/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
syns det sygt
Fra : mussenSuper
Vist : 410 gange
37 point
Dato : 07-06-10 11:00

Jeg forstår ikke at unge piger vil ha opmærkesomhed

ved og sige nu skær jeg i mig selv havede en veinde som lavede en

gruppe på facebook .

Hvor der stod hun tænkte på selvmord hvis hun mistede en kæreste

på det område har jeg bare lyst til og sige så gøre det

men har selv skåret i mig en gang men

det var af min far døde af kræft da jeg var 6 og min fætter døde en månde efter som 13 år

og så havede jeg det svært over det men i 2004 døde min mor hvor jeg kun var 11 . og et år efter døde min morster så gik det helt

galt jeg bode i plejefamilie fra da jeg var 4 fordi min forædre drak men nu troede jeg så jeg

kunne bestemme selv gjorde hva det passede mig men så begyndte de at slå og jeg stak af men

men de var ligeglade den plejefamilie men det bliv opdaget i skole og en lære tog hånd om det og

jeg havede møder osv og nu er jeg i en anden plejefamilie . der bliv det svært for mig for et år siden mistede jeg min onkel men skære ikke i mig selv mere..

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-06-10 11:16

Hej mussenSuper, det er sygt at skære i sig selv. Jeg aner intet om fænomenet andet end at det er et råb om hjælp, altså psykisk behandlingskrævende.

Til dit indlæg vil jeg sige, at du er usædvanlig hårdt ramt !
- jeg håber at du gør dig stærk, så du kan bryde ud af den sociale arv du slæber rundt på.
Tag endelig imod den hjælp du kan få af dine plejeforældre / og andre professionelle folk.

Mvh Christa.N

Kommentar
Fra : mussenSuper

Dato : 07-06-10 11:18

tak :D men ja det er jeg og sådan er det nogle gange

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-06-10 11:19

Hej jørn.

Kommentar
Fra : mussenSuper

Dato : 07-06-10 11:22

har du et problem pia et eller andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-10 11:49

Jørn skærer ikke i sig selv......................han har begge hænder nede i tastaturet hele tiden så det kan han ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 11:49

mussenSuper... jeg skulle lige til at skrive et seriøst indlæg, men da jeg læste dit indlæg, hvor du skriver du gerne vil tabe dig, mistede jeg lysten til at prøve at hjælpe dig

I spørgsmålet vedr. vægttab, skriver du om din mor, og i dette indlæg at din mor døde i 2004... hvordan synes du selv det hænger sammen

Du søger opmærksomhed... Jeg synes du trænger til at snakke med en læge - og det mener jeg seriøst

Kommentar
Fra : mussenSuper

Dato : 07-06-10 11:57

min mor og far er begge døde om du tror det eller ej dumme kommetar holder man for sig selv ikke idiot! og ja vil osse tabe mig men er dårlig til og forklare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 12:05

Og hvis du gerne vil have hjælp, skal du først og fremmest lærer lidt om netetikette=bl.a tale ordenligt til folk

I dit spørgsmål vedr. vægttab, formulerede du dig ganske klart... du vil gerne tabe dig ved at sidde stille, og spise som du plejer

Men jeg kan give dig en enkelt lille øvelse, som kan klares siddende.... når du bliver budt noget spiseligt/drikkelse, så ryst -- nej tak --

Det kommer til at tage længere tid at tabe sig på den dovne måde, men hvis du bruger denne lille lette øvelse, skal du nok komme til at se resultatet

Med hensyn til at skærer i sig selv, så skriver du jo selv, at du har prøvet det--- og du ved hvorfor -- mon ikke det kan tænkes at det kan være samme årsag for andre... det er ikke kun dig der har/har haft psyk. det har rigtigt mange unge - desværre

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-06-10 12:12

Citat
I spørgsmålet vedr. vægttab, skriver du om din mor, og i dette indlæg at din mor døde i 2004...

Ja ja gik ud fra at mor betød plejemor.....

Det er vidst godt du tager over Norsted1 - hopper ud af tråden her.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-06-10 12:40

kællingesladder og ikke andet

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-06-10 13:40

Hej mussenSuper.

Selvom jeg er en ”ret voksen person” så forstår jeg alligevel både dig og dine øvrige problemer,
særdeles godt, samt at du sikkert også gerne vil slippe af med dine problemer.
Og jeg er ret sikker på der er flere ”Kanduer” der gerne vil hjælpe dig med det,
men du skal bare være klar over, at det er dig selv der skal gøre ”det hårde arbejde”!
   Jeg forstår også ganske udmærket dem der skær i sig selv, samt at du skriver at:
”Dumme kommentarer holder man for sig selv.
Men for at gå til ”Sagen”, så holder jeg på, at ryste på hovedet for at tabe sig, er kun et brugbart råd
til ganske få personer, hvorimod det med at gå til en læge, som virkelig vil hjælpe dig, med f.eks.
at finde en rigtig god og oprigtig psykolog, som kan og vil hjælpe dig til - blandt andet - at bearbejde
nogle af dine problemer, - altså de ting - som i virkeligheden bevirker at du vejer for meget,
hvis det nu også er rigtigt, at det er et reelt problem for dig.

