/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ADVARSEL - EFTERLYSNING!!!!
Fra : JJChristensen
Vist : 1037 gange
50 point
Dato : 14-06-10 10:31

Hej forum....
da jeg har fået firmabil ville jeg sælge min gamle Opel Vectra...en del henvendte sig, men ingen købte...i tirsdag henvendte en ung mand sig så at han gerne ville komme og kigge på bilen, men han kom men tog. Jeg hentede ham så på banegården. Flink dansk ung mand - han kiggede på bilen og nævnte at motoren "sagde" lidt. Vi kørte så en prøvetur med ham ved rattet og pludseligt stopper han og siger: "Der er altså noget med den motor"..vi stiger ud og han beder mig om at træde lidt på speederen mens han lytter. Derefter siger han til mig: "Du kan selv høre!" sætter sig ind i bilen og kører væk med min Vectra!!!!

Jeg er 50 år og har rejst rundt i hele verden, men den her tager sgu' prisen.....troede kun det var noget man hørte om!

Hvis andre skal sælge så pas på "Kasper" fra "Holbæk"..18-20år, lille og spinkel, ca. 165 høj, lys meget kort hår og med en piercing over det venstre øje!!! Og hvis nogen ser ham eller min grønne Vectra 1,8 - 2001 - YS 42 280, så ring lige på 4213 1144, tak!

UPDATE: Har her lørdag fået brev fra Alm. Brand hvor de med henvisning til at der er tale om "bortkomst/underslæb/bedrageri" ikke vil betale erstatning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-10 10:53

Det er da et gammelt nummer.
En af mine venner mistede en motorcykel næsten på samme måde, heldigvis blev den fundet uskadt få dage efter.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 10:57

Citat
Flink dansk ung mand

Netop dem skal man passe på, der lurer en ræv bag facaden.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 10:59

Tror du ikke politiet vil skrive tyveri af bil. ?
Den sender du til forsikringsselskabet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-06-10 11:03

til
Hvis du møder ham igen så gi' ham et lag tæsk af de bedste.
Hvor er det bare surt show.
Håber du finder din bil igen i hel tilstand.

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 14-06-10 11:08

...<brorteil>...forsikringsselskabet er ligeglade hvad politiet kalder det....BTW kalder de det "brugstyveri" i anmeldelsen...

"Kasper" ved godt at der er STOR forskel på strafferammen for "tyveri" og "røveri", hvor der er anvendt (trusler om) vold eller (trussel med) våben....derfor gør han det på den måde

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-06-10 11:12

Det er sq for skrapt!

Prøv at gøre som brorteil foreslår.
Ringer hvis jeg ser din bil. Men det er der nok ikke stor sandsynlighed for.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 11:13

så pynter man lidt på historien, han truede sikkert med en skruetrækker.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 11:14

Slyngler skal bekæmpes med samme beskidte metoder,
eller værre endnu.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-06-10 11:27

Selv om du ikke er blevet truet, så er din bil da hugget alligevel.

Er der ikke noget med at man skal råbe: "Stop tyven".

Det har du vel gjort?

Hvis ikke, så kan det jo ikke bevises at du ikke har.

Så du evt. kan få erstatning?

Ja, bare et forslag.

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 14-06-10 12:51

...jeg har snakket med forsikringen...og hvis en bilhandel ikke skal gå galt og de skal dække skal man (i dette tilfælde jeg) ALTID have nøglen til bilen i hånden/lommen når jeg ikke sidder i bilen....hvis jeg IKKE sidder i bilen og nøglen sidder i bilen så er det (set fra forsikringen) "bortkomst/underslæb/bedrageri" og IKKE "tyveri" og det dækker de ikke - check selv jeres egne policer.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-06-10 13:19

Den var lige grov nok, men jeg kan nu ikke lade være med a fnise lidt i skægget ahem

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 13:27

det er ikke en handel, men simpel tyveri

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-06-10 13:45

"Han rev nøglerne fra mig og kørte inden jeg nåede at reagere"

Det ville være min forklaring.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-10 16:06

Jeg har noteret nummerpladen op, vi kommer forbi Holbæk et par gange om ugen og jeg skal gladelig kigge efter din vectra.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-06-10 16:20

Citat
"Han rev nøglerne fra mig og kørte inden jeg nåede at reagere"

Det ville være min forklaring.

