/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Tabel i CSS.
Fra : k_m_s
Vist : 945 gange
200 point
Dato : 10-06-10 15:03

Hej

Jeg har lavet en tabel i mit CSS ark på 3 kolonner og 10 rækker. Jeg har i 2. og 3. Kolonne lavet en rowspan="10"

I css arket bruger jeg 1. kolonne til menu-punkter, det er jo tekst der skal stå der fast.

I 2. og 3. kolonne skal der stå forskellig tekst alt efter hvilken side jeg er på. Hvordan for jeg sat tekst ind i kolonne 2 og 3 fra html filerne når tabellen er lavet på css arket?

(ved godt det er en religion med tabel og frames. Jeg prøver tabeller)

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-06-10 18:04

Det er jo kun udseendet på tabellen du laver i css-filen.
Du skal stadig oprette tabellen i html-filen for at kunne skrive i den.

//ajohansen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-06-10 18:51

Prøv eventuelt at læs hos : http://www.w3schools.com/css/css_table.asp

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-06-10 13:51

Hej ajohansen

Jeg havde fået ind i hoved at man kunne lave en menu, en overskrift m.m. der skulle være det samme sted på hver side i css arket.

Men jeg kan godt se at det jo kun er udsenet på de forskellige tags man fast sætter i css.

Så er man vel nødt til at kopiere menu, en overskrift m.m. over på hver enkelt html fil, har jeg ret i det?

God week end.
Kim

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 200 point
Dato : 11-06-10 15:37

k_m_s det har du fuldstændig ret i, hvis du skal have det sådan, at menuen kun skal rettes et sted skal du enten lave frames eller have fat i noget Java

//ajohansen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-06-10 19:49

OK

Tak for hjælpen ajohansen.

Kim