/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
PC til gammelt tv
Fra : lham
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 10-06-10 07:21

Fra bærbar Dell inspiron 6000 win XP sp3 Home ed. til ikke fladskærm Pansonic TX-32PD30F

Vil gerne se film fra min HD på Tvet
Forbindelse S-Video kabel

Fulgt følgende fra Dell manual

Video-Controller Card
NOTE: Ensure that you properly connect the TV before you enable the display settings.
1 Click the Start button and click Control Panel.
2 Click Appearances and Themes.
3 Under or pick a Control Panel icon, click Display.
4 Click the Settings tab and click Advanced.
5 Click the Displays tab.
6 Click the upper-left corner of the TV button to enable the TV.
7 Click OK

Prøvet alle mulige opløsninger på skærm
Det virker slet ikke ( sort skærm)
På PC en kan man se at skærm 2 ikke er aktiv selv om jeg klikker på TV ikonet oppe i venstre hjørne
Tv manual angiver at TV ikke fungerer med PC-er med TTL udgang ( kan det være forklaringen )

Kan det lade sig gøre og hvad gør jeg forkert/mangler at gøre?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-06-10 07:37

Du tilslutter dit s-video kabel fra din computer til tvet.
Så vælger du den korrekte indgang på tvet (S-VIDEO eller S-VHS)
Så skal du vælge at der skal sendes signal til tvet.
Står der crt/lcd på f8 tasten med blåt ?
Så prøv at hold Fn tasten nede mens du trykker på f8 tasten.
Så skulle du gerne kunne skifte mellem at få vis på kun computeren, kun tvet eller begge delene.
Altså du kan skifte ved igen at trykke Fn + f8.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-06-10 09:58

vælger du at "clone" skærmen??? Prøv herefter evt. at genstarte pc.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-06-10 06:44

snapti
hvad mener du med at klone skærmen?
ide og step by step

scootergrisen
Havde desværre ikke mere tid i fritidshuset hvor problemet var.
Prøver dit råd af til august så tålmodighed tak