/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forsikring til hus
Fra : sfl17
Vist : 849 gange
50 point
Dato : 23-05-10 12:39

Hvilke selskaber tilbyder husforsikringer mod skader og den slags - og hvad koster det?

Den krævede dækning skal ikke være særlig dyr eller bred, da der er tale om et hus i en andelsforening så div. rør og faldstammer er dækket via foreningen i forvejen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-05-10 12:44

Alle forsikringsselskaber tilbyder diverse forsikringer. Det er bare med at finde ud af hvilken der passer dig bedst, de er mere end villige til at byde dig en pris alle.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-05-10 13:00
Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 23-05-10 14:52

Hej sfl17.
DU KAN IKKE SELV TEGNE EKSTRA FORSIKRING PÅ EN ANDELSBOLIG, med mindre det er på en tilbygning f. eks. en udestue og så skal det være i det samme selskab som andelsforeningen bruger. Det eneste du skal bruge er en almindelig indbos forsikring. Prøv at kigge på hvad der står i foreningens forsikringspolice,m den har de pligt til atvise dig, eller give dig et kopi.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-05-10 17:05

Det tilbyder alle (næsten) forsikringsselskaber og vi kan ikke her svare på hvad det koster.
Det skal du spørge de forskellige forsikringsselskaber om.

Du kan ikke tegne en forsikring på din lejlighed når det er en andelsboligforening. Det skal gøres af ejerforeningen og gælde for hele ejendommen.
Jeg vil tror at ejendommen er forsikret for diverse ting, som vand, brand, svamp, insekt m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-05-10 17:10

Dit hus kan forsikres mod svamp- og insekt, bygningsbrand, anden bygningsbeskadigelse samt for skjulte rør og stikledninger. præmien erafhængig af husstørelsen, byggemetode, et - eller flere plan, evt. byggeår samt evt selvrisiko.

Alle skadeforsikringsselskaber i DK sælger den type forsikringer. Der er mere en 40 50 stykker af slagsen

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-05-10 18:27

Hej alka.
Det er en andelsbolig, så det er ikke bare lige at tegne ekstra forsikringer på bygningen.