/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
holder stativ til bærbar
Fra : jarrovii
Vist : 4534 gange
50 point
Dato : 08-06-10 00:49

Jeg er ved at kigge på forskellige holdere til bærbare men har svært ved at gennemskue hvad der vil være bedst, når jeg både skal bruge den i sengen - på en dyne og i sofaen liggende hvor den skal være på maven/bækkenet.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-06-10 01:27

måske kan du bruge dette link: http://butik.dk/index.php?cPath=407_563_573

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-06-10 01:39
Kommentar
Fra : jarrovii

Dato : 08-06-10 02:10

Jeg har været fobi især logitechs side men også belkin, targus og kensington. Ud fra billederne er det ikke muligt at vurdere hvad der er bedst ift mine behov, og hvordan den kan indstilles når man ligger, alle billeder er siddende med pc på lårene. Det er nok ikke så rart med alt for tynde elller spidse "fødder " der stikker i maven. Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen der har prøvet at ligge med et rigtig godt produkt, eller kan gennemskue hvilken model der ville være bedst (det er stadig en pc der er tale om, lyder S lidt perverst)

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-06-10 02:21

det kan være der kommer nogen gode svar i morgen, når de morgenduelige er stået op

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 08-06-10 08:53

Som handicapet bruger jeg selv dokingstation jeg bruger lgotich til bordet, og i denne uges reklamer findes der en til at ha med i seng denkøber fruen til mg når hun kommer hjem finder jeg ud af hvor den er købt,
men en der klare begge behov findes desvære iikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-10 09:03

Udvalget er nok meget begrænset da de fleste stativer er beregnet til et skrivebord for at få en mere hensigtsmæssig arbejdsstilling eller bare mere køling.

Har Du overvejet en løsning med et slags hospitals-sengebord på hjul hvor pladen trækkes iind over sengen når der er mad ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 09:30
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 09:32
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-10 09:32

Det bord som skydes ind over sengen, kunne på et tidspunkt også vippe bordpladen (beregnet for læsning men kan sikkert også vippes den smule så vinklen passer til en bærbar)

Ps. En bærbar bør ikke ligge på tæppe eller dyne, da den så ikke kan få luft nok til køling.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 09:33
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-10 09:37
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 09:39

Citat
Jeg fandt lige noget sengebord her:

Jeg kom først Eyvind....snup dig en bajer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-10 09:41

Pia - dit bord ser solidt ud.....................men jeg kan ikke finde prisen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-10 09:42

@piaskov
http://www.hjaelpemiddelbutikken.dk/shop/sideplade-til-sengebord-631p.html

Jeg havde også en sådan i tankerne
Men bemærk, det er kun tilbehør. Den er dog vist med hjul som sikkert kan fås ved siden af.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 09:48

@LuffeA.
jeg ved det men det er da til at ringe og forhører sig.
Dem der sælger tilbehøret ved jo også hvor og hvormeget selve bordet koster.
Ydermere er der en mulighed for at få det gratis gennem hjælpemiddel centralen hvis behovet er der.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-10 09:56

Citat
få det gratis gennem hjælpemiddel centralen

Og helst indan at regeringen også skærer der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-10 10:10
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-06-10 19:06

Hej
Prøv at gå ind på www.Bilka.dk - se ugekataloget for denne uge og se på side 84.

Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : jarrovii

Dato : 10-06-10 00:39

Angående sengeborde har jeg indhentet samtlige brochurer der kunne være interessante, jeg fandt også et godt bord med kip og kant til 1500 kr ialt med levering, men da jeg kontaktede producenten sagde de at godt nok har bordet en lille kant men når pc'eren skal kippes ville de anbefale at jeg købte en pc holder og fastmonterede den permanent på bordet, ellers ville pc'eren vælte ned på mig. det ville være en meget dyr løsning, og man kan kun bevilges et sengebord hvis man er fuldstændig sengeliggende og nødsaget til at indtage samtlige måltider i sengen. Så en holder skulle jeg have under alle omstændigheder, og det kunne være rarest at nøjes med det. Sengebordet ville desuden også kun kunne bruges til pc'eren hvis holderen blev fastmonteret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-10 10:20

IDÉ
tp://www.hjaelpemiddelbutikken.dk/shop/sengebord-163c1.html

Det forudsættes at bordet kan vippe til begge sider.

Hvis der er adgang fra begge sider af sengen, kan en lille liste eller plastvinkel holde comp. og når bordet skydes ind fra den anden side er denne "stopklods" ikke i vejen for andet brug.

Eller denne stopklods kan sættes på med små skruetvinger og nemt tages af for andet brug