/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sen hjem uden bil
Fra : svendgiversen
Vist : 1294 gange
56 point
Dato : 31-05-10 10:05

Hvornår kører den sidste bus fra Åbenrå til Sønderborg på lørdag?

Hvordan fandt du frem til dette på nettet??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 10:12

Prøv at tast dine oplysninger ind her, så får du besked

http://www.rejseplanen.dk/

jeg kunne webadr. i hovedet

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 10:27

Prøv at tjek denne side:
http://www.sydtrafik.dk/Default.aspx?ID=56

Jeg søgte på offentlig transport Åbenrå Sønderborg og det var det første link jeg kopierede.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 10:34

Jeg bøvler altid lidt med sådanne oversigter og tidspunkterne gælder ikke lørdage, men hvis du også har svært ved at se, så ring til:
Trafikoplysning Syd: Tlf. 7010 4410

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-05-10 11:04

Hvad med en cykel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 11:10

Har man brug for en bus på pågældende strækning, bor man nok i nærheden.....

Så det "nemmeste" er at spørge en af chaufførerne - han kan tiderne i hovedet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 11:13

Jeg kan desværre ikke linke direkte til den udvidede søgning, men det ser ud til at den sidste afgang er ca. 21.23 og rejsetiden er to timer

Afg.21:23 Åbenråvej 26, Holbølmark, 6340 Kruså, Aabenraa 05.06.10 2:09 1 Til fods Bus 20 Bus 10 Til fods
Ank.23:32 Sønderborg st

Men det er nemmere, hvis du selv indtaster oplysningerne om hvor du vil starte din rute

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 11:24

Citat
Så det "nemmeste" er at spørge en af chaufførerne - han kan tiderne i hovedet...

Det er helt forkert at tro at chaufføren har hele køreplanen i hovedet.
Han kan sine egne vagter og det er som regel det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-10 11:37

Foreløbig tak, men

hvis jeg ikke når bussen klokken 19 med under en times kørsel
skal jeg rundt i Sønderjylland i over to timer.

Mon ikke der er andre muligheder end DSB?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 11:43

Bus nr 12 i Christa.N's link er kørerplanen først gyldig fra 27.6 - måske den er uændret, men det kan jeg ikke se

jeg ville ringe og spørger

Bus 1: Tide Bus, tlf. 7023 0304
Bus 2: Pan-Bus, tlf. 7030 0180

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 11:57

Citat
Det er helt forkert at tro at chaufføren har hele køreplanen i hovedet.

NEJ - det er ikke forkert

Netop i Sønderjylland ved jeg at chauffører på de "større" ruter er de SAMME.... (det er de sikkert også andre steder)

Så de kan garanteret køreplanen på EGNE ruter i hovedet....

Derimod skifter bybuschauffører mellem MANGE ruter....

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 11:59

Citat
Bus nr 12 i Christa.N's link er kørerplanen først gyldig fra 27.6

Det er de nederste på siden streget med gult - de andre gælder nu.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 12:07

Altså refi min bror kører rutebil og han kan absolut ikke busplanen i hovedet ! ej heller hans kolleger.
Men han siger at folk bliver meget forundret og nogen bliver vrede, da de mener det hører med til chauffør jobbet at kunne oplyse om alle afgange o.s.v

Mange siger så bare et ca tidspunkt eller bare noget for at slippe for ballade - giver dem en køreplan o.s.v

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 12:12

Citat
Altså refi min bror kører rutebil og han kan absolut ikke busplanen i hovedet ! ej heller hans kolleger.

De må være MEGET nye i faget....

8 dage efter en ny køreplan kan en chauffør sine tider i hovedet...

I særdeleshed den første og sidste bus....

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-05-10 13:37

Citat
Det er helt forkert at tro at chaufføren har hele køreplanen i hovedet.
Han kan sine egne vagter og det er som regel det.

Når jeg har skrevet egne vagter mener jeg egen rute - det var nok ikke helt klart formuleret.

P.s han har kørt bus i 20 år og fortæller at folk regner med han kan oplyse om, hvornår de er i xxby og om de så kan nå bussen (en anden rute) til Andeby og hvad tid de skal gå hjemmefra for fætter Georg går ikke så stærkt bla bla

HVAD FANDEN VED DU IKKE DET

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-10 13:55

Jeg ser der er flere alternativer til dem i rejseplanen, men jeg kan ikke åbne dem alle.

Hvem kan?
Hvornår går den sidste Xbus lørdag fra Åbenrå mod Sønderborg??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 13:58

Jeg kan som jeg skrev kl. 11.13 ikke se, der er nogle senere end kl. 21.23

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:33

Jamen så får du det klart...

22:47 fra Åbenrå ankomst Sønderborg 23:25

http://www.xbus.dk/#/Ruter+og+tider/900

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:40

PS...

Du skal selv lige videre til lørdage i køreplanen - det kan der ikke linkes til

Og det gav så et andet resultat...

LØRDAGE er sidste 900 Xbus 14:37 - den anden var SØNDAG - sorry

Men 915 Xbus kører sidste gang 18:32 OM LØRDAGEN ankomst 19:13

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 14:42

Her hele køreplanen

http://www.xbus.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-05-10 15:23

Der er altså gode busforbindelser Aabenraa-Rødekro og derfra til Sønderborg med IC

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-10 15:50

Det var da godt refi, jeg ikke tog
>22:47 fra Åbenrå ankomst Sønderborg 23:25

Og så går der jo ingen tog i øjeblikket Luffe, togskinnerne skal udskiftes...

Så måske har Nordsted ret:
>ingen senere end kl. 21.23
og en tur rundt i Sønderjylland.

Jeg håber stadig på et alternativ, måske fra Crista´s Sydtrafik??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-05-10 16:10

Det anede mig med de skinner

Men jeg er altså lige så stædig som Dig.
Der er indsat togbusser mellem Tinglev og Sønderborg, ankomst 23:33 samt 01:33

http://www.dsb.dk/Global/Trafikmeddelelser/DSB/Planlagte%20%C3%A6ndringer/Saerkpl_Sdrborg-Tinglev_internet.pdf

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-10 16:54

Det er rigtig Luffe, men jeg skal til kusinefest og kører hjem med Astrid der bor i Åbenrå,
hvis hun skal køre mig videre til Tinglev, kan hun jo lige så godt køre mig hjem til Sønderborg.

Accepteret svar
Fra : momomo

Modtaget 56 point
Dato : 31-05-10 16:57

hvis du tager med tog fra Rødekro går seneste bus fra Aabenraa til Rødekro kl. 20.19. Hvis du tager bussen fra Aabenraa til Sønderborg er seneste afgang kl. 21.08. Nordstedt skriver kl. 21.23, men det er afg. fra Holbølmark og det er vel ikke meningen. Sidste X-bus afg. er 18.32. Så god fornøjelse, gå i byen i Sønderborg i stedet for el. få nogen til at hente dig.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-10 17:03

Tak for svaret momomo.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 17:08

Jeg svarede ud for de få oplysninger jeg fik, men hvor havde det været nemmere, hvis Svendgiversen, havde udfyldt de felter som jeg foreslog, så havde spørgsmålet være afsluttet for længst............jeg er jo ikke tankelæser