/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ramt af smerte
Fra : o1pedersen
Vist : 873 gange
80 point
Dato : 10-06-10 22:01

Hej Kandu brugere

Jeg har gået til boksning i 1½ år, men jeg har holdt en rigtig lang pause, da jeg er blevet ramt af en rigtig træls smerte, jeg får smerte omme i mit hoved, som bliver ved med at sætte sig fast, indtil at jeg tager nogle piller for det. Jeg har været til lægen, men han kan ikke gøre andet end og give mig de piller, da han aldrig kan mærke hvad der er galt, men han tror det er en muskel der sidder i klemme. Det har jeg så fået massage for i nakken, og i hovedet, men stadig intet hjælper. Smerten kommer og går, og jeg kan ikke få dyrket mit boksning mens den står på, da min læge siger det kan gøre det hele værre hvis jeg overanstrenger min nakke/hoved.
Her vil jeg så høre om der er nogen der kender til dette problem? Og om de har en kur til at få det løst. Jeg har prøvet alt efterhånden og der er intet der hjælper, hvilke er ret trist da jeg gerne vil i gang med sporten igen.

Hvis det er til nogen hjælp og høre hvilke piller det er som lægen har givet mig så er det.
2x500mg Panodil
1x400mg Ibumetin
= 1,4g pille i alt.

Håber at høre fra jer!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-10 22:26

Citat
Og om de har en kur til at få det løst

Jo jo....

Expertisen sidder skam på Kandu....

Det lægerne IKKE kan klare - det krares her i "brevkassen"

Næ du - stol på din læge eller find en anden LÆGE du stoler på.....

Miraklernes tid er slut forlængst

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-06-10 22:27

jeg synes du skal bede om en MR-scanning for at sikre der ikke er noget alvorligt der er overset.
1½ år er for lang tid uden at finde ud af hvad det er.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-06-10 22:51

Har du prøvet en kiropraktor?
De kan virkelig få løsnet nogle muskler

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-06-10 22:58

Det er da fine smertestillende midler.

Men har din læge ikke sagt, at det kun er til behandling over kortere tid?

Bivirkningerne i længden kan være grimme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-10 23:18

Jeg vil helt klart anbefale en kiripraktor, sådan en kan gøre underværker.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-06-10 04:27

jeg ville nok finde en anden læge for hvis han mente det var musklerne burde han havde henvist dig til en fys. til at starte med som minimum

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 07:37

du har kræft

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-06-10 08:42

Kiropraktor!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 09:43

Kolera ?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 11-06-10 16:34

Der er flere af svarene, der er gode. En dygtig kiropraktor vil tage et røntgenfotografi og undersøge dig grundigt, og der er en rigtig god chance for, at han kan gøre noget ved dit problem. Men - med den ikke helt ufarlige sport, du har dyrket - er det klart, at du gerne vil være maksimalt sikker på, hvad der er galt. Kan der sidde en nerve i klemme? Kan der være en lille fraktur et eller andet sted= Eller er der en anden skade, som kun kan afdækkes ved en mere grundig undersøgelse?

Jeg synes, du skal tale med kiropraktoren om muligheden for en MR-scanning, som er foreslået i et af svarene. Scanningen røber langt mere end en røntgenfotografering, den røber faktisk alt. Men det tager tid og det koster penge. Jeg er også noget i tvvil, om kiropraktoren kan henvise dig til scanning inden for det offentlige sundhedsvæsen. Det tror jeg faktisk ikke, at han kan, så hvis han f. eks. henviser dig til Ryghospitalet i Tuborg Havn, koster scanningen måske 5-6.000 kr.

Jeg er selv en erfaren mand, som har brugt sundhedsvæsenet i et langt liv, og hvis jeg var i din situation, ville jeg afgjort søøge kiropraktorhjælp. Men jeg ville OGSÅ få en henvisning til en speciallæge. Den kan din almindelige læge give dig. Det skal være en reumatolog eller fysiurg, og han kan så henvise dig til en MR-scanning inden for det offentlige sygehusvæsen. De er lige så gode som de private klinikker til langt det meste, skal jeg hilse og sige! Og så har du betalt over skattebilletten.

