/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylle der hakker over
Fra : ZuljiN
Vist : 415 gange
21 point
Dato : 02-05-03 17:46

Hey alle!

Jeg er den stolte newbie ejer af en Piaggio Zip 30km/t, som jeg netop har fået til at køre igen. Den gad ikke starte, pga at der var noget forkert nede omkring svømmerhuset.

Nu starter den igen uden problemer, og lyder nøjagtig som den skal i tomgang... men når jeg så drejer hanen, så begynder cylinderen at "ryste". ( Hakker over? ) Jeg kan ikke sige hvor mange omdrejninger det er ved, men det er et konstant tal... Jeg tør ikke køre på den endnu, da jeg er bange for at det måske vil sætte stemplet, hvis jeg kører med det over en længere periode.

Mine egne bud på hvad det kunne være:

- For mager blanding?
- En tilstoppet/ødelagt udstødning?

Jeg har prøvet at dreje på tomgangsskruen, men lige fedt er det... :/

Håber nogen kan hjælpe... mvh Nicholas

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-05-03 18:50

Prøv at ændre blandingen (der også en skrue på kab. til det). måske et nyt tændrør(ellers prøv at rense det) husk at køre med fyldsyntetisk olie( delsyntetisk kan godt gøre at den hakker ved højere omdr.), tjek om olie pumpen virker... Zip har tit det problem efter mange kilometer at olie pumpen sætter sig. hvis du køre på 95 kan du prøve at skifte til 98 blyfri...

Mhv. dr_scooter

ps. har du renset kab. fornyligt... hvis ikke så gør det ( andbefaldes efter hver 3000 km. hvis den skal køre optimalt)

Kommentar
Fra : ZuljiN

Dato : 02-05-03 19:20

Har lige renset karben igår, og har lige skiftet tændrør i forgårs. Det er muligvis det med oliepumpen.. men hvor finder jeg den? Der har altid været smidt fuldsyntetisk olie på... Måske er der luft i oliehuset? ( Har læst at det kan ske :| )

Mvh Nicholas

Kommentar
Fra : ZuljiN

Dato : 03-05-03 22:13

Har fundet fejlen... det var bare lidt snavs som sad i cyllen, hvor jeg ikke havde renset ud.. det er blevet kværnet og lavet til kompost :P Så nu spinder den igen som en mis...

Mvh ZuljiN