/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Dagpengeregler
Fra : AnnaIV
Vist : 706 gange
20 point
Dato : 30-05-10 18:58

Hey,

Jeg har et spørgsmål omk. dagpengesystemet. Jeg var ledig i 6 mdr fra Sept-Marts i år. Jeg er nu fastansat i en fuldtidsstilling.

Hvordan er reglerne omkring dagpenge for mig fra nu af? En bekendt nævnte at hendes mand var blevet arbejdsløs og skulle direkte ud i aktivering fordi han ikke havde været ansat "længe nok". En nærmere granskelse af diverse websider omkring dagpengesystemet nævner begrebet "sammenlagt arbejdsløshed" men jeg kan ikke finde en definition heraf.

Jeg håber selvfølgelig ikke det bliver aktuelt, for mig men jeg vil gerne vide hvordan jeg står hvis jeg skulle blive arbejdsløs igen? Eksempelvis: Hvis jeg blev arbejdsløs til Juli, starter jeg så forfra og har 9 måneder ind til aktivering eller tæller de videre fra de 6 måneder?

På forhånd tak
Anna

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-05-10 19:02

du er ikke frdet en eneste dag.

aktivering lige med det samme, det kan så være gakkede
jobsøgningskurser.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-05-10 19:47

Jeg var engang med til at feje vand på et tag da jeg var i aktivering.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-10 20:37

Du nulstiller det hele efter fuldtidsarbejde i 12 på hinanden følgende måneder.

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-10 00:39

Som jeg har forstået det, skal du efter de nye regler have fast arbejde i 12 mdr. for nulstille ledighedsperioden igen. Før var det kun 6 mdr.

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : AnnaIV

Dato : 31-05-10 12:04

Tak for svaret f.larsen.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 31-05-10 13:05

Selv tak