Selv om dette her kræver tid, og selv om der er ventetid på scanningen, skal du se at komme i gang, for du skal ikke acceptere at gå rundt med den smerte, hvis det på nogen måde er muligt at undgå den.

God bedring,
Oldboston. PS: Kunne du ikke finde en sport, der udfordrer dig lige så meget som boksningen og kræver lige så meget af din krop og psyke, men uden at du direkte skal lade andre folk slå på dig?
Jeg ved godt, at det ikke er det, du spørger om, men undertiden får man jo en kommentar eller to, selv om man ikke har ønsket det!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-06-10 17:53

jeg kunne tænke mig, at du beskriver præcis hvor i hovedet smerten sidder. Hvis du mærker smerten inden i hovedet, er det ikke musklerne. ens egen læge kan henvise til MR-scanning.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 18:44

tænk så klog skytten er

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 12-06-10 16:12

Oldbosten - Mange tak for det svar, det kunne jeg helt sikkert bruge. Ang. Ny sport, så har jeg forsøgt, men som du ved, hvis man begynder til noget man ikke brænder for, mister man lysten og stopper efter et par uger.

skytten49 - Det er svært at forklare, men skal gerne prøve. Hvis du mærker i venstre side af dit baghoved, kan du mærke dit kranium. Men lige nedeunder kraniet, kommer smerten. Og den bliver langvarig ved, hvis jeg ikke tager de piller. Smerten må være indeni, for når jeg presser gør det ikke ondt, men jeg kan bare mærke smerten. Glæder mig til at høre hvad du vil frem til med dette :)

Jeg venter lige med at give point, så folk stadig vil svare sådan de kan blive belønnet., men Oldbosten du har helt sikkert sikret dig nogle point ^^

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 12-06-10 16:13

brorteil - Hvis du ikke har andet i dit sølle liv at lave end at tage folks liv useriøst, når de prøver at få hjælp, så synes jeg du skulle se at skride af halveds til fra denne side.
Useriøse nar!

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 12-06-10 17:16

Hej o1pedersen.

Den smerte du beskriver i begyndelsen af dit spørgsmål, og måden du forklarer skytten49 hvor smerten sidder, ligner nøjagtigt den smerte jeg altid har i nakken. Men mine nakkesmerter stammer fra et piskesmæld jeg fik ved en trafikulykke.

Piskesmæld opstår som du sikkert ved, p.g.a at hovedet/nakken får en kraftig overstrækning ved et sammenstød, eller et slag. Og det kunne jo passe meget godt med den sport du udøver.

Jeg kan ikke nøjes med den medicin du tager, jeg skal have noget stærkere på recept, hvis smerterne skal forsvinde, og det er jo noget giftigt stads, så jeg prøver at begrænse brugen.

Her i Danmark er det meget vanskeligt at påvise piskesmæld, da det ikke kan ses på røntgen eller scanning. Jeg fik kun konstateret mit, fordi jeg straks tog på skadestuen, fordi min nakke var hævet voldsomt op. Og da der ikke var noget fraktur, blev det kalde et piskesmæld.

Det er nu 8 år siden at jeg fik den skade. Og jeg fik at vide at hverken fys. eller kiropraktor kunne hjælpe på piskesmæld. Det var kun tiden som kunne vise om smerterne ville forsvinde. Jeg blev BEFALET at holde nakken så meget i ro som muligt, hvis jeg skulle have en chance for at blive smertefri, men det blev jeg så ikke, for jeg gjorde ikke som der blev sagt!!!!!

Du skriver at du har gået til boksning i 1½ år, men hvor længe har du haft smerter? Jeg tror at du skal lytte til din læge, og holde dit hoved/nakken i ro indtil smerterne er væk, ellers kan du måske få en kronisk smertetilstand, så det bliver umuligt at genoptage boksningen igen, uden at du skal bokse på smertestillende medicin, og det får nakken det ihvertfald ikke bedre af.

