/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
ang. tip om adaware
Fra : solgaard
Vist : 454 gange
86 point
Dato : 03-05-03 12:10

jeg har været ude for det problem som beskrives og det er virkelig irriterende.. så pas på...! med det.! og som han rigtigt skriver, man kan på ingen måde udbedre fejlen..!

http://www.kandu.dk/dk/tip/3748

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 03-05-03 12:12

Er det kun et problem, hvis man bruger XP?

Jeg bruger ME, og kører det tit

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 12:19

Ja,det ser sådan ud bantam>

http://www.cexx.org/lspfix.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-05-03 12:20

Hej Bantam

jeg ved det ikke rigtig efter hans tip lyder det til kun at være et problem i XP. det der skete på min var at jeg kørte adaware - slettede alt hvad den fandt og efterfølgende kunne jeg ikke gå på nette ikke renew min ip jeg kunne ingenting gøre og maskinen gik ned ca. hver 15 min. efter at jeg så reinstallerede min maskine hentede jeg adaware igen efter at have set det i et spørgsmål her på kandu med dansk sprogpakke. og var i starten meget påpasselig med hvad jeg slettede og slettede faktisk kun cookies.. men for et par dage siden tog jeg chancen og igen slettede alt hvad den fandt uden at der er sket noget så jeg kan ikke helt finde ud af det. jeg kører også selv programmet dagligt og har efter reinstallation ikke fundet nogen problemer men jeg ved bare at det kan ske..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 12:30

Men det ser ud til at
http://www.kandu.dk/dk/spg/13620
der der stadig er et problem.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 03-05-03 12:31

Hej Manse9933 og Solgaard

Tak for svarene, og fortsat god weekend

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 12:33

Tak og i lige måde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 12:36

bantam det ser ud til at det gælder alle win platforme,jeg læste forkert.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-05-03 12:38

ja tak i lige måde.!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 12:42
Kommentar
Fra : wacher

Dato : 03-05-03 13:36

Min XP har "overlevet" det problem der beskrives her. Adaware lavede rod og den kunne ikke gå på nettet. Jeg var lige ved at reinstallere XP idet genoprettelse var
umulig. Jeg gik på nettet på en anden maskine fandt jeg hjælp.

På hjemmesiden http://www.cexx.org/lspfix.htm er der et lille fix man kan hente
og virkede fint på min XP maskine og herefter blev netadgang genoprettet så jeg
"sparede" en reinstallation af XP.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 86 point
Dato : 03-05-03 20:41

Under Manse9933´s link findes rettelsesprogrammer til alle nyere versioner af windows:

http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/winsock2fix.html - Winsock repair utility designed for Windows 98, 98SE, and ME.
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe - Winsock repair utility designed for Windows XP.
http://digital-solutions.co.uk/lavasoft/whndnfix.zip - Winsock repair utility for Windows 95/98/98SE/ME.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-05-03 20:44

Næ, hov" Win2000 er ikke nævnt. Mystisk!

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 21:03

Der er ingen problemer med de nyere versioner. Det var den fejl som var i den første version af Ad-aware 6.0 fra begyndelsen af februar med som hurtig blev rettet. Mig bekendt laver den seneste version ingen rod i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 21:53

Brug SpyBot SD

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 22:04

Jo Spybot fører lige iøjeblikket. Se den seneste test her
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,978170,00.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 22:56

Ja,så er det enda uden at nævne hvor meget bedre beskyttelse man har ved at
inttegrer spywareBlaster med SpyBot SD

http://www.kandu.dk/dk/tip/3606

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 23:02

Sta

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-05-03 23:05

Fra : Rellom Dato : 03-05-03 20:44

Næ, hov" Win2000 er ikke nævnt. Mystisk!

Samme win scoket som xp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-03 00:27
Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 04-05-03 22:44

jeg kan se at i stadig snakker om det så jeg lader tråden stå åben til i er færdige

så kan i lige selv hjælpe til med hvornår det så er

med hensyn til point ved jeg ikke rigtigt da der jo ikke er tale om et spørgsmål, men at jeg bare lige ville gøre opmærksom på at det faktisk godt kunne ske

Så hvis der er nogen som helst ser sig fri for pointene er det helt fint så er det lettere for mig

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-03 23:26

jeg har ikke behov for dem,ellers tak,det er godt med en lille debat en gang
i mellem.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-03 23:29

pointene altså

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-05-03 09:57

jeg skal heller ikke ha' nogen! mvh als

Godkendelse af svar
Fra : solgaard