjæler" opskrifter med arme og ben (og dermed overtræder loven om ophavsret),

Og hvor meget har du ikke selv sakset fra andre sider og lagt herind...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-10 08:21

Du er smidt på lossepladsen, hvor du hører hjemme disken. Til din tåbebemærkning skal jeg anføre, at jeg bruger kildeangivelse. Tag dig et kilo steso, skyl dem ned med noget hospitalssprit og kyl din kat ud af vinduet. BAJ BAJ TÅBE

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-06-10 12:03

Du skal da bare være glad for at nogen vil stjæle dine opskrifter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-10 14:17

He He.... ja det burde jeg, men det handler om principppet om beskyttelse af ophavsrettighed. Deter ikke så meget mine små opskrifter det handler om...ski med dem.

Der skal så lidt til, for at hans fremgangsmåde er acceptabel. Han skal anstændigvis bare opgive kilden til sine opskriftskopier. Men fjoget elsker jo at føre sig frem, som den store gastronomiske kunstner og lade folk tro, at det er opskrifter han har udviklet.....så han kan sole sig i folkets beundrende klapsalver (i lånte fjer ) Hvor ynkeligt

Han har truet med bål, brand, politi og advokater og hvad ved jeg LOOOL...Jeg er kold i røven. Han kan gøre hvad han vil. Tyveri er og blir' det

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-06-10 14:40

Ellers kan Kanduteamet jo blot smide mig ud LOOL Det er jo alligevel ikke det store man går glip af mere

ja bare de gjorde det du er og bliver et stort brokke hoved altid negativ
prøv at se posivtivt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-06-10 17:13

Citat
Jeg er kold i røven

Også mig du...for jeg/vi har sølvbryllup i dag og nu vil vi tage i byen og spise.
Nærmere betegnet i Marielyst.
Hygge til dig Klumme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-10 12:46

Jeg har selv brugt kogebogen, men jeg har aldrig troet at han selv var ophavsmand til opskrifterne. Jeg har regnet med at brugerne har lagt opskrifterne ind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-10 14:53

De har nogle brugere osse Granner, men hovedparten af opskrifterne er nogen han støvsuger internationalt på nettet. Det ved jeg med sikkerhed, idet jeg for flere år siden oversatte en del af dem for ham.

Det er synd, at han i mine øjne ødelægger en ellers god idé. Hvad er problemet for Per - kogebogen.dk - at skrive kilden til de opskrifter han lægger ud på sin side?

Problemet er, at han så ikke selv står som den store Paul Bocuse, Michel Guérard, Paul Cunningham, Gordon Ramsey, René Redzepi, Bo Beck osv osv. Det er dette systematiske og i mine øjne patetiske tyveri, der støder mig og forøvrigt samtidig er ulovligt...jvnf. lov om beskyttelse af ophavsret.

Bortset fra det, så er der mere end skide skønt i Nordjylland. Høj sol...blomsterkummerne er tilplantet osv osv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-06-10 15:17

Citat
Bortset fra det, så er der mere end skide skønt i Nordjylland.

Ja der er simpelthen gudeskønt.
Jeg ved jo ikke hvor du er i det nordlige Klumme.
Men vi har næsten lige været i Hanstholm på camping.
Jeg siger dig ... sjældent har vi oplevet sådan en natur.
Kort og godt SKØNT.
Fortsat god ferie Klumme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-10 19:12

Hej Klumme

Jeg er enig i at hugger man tekster fra nettet, så angiver man kilden.

Og jeg er ikke misundeligt på den luft og de blomster. Og solen skinner også her. Og vi har blomster i overflod. Og klodsede fugleunger der er til stor morskab. Men jeg glæder mig til at besøge Nordjylland til september.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-06-10 16:49

Ferie.....LOOL Næææ du, det er forever!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-10 23:12

Citat
Ferie.....LOOL Næææ du, det er forever!!!!

