/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordob~
Fra : trd_johnnyb
Vist : 1239 gange
100 point
Dato : 06-11-01 18:52

Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordoba '95?

Jeg ved begge fælge er 4x100 i hulantalxhuldiameter, men hvad med eksempelvis indpresningsdybde???

Mvh
Johnny B

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-01 19:26

"trd_johnnyb" <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mlVF7.5592$RM3.539324@news000.worldonline.dk...
> Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordoba '95?
>
> Jeg ved begge fælge er 4x100 i hulantalxhuldiameter, men hvad med
> eksempelvis indpresningsdybde???
>
> Mvh
> Johnny B
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
> -------

De passer fint på min polo 6N fra '95 og da poloen og cordobaen er nært
beslægtede vil jeg umiddelbart mene at de også passer på seaten. mine er dog
6x14" og de har en lidt mindre indpresning end de org. 13", men det er ikke
noget der hverken gover problemer eller er ulovligt, da det er meget lidt
det drejer sig om.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-01 19:26

"trd_johnnyb" <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mlVF7.5592$RM3.539324@news000.worldonline.dk...
> Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordoba '95?
>
> Jeg ved begge fælge er 4x100 i hulantalxhuldiameter, men hvad med
> eksempelvis indpresningsdybde???

Seat:
ET: 45 indpres.: 57,1
Vw Golf 3 (ikke GTI og VR6)
ET: 38 indpres.: 57,1

--
Mvh. Morten Fruergaard
Ikke længere kørende rundt i en Nissan Patrol...

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 06-11-01 19:51

Foreløbigt tak...

Nu er det bare sådan at min tekniske viden om biler næsten kun drejer sig om montering af anlæg, så jeg bliver nød til at spørge: Hvad er ET??? Og hvilke betydning har det at de ikke er ens???

Mvh
Johnny B

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-01 19:36

Jeg har selv fået et par fælge fra en Golf III over på min Ibiza som passer
glimrende. Så der skulle ikke være nogle probs.

Mvh

**Lars D**

trd_johnnyb <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mlVF7.5592$RM3.539324@news000.worldonline.dk...
> Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordoba '95?
>
> Jeg ved begge fælge er 4x100 i hulantalxhuldiameter, men hvad med
> eksempelvis indpresningsdybde???
>
> Mvh
> Johnny B
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 06-11-01 19:59

"Morten Fruergaard" skrev d. 06-11-01 19:26 dette indlæg :
>
> "trd_johnnyb" <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:mlVF7.5592$RM3.539324@news000.worldonline.dk...
> > Passer GOLF III stålfælge på SEAT Cordoba '95?
> >
> > Jeg ved begge fælge er 4x100 i hulantalxhuldiameter, men hvad med
> > eksempelvis indpresningsdybde???
>
> Seat:
> ET: 45 indpres.: 57,1
> Vw Golf 3 (ikke GTI og VR6)
> ET: 38 indpres.: 57,1
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> Ikke længere kørende rundt i en Nissan Patrol...
>

Foreløbigt tak...

Nu er det bare sådan at min tekniske viden om biler næsten kun drejer sig om montering af anlæg, så jeg bliver nød til at spørge: Hvad er ET??? Og hvilke betydning har det at de ikke er ens???

Mvh
Johnny B

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-01 20:02

>
> Nu er det bare sådan at min tekniske viden om biler næsten kun drejer
> sig om montering af anlæg, så jeg bliver nød til at spørge: Hvad er
> ET??? Og hvilke betydning har det at de ikke er ens???
ET er vist indpresningsdybde. De 57,1 er nok nav diameter. Jo mindre ET jo
større sporvidde.

VH Jens

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-01 20:20

"trd_johnnyb" <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HkWF7.8594$Ip2.532262@news010.worldonline.dk...
> Hvad er ET???

Det er indpresningsdybden..

> Og hvilke betydning har det at de ikke er ens???

At nogle fra en Golf 3 vil sidde 7 mm længere ude
på en Seat Cordoba end nogle std. Seat fælge...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Ikke længere kørende rundt i en Nissan Patrol...
Nu cruising rundt i en Peugeot 605 SV3,0 med 522.000 km på tælleren

Godkendelse af svar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 08-11-01 11:41

Tak for svaret... Så køber jeg sgu sådan nogle...