/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nedtagning af bagbro Peugeot 405 '94 STi
Fra : monique1983
Vist : 1576 gange
67 point
Dato : 23-05-10 16:52

Er der nogen der har erfaring med nedtagning af en bagbro ??? - eller evt. ved hvor man kan finde en manual hvordan det gøres.

Vi skal have bagbroen + tank (som vi også bøvler meget med) ned for at komme ind til en vange der skal svejses inden syn.

Nogle erfaringen - gode råd- så ville jeg blive meget glad.

Det drejer sig om en peugeot 405 STi 2,0 St. car

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 23-05-10 20:43

Prøv http://www.hispeed.dk for peugeotnister.

Men ellers er det noget med at tanken hænger i 2 bøjler, som "bare" skal skrues af.
Derefter er der alt rodet med slanger til udluftning, kulfilter, påfyldning, forsyning og retur og hvad-har-vi.

Når udstødningen lige er fjernet først ...

Bagbroen hænger kun i 4punkter.
De 2 bagerste kommer man til gennem dæksler i bagagerummet.
De 2 forreste skal tages nedefra.

Bemærk at de forreste bolte kan være meget rustne og derfor tålmodigt skal køres frem og tilbage med smøring, ellers knækker de, og så er man først rigtig på tude-marie-tur.
Det burde være muligt at finde et "mandehul" til boltene under den indvendig beklædning et sted under sædet eller sidestøtten. Herfra skulle det være muligt at smøre boltenes gevind.