???? Vil det da sige du er imigreret da

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-06-10 23:46

Nej....Jeg er emigreret - Men heroppe vil de nok sige, at jeg er en immigrant I love dansk på udenlandsk LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-10 09:54

Citat
I love dansk på udenlandsk LOOOL

Også mig Klumme

Men så får du den på dansk du !!!!

ER DU FLYTTET DEROP DA

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-06-10 13:16

Ja da...150 m fra fjorden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-10 17:04

Citat
Ja da...150 m fra fjorden

Med din nye boligstatus Klumme.
Det er da fornuftigt du gamle.
NYD DET NU

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-10 02:37

Tak...Det gør jeg sandelig også!!!!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 21:42

Jeg er enig med dig i, at det er sund fornuft at opgive kilden, hvis man kopierer - og ikke mindst giver rette ejermand æren. Jeg ser din pointe i, at Per er ordblind, og at disse stavefejl går videre i systemet. Hvis han læser dette, kan det jo være, at han forstår at hans database ikke bliver mindre værd af at skrive henvisninger til rette ejermand?
Når det er sagt troede jeg, ligesom granner01, at det var brugerne og ikke ham selv, der lagde opskrifterne ind. Og så kan det jo være temmelig svært for ham at vide om det er brugernes egne idéer eller om det er hans.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 03:26

Desværre tror jeg ikke du har ret pifo. Per opskrifttyv lærer ikke af dette, men det kan være han bliver træt af det en dag, når han gang på gang blir taget med bukserne ned og afsløres i sit ynkelige tyveri.

Eller osse hiver han mig i retten - som han har truet med LOOL (det kunne være uhyre morsomt) hvor jeg så skal vise retten, hvordan KopiPers modus operandi forløber. Der er jo ikke tale om en enlig svale, men en grotesk og systematisk støvsugning af nettet, med henblik på at kopiere opskrifter ind i hans egen kogebog uden kildeangivelse og dermed overtrædelse af loven om ophavsret.

Senest fandt jeg denne: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8691

som formentlig er tyvstjålet herfra: http://www.abcmad.dk/Bulgarske+lammekoteletter.aspx?id=0&l=B&typet=13&page=4&dbid=cdd8a7ae-be48-4737-a01d-d731e7398bd0&t=128661552720000000

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-07-10 05:07

hmm, jeg kan se, hvad du mener. Dumt af ham.
Har du skrevet direkte til ham? Er han her på Kandu? Er det også dine opskrifter, han "hugger"?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 07:09

Ja han er på Kandu under nicket netper. http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=22843

Næææ det er såmænd ikke mine få opskrifter han stjæler, men jeg har i tidernes morgen for 6 - 7 år siden oversat en del opskrifter for ham fra engelsk og tysk, som han stjal ude på nettet. Dengang var jeg ikke klar over hvor omfattende hans tyveri var. Da jeg opdagede dette stoppede jeg. Der er et 100 % dokumenteret autentisk tyveri fra Kandubrugeren Frieda, hvor han efter hun havde lagt en opskrift ud på Kandu, øjeblikkelig kunne finde den i hans tyverisamling - Du kan prøve at granske i hans historik.

Han er fuldkommen besat af tanken om at "eje" verdens største kogebog og skrupskider på, hvordan han får opskrifterne, som grundet hans eklatante manglende kendskab til gastronomi samt hans ordblindhed ofte er fyldt med fejl, mangler og målforvirring. Men det interesserer ham ikke...bare han kan få pumpet endnu en opskrift ind i bogen - Hos ham er der kun en ting der tæller...kvantitet frem for kvalitet...ynkeligt!!!

Kommentar
Fra : dk-kogebogen

Dato : 08-07-10 13:10

Nu er det ikke mig der påberåber mig at have verdenes største og beste kogebog, men derimod www.madabc.dk som du så flittigt henviser til.

At du har hjulpet med at oversætte nogle enkelte opskrifter betyder jo ikke at samtlige opskrifter skulle være tyvstjålet som du skriver, der er rent faktisk brugere som indsender opskrifter.