Fra at være offer, til

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 14-06-10 16:26

>Jeg har noteret nummerpladen op, vi kommer forbi Holbæk et par gange om ugen og jeg skal gladelig kigge efter din vectra.<

Mange tak! Problemet er følgende: Politiet har naturligvis også noteret nummeret og det ved vores "ven" sikkert godt!! Derfor stjæler han én og kun én anden plade fra en anden bil. Grunden til at han kun stjæler den ene er at politiet KUN noterer plader som stjålne hvis BEGGE plader er væk!!! Hvis kun den ene er væk kan den jo "bare" være tabt!!!
Så det er måske nemmere at holde øje med en Vectra med "Kasper" bag rettet.....

Jeg tror ikke at han kommer langvejsfra for at stjæle en bil (og det er også politets erfaring!) og jeg tror den stadig kører rundt på Fyn.....!

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-06-10 17:19

Herefter bedes alle på Fyn, Sjælland, Jylland, Bornholm m.m
holde øje med Kasper + Jesper + Jonatan

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-06-10 19:08

Og så har vi en SÆRMELDING :
Til følgende:
/ OSCAR/ ROMEO/ DAGENS?/ HEST/ GÆST

Citat
Det er da et gammelt nummer.
En af mine venner mistede en motorcykel næsten på samme måde, heldigvis blev den fundet uskadt få dage efter.

Åbentbart IKKE...

MC folket er mere sam-arbejds villig end bil-folket.

Citat
"Han rev nøglerne fra mig og kørte inden jeg nåede at reagere"

Det ville være min forklaring.

Jeg ville nok hellere have sagt/ skrevet, at han slog mig ned_= hovedet ind i en MUR

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-06-10 19:11

Historien er et udmærket eksempel til skræk og advarsel,
og ikke meget andet,... (troede dog ikke nogen 'hoppede' på dén mere)

havde du gjort som alle bilhandlere,. (ny/brugt)
forlangt dokumentation for hvem personen er,
ved at tage en 'kopi' af kørekort samt mobil nr (kontrol)
havde "den flinke fyr" sikkert ikke været så interesseret i den 'prøvetur'

bilen,.. eller resterne skal du nok ikke regne med at se igen,
når 'han' har lige præcis har valgt din bil er det sandsynligvis
fordi han skulle bruge nogle reservedele,.. fx motor/gearkasse osv,

Ps... hvis han 'bare' ville 'låne' en lækker bil i nogle dage,
havde han sandsynligvis valgt et mere prestigefyldt mærke,

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-06-10 08:46

Rigtig trist at høre om din bil, men alligevel interessant at se hvilke råd der kommer fra de "retfærdighedssøgende":

Piaskov starter med at opfordre til vold, og så kommer der ellers en lind strøm af opskrifter på forsikringssvindel.

ja ja, man skal kende sine lus på gangen

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 15-06-10 08:53

Hej >kortoververden<

Ja, det er rigtigt! Synd at et par "rådne æg" skal få lov at ødelægge en ellers konstruktiv dialog!

Når alle de (bag-)kloge hoveder fortæller at det kunne aldrig ske for dem så undrer man sig over at Stein Bagger kunne komme afsted med det han kom afsted med når gennemsnits-danskeren åbenbart er så god til at gennemskue svindlere

..."forsikringssvindel"...hvis man begynder på det så har man jo tabt kampen

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-06-10 11:40

Fed joke.

Kunne godt have været sand.

Men det var den altså ikke.

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 15-06-10 11:49

Næææ...den er nu god nok...

http://www.politi.dk/Fyn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Uddrag+af+døgnrapporten+for+tirsdag+den+8.+juni+2010.htm

Brugstyveri af reg. personbil
5700 Svendborg - Ukendt
Anmeldt: 08/06/2010 19:47
Sket: 08/06/2010 19:20 - 08/06/2010 19:25
YS42280, Opel Vectra, Grøn met. Stjålet med rette nøgle. Desuden var der registreringsattest og pengepung i bilen.

Mvh

John

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-06-10 12:01

Nåh !

Ja, men så er det altså stadig væk surt !

Også at forsikringen slet ikke dækker sådan et tyveri begået en slambert !

Godkendelse af svar
Fra : JJChristensen

Dato : 16-06-10 22:10

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-06-10 23:18

Selv tak og jeg håber du finder bilen. Jeg skal nok kigge efter den.

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 17-06-10 08:50

...ved ikke om jeg nogensinde ser min bil igen, men politiet arbejder på at "spore" den telefon der blev anvendt - selvom det var med taletidskort har de alligevel nogle muligheder

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 06-07-10 09:03

UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE...

Alm. Brand har nu genovervejet deres første afslag på at betale erstatning og vil nu godt betale erstatning for min bil

Bilen er endnu ikke fundet, men når den har været væk i 4 uger (idag 6/7) udbetales forsikringen!

Tak til Alm. Brand som til slut kunne se det rimelige i sagen