Jeg håber for dig at det er noget forbigående, så du bliver smertefri igen.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 12-06-10 18:13

Jeg ved godt at brorteil og andre ikke mener man kan fejle noget alvorligt, og det de fleste gør det heller ikke. men jeg mener at man er nødt til at undersøge for og evt. udelukke alvorlige ting. fx en anurisme(udposning på blodåre). det sker jo at folk får alvorlige sygdomme, som det er vigtigt at opdage i tide. og 1½ år er lang tid uden at lægen har fundet ud af hvad der er galt. og lægen kan jo altså ikke se ind i hovedet, derfor mener jeg du bør have en MR_scanning.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 12-06-10 18:15

og det er skadeligt at tage smertestillende medicin i årevis

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 12-06-10 20:41

Sidst jeg RAMTE et eller andet HÅRDT,
og kunne (GIK) GÅ derfra, havde jeg forvredet nakke/ ryg
knækket/ bøjet et par ribben.
For ikke at tale om at foden var gået af led.
Plus et par andre men IKKE alvorlige tandskader...
UDEN HJELM selvfølgelig_ tåbe...
(MC)

______

Mit råd, IND på den LOKALE BAR/ og få smerten væk
hvis du kan gå_ så langt..
Søg læge dagen efter.

Tømmermænd + uheld = WOW

HVAD GØR MEST ONDT...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 12-06-10 21:15

Til DISKEN_revised.

Tror du ikke du husker galt???

Du var på den lokale bar først, og så ville du ikke gå da de skulle lukke. Men så kom o1pedersen som er dørmand i sin fritid - det var ham det var "noget hårdt"!!!! Tror du ikke det var sådan??

Undskyld o1pedersen jeg kunne bare ikke lige lade være - håber du tilgiver mig.

malmin

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 16-06-10 23:19

Hej malmin

Tak for rådet, ja jeg har gået til det i 1½ år, men det var efter jeg holdte jeg fik smerter i nakken.
Jeg har så ikke genoptaget det siden jeg stoppede netop pga. den smerte, i starten ignorere jeg smerten, men så begyndte den at blive mere "tydelig" og efter det er jeg så kommet på pillerne. Smerterne forsvinder i perioder, men kommer igen i visse perioder.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 17-06-10 02:22

Hej o1pedersen.

Hvor lang tid gik der efter at du stoppede med boksning, før du fik smerter i nakken?

Som jeg skrev tidligere, hævede min nakke op efter trafikuheldet, men det kan også være af andre årsager - at jeg har slået nakken imod noget - eller hvad ved jeg, man husker ikke så meget når en bil pludselig kører ind i en!!!

Der gjorde selvfølgeligt ondt, men det gjorde det også flere andre steder på kroppen. Jeg var bare mest bekymret for min nakke.

Efter et par dage forsvandt hævelsen, og jeg troede at nu var jeg rask - og derfor holdt jeg ikke nakken i ro som lægen havde BEFALET.

Da der ca var gået 3uger fik jeg nakke smerter nøjagtigt som du beskriver. Jeg gik så til egen læge, og viste ham skades anmeldelsen fra skadestuen, og han spurgte hvorfor jeg ikke var sygemeldt. Han forkklarede at piskesmæld er en lumsk skade. Den gør ondt i starten, og så kan smerten - hos nogle mennesker - forsvinde i en periode, og så tror man at alt er ok. Men pludselig viser nakkehovedpinen sig, og det gør BARE ONDT.

I starten havde jeg kun nakkehovedpine i perioder, men senere blev smerterne permanente. Og hvis jeg trodser smerten, breder den sig derfra hvor kraniet slutter i nakken, om bag ørene og op til næsen, så det gør ondt at trække vejret gemmen næsen.

Prøv at huske tilbage på om du har slået/overstrakt nakken engang, før dine smerter begyndte, og hvis du har, så tal med din lægen om piskesmæld. Han kan give dig meget bedre vejledning end jeg
kan selvom jeg ellers har skrevet en lang "afhandling" til dig. Men jeg ved hvor ondt det gør at have nakkesmerter, så jeg føler virkeligt med dig.

Jeg har ikke noget link til piskesmæld, men prøv at google dig frem til noget. Der kan du sammenligne dine nakkesmerter, med dem der er beskrevet.

Jeg håber virkeligt ikke at du har piskesmæld, og at den smerte du har, kan behandles, så du bliver fit for fight igen.

Mange hilsener malmin