Deriblandt en hvis Ram2 som du kaldte dig den gang, og der er en bostonsteg som jeg mindes du har komponeret, men som nu findes på www.madabc.dk

http://www.madabc.dk/Bostonsteg+stegt+som+vildt.aspx?id=0&q=boston&dbid=ea08cb3e-202e-483e-ae9c-8be35deef5e1&t=128439343280000000

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=11631

Det modbeviser vel egentlig også din påstand om at der ikke bliver anført kilde på opskrifterne??

Og som jeg skrev sidst kan du gå ind på netnationen og se hvornår www.madabc.dk er blevet oprettet, og her vi du så opdage at den er blevet oprettet efter at opskriften på bostonstegen er lagt ind.

http://netnationen.dk/madabc.dk/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 13:34

Citat
Det modbeviser vel egentlig også din påstand om at der ikke bliver anført kilde på opskrifterne

Gider du lige klynke et andet sted og lade være at tro, at Kandubrugere er så snotdumme, at de tror at fordi du fremviser ET eksempel med kildeangivelse, er det et bevis for at min påstand er urigtig. Hvis man gider, kan man jo bare bladre i din stjålne samling og se, at langt de fleste opskrifter er UDEN kildeangivelse

Du skriver videre [CITATder er rent faktisk brugere som indsender opskrifter[/CITAT] Ja gu er der da det, og hvad er så problemet med at kildeangive disse opskifter? Du modtager dem vel ikke anonymt.

Per du ævler uden om...Faktum er at du i din blodrus har indset, at jo flere opskrifter du smider ind i "bogen" jo flere opslag kan du registrere og dermed overbevise annoncører om, at din side er så og så godt besøgt og dermed sælge dem reklameplads, som jo sikkert er en lukrativ forretning. Og så skider du på hvem der har skrevet hvad...det er kun pengene som tæller for dig.

Det går samtidig som en rød tråd igennem hele sitet, at du er ganske uinteresseret og uvidende i og om gastronomi, da du ellers bare som eksempel, ville korrigere for de slåfejl, målfejl, stavefejl, forplumringer og begrebsforvirringer som for tit forefindes i dine stjålne opskrifter.

Så enten finder du dig i at blive flashet i tide og utide, så din usmagelige og ynkelige metode bliver synlig for enhver eller osse hiver du mig i retten eller allerbedst....du laver dit koncept om og kildeangiver fremover alle de opskrifter som du lægger ind på www.kogebogen.dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 13:40

Sorry. Den hedder: www.dk- kogebogen. dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 13:43

Glem det link...der går ged i den hver gang

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-07-10 22:51

luk dog dette forum ja du er en klumme hver gang du er er med
er der ikke andet end kluummer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-07-10 23:10

Hvad for et forum??? Hold dig fra fremmedord, indtil du ved hvad de betyder - Knyt sylten og skrid....IDIOT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-10 05:31

Og han blir ved og ved og ved: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14357

http://www.bando.dk/madlavn/000120.pdf

Sjovt så hellig en tyveknægt kan være. Kopi-Per fra www.dk-kogebogen.dk generer sig ikke for at tyvstjæle andres opskrifter på nettet, men gør forneden til venstre opmærksom på, at dk-kogebogen har copyright på de stjålne opskrifter LOOOL - Paradoksalt ik?? Det er nok det gamle ordsprog som hedder - "Tyv tror hvermand stjæler" - der spiller ind

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-10 11:46

Igen igen....

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=24960

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=3&conference=57&posting=676694

Husk at overholde 11-timersreglen Per Du har dælme haft travlt og har det sikkert stadigvæk. Hvor ynkeligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-10 12:01

Og dette tyveri er så veldokumenteret at det skriger i øjnene. Bemærk at der i debat.sol's opskrift er en stjerne ud for hver linje i fremgangsmåden. Når man kopierer dette ind i Kogebogen.dk's system bliver stjernerne forskudt. Ikke engang dette gider denne tyvagtige gastronomiske dværg at korrigere for. Hvor ynkeligt

Citat
Sol.dk's udgave:
*Skær laksen i små tern
*pres citronsaft over
*hæld hakket purløg ved
*blend løg
*hak evt. kapersne groft
*bland creme fraiche, dijonsennep og salt
*vend det hele sammen.
*Smag til med evt lidt ekstra salt, citronsaft, kapers, og eller dijonsennep.
*lad trække 1 times tid i køleskab og VOILA...
UHMMM, guf for ganen!

