/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Picasa
Fra : yttan
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 31-05-10 14:36

Når jeg modtager billeder via e mail, lægger jeg billederne ind i Picasa.
Men billederne bliver meget små og når de afspilles via diasshow bliver de godt nok store ,men meget utydelige.
Når jeg sender til andre via mail i Picasa bliver der også klaget over, at billederne er så små. Er der nogen, der kender til Picasa. Kan man sende billederne fra Picasa på anden måde end ved at benytte ikon forneden = email.??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:48

Du vil med alle disse programmer ALTID gøre billederne mindre hvis de skal sendes som "post"....

Det er lavet fordi ukomprimere billeder IKKE kan være i folks postkasser - de har næsten alle begrænsninger på 10 Mb (og det er kun 2-3 billeder i god opløsning)

Så du skal sende dem på anden måde (via fildeling) hvis du vil bevare kvaliteten....

Alternativt kan du sende EET af gangen, men så skal modtager tømme sin postkasse INDEN du sender næste billede....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:50

Du kan jo i Picasa lave et webalbum og så kan modtagere SELV hente (downloade) dem de skal bruge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:57
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-10 16:34

Som refi skriver- opret webalbum og du kan dele alle de billeder du vil, til de emailadresser du vælger.

Du kan i Værktøjer, indstilinger- email, vælge at Picasa ikke skal ændre størrelsen. Normalt stilles den til at Picasa skrumper billedet- (da en pladsbegrænsning er normalt i en indbakke)

Det kan så kun lade sig gøre at sende et billede ad gangen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-10 17:31

uhm- refi hvorfor kommer jeg til min egen konto, ved at følge dit link ??

ja, undskyld, jeg lige blander mig med dette i denne tråd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-10 17:46

Citat
Når jeg modtager billeder via e mail
hvad med at bede afsenderen om at bruge en upload server? Det er gratis at bruge for eksempel Mega Upload og så nøjes med at sende link til download siden, så er billederne i fuld størrelse når du henter dem:
http://www.megaupload.com/
der skal klikkes på Advanceret ovre til højre for at åbne muligheden for at sende et link med mail, bagefter kan du gemme filer, i dit tilfælde billeder direkte eller med dit foretrukne billed program

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-10 17:46

Citat
uhm- refi hvorfor kommer jeg til min egen konto, ved at følge dit link ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-10 17:48

For overskuelighedens skyld bør billederne lægges i en mappe før upload, og måske også pakke mappen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 18:36

Citat
uhm- refi hvorfor kommer jeg til min egen konto, ved at følge dit link ??

Sikkert fordi du SELV bruger det og har AUTO-login

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-05-10 18:41

Du kan sende dine billeder som pdf filer, så fylder de ikke så meget og bliver ikke i dårligere kvalitet.
Jeg kender ikke det program du omtaler, men brug dog pdf som er standard og uden forringelse af kvaliteten.

hawaii7

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-10 18:52

Citat
Sikkert fordi du SELV bruger det og har AUTO-login

ja tåber som mig og computer

hva´ve´jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 19:04

Citat
ja tåber som mig og computer

Så har du lært at man ALDRIG skal bruge autologin hvis andre har adgang til komputeren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-10 23:14

Citat
hvis andre har adgang til komputeren

det har de ikke - de får ikke en chance, den er lænket til mine hænder

Kommentar
Fra : yttan

Dato : 01-06-10 13:30

Har fundet ud af at sende udenom picasa.
Men... til jer der kender Picasa - hvorledes får jeg nemmest billeder, der er sendt til mig på e.mail - ind i picasa. Det volder mig også problemer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-06-10 17:02

Citat
Det volder mig også problemer

På hvilken måde - problemer ?

kan du ikke bare vælge gem ?? og så lægge dem i een af dine mapper ??