Hvis du synes at dette er et råd du vil følge, eller hvis du vil afvise det, er du meget velkommen til,
at kommentere dette, da jeg altid er åben for kritik og for en god debat, om de fleste af livets forhold.

Mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 13:47

dkw... prøv at læse dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg147916.aspx

det er derfor jeg kommer med rådet med at ryste på hovedet, for vi ved jo godt allesammen, at der skal motion til...........uanset om man ønsker at tabe sig eller ej, så er det sundt med motion for både krop og sjæl... men det ønsker mussenSuper ikke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-10 17:03

mussenSuper, det er hulans svært at være teen-ager. Det behøver du ikke at opdigte historier for at få os til at fatte.
Og for nogle teenagere er det endnu sværere end for andre. Tit forstår hverken de selv eller deres omgivelser hvorfor det er så svært.
HVIS dine forældre drak, så hold dig for alt i verden selv fra alkohol. For anlæg for den slags afhængighed er altså arvelig. Du har bestemt ikke brug for flere problemer end du allerede har.

Det bedste du kan gøre er at engagere dig i ting, der interesserer dig. Prøv på at bruge noget tid på at blive dygtigere til noget du i forvejen er god til.

Det kan også være godt at studere de mennesker, du kender. Du vil helt sikkert se, at der er mange, der har det svært. Måske er der nogen DU kan hjælpe. For lige netop DU ved jo bedst hvad man kan have brug for når man har det så svært som du har det...

Det er en svær periode. Men den går over. Efterhånden som du bliver mere voksen vil du få det bedre.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-06-10 17:50

vræææl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 18:16

Nåå stakkels brorteill... skal vi sætte os i en rundkreds på gulvet og snakke om det??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-10 19:15

Citat
kællingesladder og ikke andet

For en gang skyld får du min støtte brortell
Jeg er med på en rundkreds Nordsted1, jeg er "lost" i denne tråd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 19:28

pifo, du er velkommen, det er også langt nemmere at danne en rundkreds hvis man er mere end to

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-06-10 20:48

Citat
skal vi sætte os i en rundkreds på gulvet og snakke om det??

Det blir værre, snakke snakke, lad kvinder om det.
Jeg tar en pilsner

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-10 20:50

......det er godtnok læææænge siden I har været teenagere.....

Eller blev I født gamle?

Eiii, altså.. JEG husker det da som det var i går... Det var ikke nogen herlig periode..

Men der er selvfølgelig forskel på folk.
Nogle teenagere tramper bare gennem perioden med næsen i sky...
Noget af det værste var faktisk, at man ikke ret gerne ville ha' at andre skulle vide hvor skidt man havde det..... For alle andre så ud til at ha' det SÅ FIIIINT.....

Men okay, så fantaserer jeg bare..
or..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 21:10

Nej jeg har ikke glemt hvordan det var at være teen-ager, jeg har jo også stadig en boende

Men mine eller mig selv for den sags skyld, har aldrig været så egoistisk som mussenSuper, prøv lige at læse indlægget igen, og sig at det er alm. teen-ageropførsel!!!

Først nedgør hun en veninde der har det skidt, og bagefter fortæller at hun selv har prøvet at have det lige så skidt, ... burde mussen ikke efter den omgang kunne forstå sin veninde??

Nææ mussenSuper går med skyklapper på, og vil vel påstå at hun har det værst... det kan hverken hun eller kandubrugerne vide, ej heller hvordan veninden har det

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-10 21:12

Citat
Eller blev I født gamle?

Tja, måske.....

Citat
Jeg tar en pilsner

Den er jeg med på

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-06-10 23:47

Citat
Nåå stakkels brorteill... skal vi sætte os i en rundkreds på gulvet og snakke om det??

den var go'''''''''
Citat
Det blir værre, snakke snakke, lad kvinder om det.
Jeg tar en pilsner

og det var så lige 1 -0 til brorteil

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 08:33

Citat
og det var så lige 1 -0 til brorteil

Det er skutte en fodboldkamp du
Men ok...jeg snupper også en

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-10 15:08

Nordsted, nogle af os er bare heldigere end andre. Jeg har selv været en del af en dysfunktionel familie og har haft både en psykisk syg teenage-søster, og en søster, der var alkoholiker. Det er vist reglen snarere end undtagelsen, at hvis man mistrives voldsomt, så er man IKKE særlig empatisk.
Det er SÅ svært bare at klamre sig fast med neglene i kaos, at man slet, slet ikke har overskud til at se hvordan andre har det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-10 15:20

Hvor sørgeligt, at være så egoistisk.... det bliver ikke nemt at få "rigtige" venner, og det har alle brug for.... teen-ager eller ej

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-06-10 21:34

Det ser ud til at "mussenSuper" er hoppet af, men det er vel ret naturligt?
mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 19:07

er du rask nu ?