Kogebogen.dk's udgave (tyveri):
*Skær laksen i små tern *pres citronsaft over *hæld
hakket purløg ved *blend løg *hak evt. kapersne groft
*bland creme fraiche, dijonsennep og salt *vend det hele
sammen. *Smag til med evt lidt ekstra salt, citronsaft,
kapers, og eller dijonsennep. *lad trække 1 times tid i
køleskab og VOILA...
UHMMM, guf for ganen!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-10 12:05

Kan godt se, at du skriver "indsendt af tofly", men jeg tror ikke en skid på dig mere!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 14:58

Og den ynkelige kopityv fortsætter:

http://www.fiskezone.dk/opskrifter/pighvar__fyldt_og_ovnstegt.htm
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14994&Pighvar%20fyldt%20og%20ovnstegt

Bemærk samme fejl (mangler stort bogstav efter punktum) i teksten "Alle grøntsager kan serveres til. retten fortjener en virkelig god flaske halvtør hvidvin.

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 12-08-10 17:30

Citat
Og den ynkelige kopityv fortsætter:

Citat
Det ved jeg med sikkerhed, idet jeg for flere år siden oversatte en del af dem for ham

Nå det er dér skoen trykker
(hæleren er lige så slem som stjæleren)
Har han ”glemt” at dele rovet med dig, ?

Hvis der er nogen der er ynkelig, må det da være dig

Du er et stort FJOLS, - du er jo bare misundelig fordi han scorer kassen,
og du ikke har hjerne til at gøre det samme,

nu har du brokket dig over den kogebog 50.000 gange
misundelse er en meget kedelig egenskab
hold den for dig selv, og lad være med at blande KANDU brugere ind i dine private anliggender,
medmindre vi også hører modpartens synspunkt,

hvem kopierer hvem ?
hvad er det du går glip af ?
er det måske dig der har ophavsretten til samtlige opskrifter

hvis du googler stegte frikadeller,
vises der ca. 127.000 resultater, og ingen er med kildeangivelse,
det skyldes at de ikke er copyright, altså ganske almindelige retter,
de retter der er værd at skjule, kommer ikke ud på nettet,

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 19:01

- tak ska' du ha'...

- enten er tanjaa gift med tyven, eller osse har hun/han fået salmonella...

Citat
hvem kopierer hvem ?

- og er heller ikke i stand til at læse...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 20:17

BajBaj Tanja. Du fatter ikke en skid, men sån er det jo med nogle

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 21:09

Jeg synes desværre at kogebogen får lidt for meget reklame denne vej.

Jeg har forlængst droppet den af min favoritliste. Den er uoverskuelig og der er alt for meget gejl.

Hvem fanden har brug for at få vist 1000 opskrifter på frikadeller ?

Vi kan sagtens google os til diverse opskrifter - uden kogebogen.dk.

Men jeg finder mange andre sider som dels giver lidt guide på, det sunde eller det fedtfattige eller det økologiske osv. Kogebogen er en stor sammeblanding.

Ja, det var så min mening.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 21:12

Det kan du måske have lidt ret i...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 21:31

Citat
lidt ret

nææh meget ret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 21:53

Nå nå.... lool Min agenda var egentlig, at åbne øjnene på diverse brugere, så de beviseligt kunne se hvor latterlig hans website er. Manden er komplet blottet for gastronomisk kunnen og har som overordnet mål blot fuldkommen ukritisk at skovle så mange opskrifter sammen som overhovedet muligt.

