|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 06-06-10 17:40 |
|
Jeg kender ikke lige din bil.
På de fleste er det sådan at koblomgskablet Førsst justeres meget løst, og så hægtes af ude ved koblingen og yderkappen køsnest . Når så indrelederen skubbes helt tilbage er det nemt at hægte af inde ved petalen og hele kablet så kan trækkes ud på motorrumssiden. Genmontage er i omvendt orden. Du skal ikke ind og afmontere pedalen eller lignende.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 06-06-10 18:19 |
|
Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man kommer til kablet. Det sidder helt oppe under instrumentbordet og man kan ikke se en skid (Det ville være nemmere at se, hvis man fjernede instrumentbordet) - men det skal man nok ikke. Hvor justerer man ?
Forhøjer point i håb om flere bud - Gerne fra en der kender Golf 3, hvis den er speciel ?
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 06-06-10 18:42 |
|
Orkk, forvent flere klogeågesvar fra Transor, uanset at han intet aner om bilen. Det er meget normalt fra hans side (at svare på noget man intet ved noget om).
En løsning kunne være et besøg på biblioteket og se om de har en Haynes bog på sådan en Golf. Kender kun lidt til Golf'erne og har vist kun fået skiftet kabel på mine biler på værksted. Dvs jeg har ikke prøvet GDS og kan derfor dårligt hjælpe. På en PUG 205 diesel, justerede man ude foran, mellem maskine og gearkasse. Men sådan behøver det ikke være på en Golf.
Prøv lige at afvent nogle af mekaniker-kandu'erne. De burde måske kunne komme med et indspark.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 06-06-10 18:55 |
|
Alt hvad man kan er nemt!
Nu er det ikke så simpelt at de gode mennesker fra T Fusk har en bette tegning???? F. eks på knallerter har de jo vældig mange tegninger de forærer væk?!??
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 06-06-10 18:59 |
|
Selv ringer jeg til en mekaniker og spørger, når tingene ikke er indlysende.
I "gamle" dage hvor vi lavede Kadett C, Renault 5, 12 og 14 pillede vi uden blusel både motorer og alt muligt ud. Men der var ingen computere i bilerne og dobbelt så meget plads. Det er lidt mere bøvlet idag.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 06-06-10 21:38 |
|
Jeg har Autodata v.3.18 men den hjælper da ikke m.h.t. mit spørgsmål/problem. Indtil nu er jeg ikke kommet nærmere på løsningen. Tendensen peger mod mekanikerbesøg, hvor jeg søger en GDS løsning.
Håber stadig på et brugbart svar.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 06-06-10 22:57 |
|
Løsningen er at starte ude i den anden ende af kablet hvor det er forbundet med koblingen.
Det skrev jeg måske ikke tilstrækkeligt tydeligt.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 07-06-10 00:35 |
|
Det er stadig ikke klart for mig, hvordan man får monteret kablet til pedalen !----- Noget andet er...
Problemet startede med, at jeg kunne træde koblingspedalen helt ned til fjederen. Der stoppede den og kom ikke op igen, før jeg havde været ude i motorrummet og hive i kablet. Det var ligesom den store gummimanchet hængte fast på kanten. Så virkede koblingen igen indtil den satte sig igen.
Altså der ligger for mig to fejlmuligheder. Jeg burde nok have nævnt ovenstående problem i indledningen. Sorry.
Jeg håber derfor på problemløsninger på begge muligheder. Samt hvordan jeg fejlfinder, så jeg kan udelukke den ene.
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 07-06-10 09:33 |
|
Hej.
Jeg har kun skiftet kabel på en Golf 2, men efter Haynes skal du også skrue panelet af på en Golf 3, du kan læse her hvordan du skal gøre.
http://peecee.dk/upload/view/250025
Jes
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 07-06-10 12:00 |
| | |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 07-06-10 12:27 |
|
Hej igen.
Bogen er Haynes VW Golf og Vento 1992 til 1996.
Jeg skal prøve at scanne det ind og sende det til dig.
Det er sandsynligvis et selvjusterende kabel, så lad være med at tage låsen af før det er monteret.
Jes
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 07-06-10 12:37 |
|
Hej,
Det vil være super. Du får så lige min PM >>>ste-ca@hotmail.com
Håber det vil kaste lidt lys over land, osse om det er det ene eller det andet problem.
Steen
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 07-06-10 12:42 |
| | |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 07-06-10 12:45 |
|
Nå, der krydsede vi vist hinanden.
Jes
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 07-06-10 12:54 |
|
Jeg har sendt en mail til dig.
Jes
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 07-06-10 12:59 |
|
Til transor,
Hvordan kommer man til at smøre kablet. Åbninger vender jo ned af. Hvilket smøremiddel er bedst ?
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 07-06-10 21:42 |
|
Hej
Jeg har indtil nu fået mange forslag samt lidt print fra Haynes. Der er dog endnu ingen med erfaring fra Golf 3, der har meldt sig på banen med viden/egne erfaringer. F.eks. hvordan kommer man ned og hægter på inde i kabinen.
På clubgolfdanmark kan jeg se spørgsmål og et svar på: " Er der nogen der har et lille trylletriks til af få koblingskablet sat fast til pedalen på en rimlig let måde ?
Jeg har problemer med at på den runde dims for enden af kablet ned på plads
SV
Problemet løst ved at pille den skive/spilt af der holder pedalen.
Det gør at pedalen kan komme ret langt til venstre og vippes så meget at kablet er ret let at sætte på."
Er der nogen der kan bekræfte dette. ? Og stadig hvordan kommer man der ned ?
En step by step vejledning med forklaring er stadig meget velkommen ! (Gerne med eksterne henvisninger med billedmateriale)
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 17-06-10 22:07 |
|
Hej igen
Jeg har i dag sammen med min søn brugt 4 timer, i forsøg på at få kablet sat fast inde over koblingskablet. Min søn kan kun få 2 fingre op bagved. Hvad gør vi galt ?
PS Vi har fjernet instrumentbordet under ratstammen og sikringskassen.
Det store problem ligger måske i at vi ikke kan se, hvordan det ser ud.
Bilen har nu stået i 3 uger uden at kunne køre og det er ikke sjovt.
Mer hjælp ønskes
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 19-06-10 20:59 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|