/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
computerspil
Fra : bullzhoot
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 04-06-10 14:01

hej alle det ville glæde mig hvis i ville hjælpe mig on en ven da vi er igang med et afgørende projekt på min efter skole emnet er (computerspil) hvor vi vil prøve af modbevise af computer spil gør spillerne asociale og inaktive det kan da godt ske i tilfælde men vi sys altid man høre dårligt om computerspil så vi har lige et spørgsmål som vi meget gerne vil ha mange svar på ved godt man ikke for nogen point ud af det men vi har virkelig brug for jeres hjælp

spørgsmålet:

hvad sys DU/I om computer spil? og hvorfor?

på forhånd tak

MVH Thor og Alexander

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-06-10 15:06

Skoleopgaver hører ikke hjemme på kandu

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-06-10 19:22

Jeg sys i er helt vildt sociale

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-06-10 20:19

Langt de fleste computer spil gør jo folk asociale og inaktive.

Undtagelser er spil til Nintendo Wii hvor man skal bevæge sig for at spille men langt de fleste spil handler jo om at sidde stille men mus, tastetur eller controller som gør folk inaktive.

Internettet gør det let at være asocial da man kan sidde alene der hjemme og spille med nogen man aldrig møder.

Hvis du tænker dig om kan du så komme på nogen andre ting som gør folk mere asociale og inaktive end computerspil ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-06-10 20:50

Ja - fodbold!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-10 22:26

Der har været foretaget en undersøgelse, der viser at folk der spiller computer, er bedre til at læse.... om det var dengang hvor de fleste spil foregik fra venste mod højre og ikke idag, ved jeg ikke

Min søn spiller ufattelig meget, og jeg synes han er asocial, og jeg sagde som jer,... han påstod så at han "kendte" sin modspillere, jeg påstod det modsatte... så inviterede han så en af modspillerne hjem, og vi var nær aldrig sluppet af med ham igen..de kender hinanden, de snakker andet en computerspil når de spiller, at jeg så synes det er helt forkert, må jeg jo lære at leve med. Jeg synes at man skal kende hinanden face to face, men de unge der spiller mener noget andet.

Min søn har da også "alm." venner, ses lidt i dagligdagen, for så at gå hver til sit, og spiller mod hinanden

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-06-10 01:21

Citat
spil gør spillerne asociale og inaktive

SLUK DIT INTERNET
_____

NETTET GØR DIG FUCK´T intet ANDET.......

Men gå dog i skole og lær DANSK__WHA FÅR, snaggr pæn til dawli

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-06-10 01:23

Glemte at GIVE en finger__=

så kunne det vel gå¨ind på den bløde
mellem ørene

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 10-06-10 21:31

Computer spil kan være både godt og dårligt, du kan sidde og være social, men dog på den "forkerte" måde. Det jeg mener er at du skaber dig et social netværk over internettet, men du misser stadig og komme udenfor. Det dårlige er at du kan sidde og stene i flere timer og være en zombie når du er færdig. (no life)

Ved mig hjalp computerspil så på mit engelsk :) Jeg blev tvunget til at lære det, og i dag er jeg udmærket til engelsk :) og det kan jeg så takke computerspil for. (Skolen har self også indflydelse)

Kommentar
Fra : Nuggidk

Dato : 03-08-10 03:10

Computerspil er en negativ ting i de fleste forældre's øjne da de mener, at man bliver meget asocial af det. Dette kan modbevises. Jo, nogle bliver måske, men langt de fleste kender faktisk ret mange af dem de spiller med dagligt. Og hvis de ikke kender dem personligt, så er det stadigvæk et slags forhold man får til modparten. Og at du som regel snakker engelsk med dem du spiller med kan da kun være et plus hvis du tænker indlæring. Det har hjulpet en hel del på mit engelske at spille computerspil. At man bliver inaktiv kan der være tale om, og med inaktivitet følger dovenskab. Og det er nok én af ulemperne ved computerspil, men så er det heller ikke værre. Man kan jo eventuelt indføre spillefri dag hvis man mener at der bliver spillet for meget. Dette er noget jeg selv har gjort, og det gør at jeg også kommer ud mere end byture i weekenderne og skole/arbejde i hverdagene

Nicky.

Dette indlæg er skrevet ud fra egne meninger og holdninger.