Han magter eller gider ikke engang rette stavefejl, forståelsdesfejl, mængde / målfejl - Det er så amatøragtigt foruden at det er ulovligt det han laver. Desværre har idioten oven i købet kassesucces med det, idet diverse firmaer som reklamerer på siden er skøjte ligeglade hvor dårlig hans side er eller hvor han har opskrifterne fra...De ser kun på hvor stort flowet er på siden. Og desværre er der alt for mange dumme dänen som klikker ind på hans ualmindelig grimme og dårligt konstruerede kopiside..... formentlig fordi de ikke selv aner en skid om opskrifter, mad & gastronomi, men synes at en frituregrilkylling m pomfritter, irgrøn agurkesalat, salatmayo og dårlig ketchup fra campingpladsen er gourmet så det basker

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 22:03

Jeg tror mange her, jeg selv incl. har fået øjnene op for det du skriver og vil bevise. Det var i hvert fald en øjenåbner for mig, allerede da du skrev om det første gang efter jeg kom her. (efterhånden lang tid siden)

Så det har du opnået.

Når jeg skriver meget ret- så er det fordi, at der kommer rigtig mange klik dertil - fordi de fleste jo lige vil tjekke.

Men det er en side, som dukker op hvergang der søges. Jeg synes det bedste vi kan gøre er at give så meget inspiration og så mange links til OK sider og opskrifter, så det simpelthen bliver helt overflødigt at søge hen på kogebogen.dk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 22:07

Det vil jeg lige tænke over...men det lyder meget rigtigt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-08-10 23:25

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Fik mig en lårklaskende griner, da jeg så denne opskrift. Den viser med al ønskelig tydelighed, hvor meget (lidt) idioten og kopityven ved om mad og gastronomi i det hele taget
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14184&Luksus%20H%C3%B8nsesalat

Hønsesalat med mandariner og rejer...Hold på hat og briller - det må være det man kalder fusionskøkken på højt plan LOOOL Billedet, som er taget af den store gastronom og madkunstner himself, (copyright beskyttet naturligvis.....ingen skal stjæle fra ham LOOL) ligner osse en dødlækker luksushønsesalat Hvor kan jeg brække mig

Mon kopi-Joe har været på tyvebesøg her: http://www.madabc.dk/frontpage.aspx?id=0&l=L&dbid=cac432cb-e155-40ed-ae76-622b8503b649

Bemærk stavning af aspages (asparges) som idioten ikke engang retter, men det er måske fordi hans staveplade er til rensning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-08-10 23:29

Sorry smuller - jeg ledte efter en gammel opskrift på tomatrand med rejesalat og faldt over denne lårklasker og kunne ikke styre mig Hvordan skulle jeg dog osse kunne det, når ingen andre kan

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 22-08-10 12:02

Helt ærlig Klumme

Skulle du ikke stoppe din krig mod dk-kogebogen nu,det kan du slet ikke være bekendt.

Dk-kogebogen er en ganske udemærket samling af rigtig gode opskrifter,jeg og mange andre

benytter den tit,det med at kilden ikke er anført,er ikke helt rigtig,vel da?

Desuden er der rigtig meget hjælp at hente,hvis man er nybegynder og ikke lige har mor

ved hånden.

Så Klumme,hvis du har et udestående med Per,skulle i så ikke ta`den på tomandshånd,så kan i

skiftes til at klaske lår,det kommer slet ikke andre ved.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-10 12:13

Du har vist ikke rigtig forstået, hvad det drejer sig om Morganza. Forresten....Hvad skal en begynder med en opskrift, som er mangelfuld eller direkte fyldt med fejl, fordi ejeren af denne stjålne kopisamling ikke aner en hujende fis om mad og opskrifter.

Fortsæt du endelig din brug af siden, hvis du synes det er i orden at stjæle andres opskrifter og du i øvrigt ikke ønsker at udvikle din gastronomiske kunnen, men ønsker at lære at man blander rejer i hønsesalat LOOL Hvad blir det næste....spegepølse med nutella... Tjaeeeee

Og det eneste jeg har udestående med Per er, at at han er en tyveknægt, som uden skrupler plagierer andres opskrifter og markedsfører dem som sine egne...YNKELIGT

Atter en af kogebogen.dk's 31.000 (stjålne) opskrifter

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 22-08-10 12:28

Klumme

Jeg har hentet flere opskrifter på dk-kogebogen,de har været ganske udemærkede,

jeg kan ikke smage at de er stjålne.Jeg har også hentet flere,hvor kilden var anført.

Hvis der ikke er copyright og opskrifterne er frit tilgængelige,så synes jeg da at det er ok

at samle dem på eét sted,det gør det trods alt mere overskueligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-10 12:59

Jammen du har fuldkommen ret Morganza. Princippet bag kogebogen.dk er genial, hvad jeg osse tidligere har skrevet. Alverdens opskrifter samlet et sted. Men det er den ondehylemig ikke i orden at man uden skrupler totalstøvsuger nettet for opskrifter og klasker dem ind i sin egen kogebog og undlader at skrive kilden...for på den måde at fremstå som den store gastronomiske kunstner.

Jeg ved jo fra tidligere, at manden ikke har meget forstand på gastronomi, hvilket osse tydeligt ses på de opskrifter han kopierer ind. Forståelsesfejl, målfejl, slåfejl osv osv bliver ikke rettet. Hvis man er lidt ærekær med sin hobby, så ville det være naturligt at korrigere for den slags. Som jeg tidligere har anført, er han gået i en blodrus (opskriftrus), hvor det eneste der tæller er, at skovle så mange opskrifter sammen som overhovedet muligt. Pudsigt nok...eller måske snarere paradoksalt, så husker han punktligt at angive © tegnet ved sine billeder. Mon han er bange for at nogen stjæler hans billeder??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-10 13:06

Citat
jeg kan ikke smage at de er stjålne
Næææ måske ikke, men man kan jo heller ikke se på billedet på en TV-skærm, at det er stjålet

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 22-08-10 19:26

Måske har du ret Klumme,meeeen

Jeg hugger sgu da af og til en vittighed eller strikkeopskrift,

hvis der ikke står noget om,at man ikke må,så er det vel

offentligt tilgængelig,ellers vil jeg da nok synes,at man skal

beholde det hjemme hos sig selv og ikke lægge det ind

på nettet.

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 22-08-10 19:35

Ps. Klumme

Den hønsesalat ser sgu da godt ud,hvis der kun var en måde at

lave hønsesalat på,så nåede vi jo aldrig videre.

Hvad skulle vi så med en kogebog,hvis vi ikke skulle prøve noget nyt.

F..... godt vore forfædre fandt ud af udnytte ilden,ellers havde det

sgu været en sej høne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-10 20:19

Jeg opgiver. Din respekt for klassiske retter kan åbenbart ligge et meget lille sted. Den med ilden er jo ligemeget...for selv om hønen havde været sej uden ildens fortryllende egenskaber, så havde vi jo ikke prøvet andet. En hønsesalat er en hønsesalat og en rejesalat er en rejesalat. Skal du blande dette, så kald det noget andet, så vi undgår denne begrebsforvirring og devaluering af klassikerne.

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 23-08-10 10:39

Sig ikke det jeg er trods alt en gl landhusmor,så jeg ved sgu

godt hvordan det hænger sammen,men jeg er også åben for

nye tiltag.

Jeg sad for øvrigt lige og så noget fra restaurant Noma i aftes,

det er da også gl. retter med noget nyt tilført,bla brugte de skind

fra mælken til at lægge ovenpå som pynt/camoflage,det ville jeg

dog alligevel ha`smidt væk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-08-10 14:23

Ja Morganza. Noma (eller Søllerød kro hvor jeg har oplevet deres menu) er lissom at gå i cirkus. De kan en masse imponerende ting, men det er ikke brugbart i det daglige. Hvem cykler på line m 2 damer på skulderne eller skummer mælkeskind til en middag onsdag aften. Det er flot gjort og de er madkunstnere, men værdiløst....Kejserens nye klæder

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 09-09-10 18:59

Klumme, jeg synesm dy er latterlig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-09-10 19:25

Og??????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-09-10 19:39

Forresten...Så rager det mig en høstblomst hvad du synes!!!